Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Paikallisliikenne eri muodoissa ja tähän teemaan liittyvät kiinnostavat aiheet!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10241


« : Tänään kello 02:45:05 »

Aloitan tämän kiinnostavalla filmillä Youtube "Vintage transport film-Moving Millions-1947".
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10241


« Vastaus #1 : Tänään kello 03:05:02 »

Eräässä kohdassa huomasin että London Transportilla oli käytössä lippuautomaatteja jovuonna 1947! AI kertoo Lontoossa olleen lippukoneita maanalaisen asemilla  jo 20-luvun puolivälissä!
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 876


« Vastaus #2 : Tänään kello 11:17:16 »

Palauttelin brittimuistojani netin avustamana. 6.76-6.77 kuljin viikonvaihteissa Bedfordin ja London St.Pancras -väliä kaikesta päätellen Bed-Pan (= Bedford - Pancras) moottorivaunujunilla (DMU = Diesel Multiple Unit), tarkemmin Class 127 Compartment type ( https://www.railcar.co.uk/images/25837 ).  Joka pikkupaikassa tällä sateisella saviseudulla pysähdyttiin ja kiihdyttiin hitaasti. Mielikuvakseni jäi Leyland 0.600 -mahurimoottori ja Wilson-tyyppinen puoliautomaatti, mutta nettiteksteissä lukee Rolls-Royce ( https://igg.org.uk/rail/00-app3-4/ap3-dmu.htm ,  huom: lista on pitkä).
Bedfordin keskustan ja Cranfieldin kampuksen välillä kuljetti kaksikerrosbussi Bristol Lodekka, jossa oli kai 105 hepan moottori, eli ylämäkiä kuljettiin maltillista kävelyvauhtia hitaammin.

London Transportissa kävimme 1975 SISUn esimieheni kanssa tapaamassa Mr Colin Curtista muistaakseni Alderhamin varikolla. Curtis oli ollut Routemaster -bussin kehitystyössä ja on kirjoittanut hyvän historiikin The Routemaster Bus (Midas, 1981, 94 s. A4). Routemaster on monessa suhteessa teknisesti ainutlaatuinen bussi ja tunnetusti oli asianmukaisesti huollettuna lähes ikuinen.
Annoimme Curtisille Riihimäen Lasin tekemän Helena Tynellin koristelautasen, johon oli tyylikkäästi hapotettu Sisu-Panther -linjuri sekä M-maantie- ja A45-maastokuorma-auto
« Viimeksi muokattu: Tänään kello 13:46:04 kirjoittanut Erkki Nuutio » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1870


« Vastaus #3 : Tänään kello 16:00:50 »

105 pollea kaksikerrosbussin liikutteluun on kyllä melko laihialainen mitoitus. Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Paikallisliikenne eri muodoissa ja tähän teemaan liittyvät kiinnostavat aiheet!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina