Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Allegro (Sm6) koeajohavainnot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #25 : Maaliskuu 27, 2010, 14:34:21 »

Päätinpä juuri pitkästä aikaa palata selailemaan tätä vanhaa tuttua sivustoa. "Hienoa" nähdä että vaunut.orgissa on täsmälleen sama meininki kuin jo vuosia sitten. Päivää ja näkemiin.

Eih! Et saa tehdä tätä meille! Miten me nyt pärjäämme, kun et ole nostamassa sivuston tasoa? Minusta tuo on varsin itsekästä toimintaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #26 : Maaliskuu 27, 2010, 15:23:05 »

Autosta näin, Allegro seisoi Lahden ratapihalla.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #27 : Maaliskuu 31, 2010, 19:13:25 »

Tänään näin Käpylässä. Meni Ilmalan varikolle. Tuttuun tapaan raiteella 744. Kuvia: http://stadilainen.1g.fi/kuvat/Junakuvat/310310+P%E4iv%E4n+havaintoja/
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2010, 14:24:03 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #28 : Huhtikuu 01, 2010, 19:11:49 »

http://yle.fi/alueet/lahti/2010/03/pietariin_kulkevat_nopeat_junat_testiin_1569249.html
tallennettu
Arto Hellman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #29 : Toukokuu 04, 2010, 15:37:27 »

Junanvaunuja (Allegro) kuljetettiin viikonloppuna Mustavuorella.
Vartti 4.5. http://www.vartti.fi/artikkeli/98265fac-76db-4657-8aaa-93787242fa11
Ei nyt varsinainen koeajo siis.
tallennettu
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #30 : Toukokuu 06, 2010, 07:30:06 »

Koeajohavainto rantaradalta Pitäjänmäen paikkeilla. Allegro saapui Helsinkiin Turun suunnasta 6.5. noin klo 7.30 aikoihin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2010, 10:25:29 kirjoittanut Sauli Vähäkoski » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #31 : Toukokuu 06, 2010, 20:47:13 »

Äitini näki Allegron klo 21.35 M-junasta Ilmalan ja Pasilan välillä.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 74


« Vastaus #32 : Kesäkuu 17, 2010, 00:07:05 »

Sm6 havaittu keskiviikkona 16.6. klo 11 aikoihin Keravan raiteella 6.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #33 : Kesäkuu 17, 2010, 03:22:15 »

Sm6 havaittu keskiviikkona 16.6. klo 11 aikoihin Keravan raiteella 6.

Tämähän on sitten kaikesta päätellen 7x52?
tallennettu
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #34 : Kesäkuu 17, 2010, 14:22:32 »

Lähti Lahdesta noin 13 paikkeilla länteen.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #35 : Kesäkuu 18, 2010, 06:01:57 »

Austin Allegro ?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #36 : Kesäkuu 19, 2010, 12:11:11 »

Allegro ja Tolstoi (P32) kohtasivat noin kello 11:10 oikoradalla Mäntsälän pohjoispuolella. Kyseessä todennäköisesti oli Sm6 7x52. Oikoradalla saattaisi tänään siis saada kuvia...
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #37 : Kesäkuu 21, 2010, 10:59:53 »

Austin Allegro ?
Ei kun Allergo. Dance Allergo. Se Juicen biisi. Siitä kai tässä on kyse. Ja Urmas Liljeströmistä.
-> http://www.youtube.com/watch?v=e6qizF7Fj70
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #38 : Kesäkuu 21, 2010, 11:14:50 »

Olen ollut vakaasti siinä uskossa, että kyse on erään kirjasintyypin koeajoista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Allegro_(typeface)
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #39 : Kesäkuu 21, 2010, 12:10:33 »

Olen ollut vakaasti siinä uskossa, että kyse on erään kirjasintyypin koeajoista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Allegro_(typeface)

OffTopic'ksi lähtee, mutta itse epäilisin Helsingin junahenkilökunnan taukotiloissa olevan silmälasien puhdistusaineen koekäyttöä...
tallennettu
Juho Ylitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #40 : Kesäkuu 21, 2010, 13:45:26 »

Itse epäilisin, että VR alkaa käyttää uudessa C-koodikielellä tehdyssä aikataulujärjestelmässään Allegro-ohjelmointikirjastoa... Tai sitten VR uudistaa kuulutukset, joissa Eija puhuu nopeasti. Hymyilee
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #41 : Kesäkuu 22, 2010, 21:17:42 »

Sm6 7x52 lähti Ilmalan ratapihalta pääradalle tänään kello 09:30. Havaintopaikka Käpylä.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #42 : Kesäkuu 30, 2010, 16:31:28 »

Venäjän rautatiet uutisoivat jo 22/6 Allegron koeajo-ohjelmasta. http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=15&layer_id=4839&refererPageId=704&refererLayerId=4537&id=105514

Koeajot kestävät tämän vuoden marraskuuhun asti ja niitä suoritetaan uutisen mukaan Sherbinkan koeajoradan lisäki myös Pietarin ja Viipurin sekä Viipurin että Helsingin välillä.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #43 : Heinäkuu 01, 2010, 16:39:47 »

Kuvia Allegrosta Štšerbinkan ympyräradalla ja muuallakin: http://parovoz.com/newgallery/?DESCR=Sm6
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #44 : Heinäkuu 01, 2010, 23:19:10 »

Kuvia Allegrosta Štšerbinkan ympyräradalla ja muuallakin: http://parovoz.com/newgallery/?DESCR=Sm6

Miksiköhän pitää ajaa kytkimet ulkona, niissä näyttää olevan joku ilmaletkuviritelmä?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #45 : Heinäkuu 02, 2010, 00:20:26 »

Kuvia Allegrosta Štšerbinkan ympyräradalla ja muuallakin: http://parovoz.com/newgallery/?DESCR=Sm6

Miksiköhän pitää ajaa kytkimet ulkona, niissä näyttää olevan joku ilmaletkuviritelmä?

Sen ilmaletkuviritelmän takia.
Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #46 : Heinäkuu 02, 2010, 00:40:37 »

Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä.

Arvailua:

Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #47 : Heinäkuu 02, 2010, 00:53:36 »

Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä.

Arvailua:

Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin.

Ihan looginen päätelmä...mutta tehtiinkö vastaavanlaisia kokeita suomessa? Tehtiinkö samanlaisia kokeita pendoille kun niitä testattiin? Venäläinen testibyrokratia taitaa voittaa suomalaisen 100-0...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #48 : Heinäkuu 06, 2010, 02:46:35 »

Kakkonenkin on näköjään jo päässyt Venäjän puolelle: http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=269069
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #49 : Heinäkuu 13, 2010, 00:22:42 »

Arvailua:

Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin.

Kuten arvailut usein, tämäkin meni metsään.

Sain viestiä asiasta perillä olevalta, kenen mukaan hässäkkä on hinausadapteri. Sellaiset asennettiin yksikön molempiin päihin, siksi kytkimetkin ovat ulkona. Ilmeisesti mokkulassa on myös mahdollisuus syöttää pääsäiliöjohtoa jarruletkusta, sillä Venäjällä ei ole pääsäiliöjohtoa käytössä. Kuvassa http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=266766 näkyy mokkula hieman tarkemmin.

Testibyrokratiasta viestin lähettäjällä oli selkeä käsitys: Venäjällä kaikki on hankalampaa. Junalla ei saa ajaa metriäkään omin voimin, tai edes nostaa virroittimia, ennen kuin tyyppihyväksyntä on saatu. Tyyppihyväksynnän vaatimat koeajot täytyy suorittaa erillisellä koeajoradalla Moskovan seudulla.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Allegro (Sm6) koeajohavainnot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina