Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n kilpailijat pyrkivät kiskoille ensi vuonna  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #25 : Joulukuu 23, 2011, 00:07:35 »

monenko mielestä tämä on kilpailun estämistä , minun mielestä ainakin. Suoranaista mielivaltaa ja halveksuntaa
vapaata yrittämistä vastaan. Kansainvälinen tunniste suomen kulunvalvonnalle muutes on ATP-VR/RHK. Loppulyhenne VR/RHK kyllä sulkee pois kaiken muun paitsi Vr:n. Tämä fakta on tosi. Ennemmin Suomi pääsee fudiksen mm:n turnaukseen kuin että joku muu kuin vr operoi rautateillä. Niin kova on vastustus kaikkea kilpailua vastaan virkamieskunnassa kiikennevirastoa myöten.

Omituinen tapaus, kun yleiradiollekin piti järjestää oma verotuksensa. Virkamiestason typeryys tunki eilettäin esiin riistaeläinten luomuksi kutsumisen kiellossa koska byrokratia ei mahdollista valvontaa ettei elukat syö eineksiä.

Pohjos-korean jälkeen Suomi on lottovoitto. Toivottavasti saavat VR loisen voitokkaimmatkin reitit pois. Halvemmalla ja luotettavammin ajaneevat myös tuilla mitä VR.  Ei mene jakeluun ilmaiseksi jaetun tavaran pakkoromutus ja terrorismin tukeminen polttoaineverojen kustannuksella autoilijalta.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #26 : Joulukuu 23, 2011, 08:17:57 »

Toivottavasti tämä tavaraliikenteen kilpailutus ei tule myöhässä...
Nyt on monta ongelmaa teollisuudessa ja ne liittyvät suuresti kuljetukseen:

-Maantiekuljetustuet vähenevät, eli pohjoisen ja itäisen suomen tavaraliikenne tarvisi joustavan ja tehokkaan kuljetusmuodon. Sitä olisi selkeästi tavaraliikenteeseen keskittyneet yritykset omine terminaaleineen.
-laivojen rikkidirektiivin tuleminen vähentää pohjoisten perämeren satamien kilpailukykyä, kiskokalustolla tuotteita voitaisiin tuoda taloudellisemmin etelän satamiin.
-Kiskojen rullaaminen lopetettava toistaiseksi, on järjetöntä purkaa perusinfraa jota on valtion varoilla rakennettu. Esimerkkinä vaikka Tampereen naistenlahden voimala, nyt kiskot on pois käytöstä ja siellä poltetaan haketta ja turvetta, mainioita kiskokalustolla kuljetettavaa tuotetta. Rekkaralli jatkuu ja lisääntyy...

Nyt ollaan esim metsäteollisuudessa siinä tilanteessa, että paperikoneita ja sellunkeittokattiloita sekä konepajoja katoaa kiihtyvällä tahdilla. Jos sitä pystyttäisiin edes jollain konstilla hidastamaan, se olisi koko kansakunnan hyöty. Myös kaivosten kohdalla kuljetukset ovat tärkeässä asemassa, polttoaineen hinnat nousevat niin rajusti tulevina vuosina , ettei rekkarallli-tyyppistä kuljetusta voidan edes haaveilla.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n kilpailijat pyrkivät kiskoille ensi vuonna  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina