Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Junan numeron merkintä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mitro Huurinainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« : Tänään kello 00:48:57 »

Nyt iski mysteeri minulle.
Miten oikeaoppisesti merkitsen org palveluun junan numeron?

Esimerkiksi s9 juna Helsingistä -Joensuuhun, juna saapuu kello 21.00 jns asemalle.
Menen ottamaan kuvan pysähdyksissä olevasta pendoliinosta Joensuun asemalla kello 22.00.
Sama juna lähtee takaisin Helsinkiin seuraavana päivänä s4 numerolla ja junan reittikilpiin jo valmiiksi laitettu s4 numerointi vaikka junan lähtee vasta seuraavana päivänä. Tai ( Joihinkin juniin myös jätetään reittikilpiin se tieto millä numerolla se on liikkunut viimeksi).

Laitanko siis kuvan junan numeroksi sen millä se on kulkenut juuri ennen kuvan ottamista eli tässä esimerkissä s9?
Vai s4 koska reittikilvissä lukee s4 ja myös siksi koska juna lähtee sillä s4 tunnuksella seuraavaksi?

Myös ilman pitkää kuvatekstiä selostamatta, voiko sinne merkitä vaikka s9/s4?
Kumpi on tärkeämpi tieto, edellisen junamatkan numero vai lähteväksi käännetyn junan numerointi?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Junan numeron merkintä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2026 Resiina