Hieman aiheen sivusta, mutta ei nyt tullut muita pendoketjuja vastaan, joten pahoitteluni.
Eli askarruttaa, miksi olen viimeaikoina törmännyt useampaan otteeseen ilmiöön, jossa pendon ravintolavaunu keinuu laidalta toiselle kovempia nopeuksia kulkiessa? Ja ainahan pendot on olleet kulkuominaisuuksiltaan hiukan paattimaisia, mutta nimenomaan se ravintolavaunu on tuntunut muutamalla viime matkustuskerralla käyttäytyvän kuin itämeren risteilyporauslautta myrskyaallokossa muihin verrattuna. Onko kallistusjärjestelmät vihdoin pimahtamassa, kenties säästötoimenpiteet iskeneet huoltoon isolla kädellä?
Parisen viikkoa sitten seurailin IC82 yläkerrasta Tampereen asemalla viereisen penarungon liikkeitä, vaikka härveli seisoi asemalla...yksi vaunuista näytti säätävän kallistusta vielä paikoillaankin, kuin hermostuneena...olisko kallistusjärjestelmä hiukan sekoillut?