Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junaparikeskustelua  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #50 : Toukokuu 03, 2015, 06:38:31 »

Tässä olisi minun villejä veikkauksia joistakin kierroista:

1. IC460 - 906 - 909 - 170 - jatkaa jonnekin?
2. IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931 - 475 *
3. IC 162 - 55 (osa vaunuista) *
3. IC 467 - 470
4. IC 904 (päivävaunut) - 923 - 471
5. tulee jostakin? - IC 469 - 472 - 184
6. tulee jostakin? - IC 85 - 88 - 179
7. IC166 - 169 - 176 - 177 - 930
8. IC 905 - 174 - 175 - 180 - jatkaa jonnekin?
9. tulee jostakin? -  IC 87 - 90 - jatkaa jonnekin?

* Mahdollisesti joinakin päivinä 55 jatkaa 475:nä Poriin ja 931 seur. aamuna 162:na Helsinkiin, mutta tämä ei vaikuta tarvittavaan runkomäärään.

IC 87:n runko tulee IC 168:n rungosta
tallennettu

Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #51 : Toukokuu 03, 2015, 14:08:53 »

Tässä täydennetty veikkaus eteläisen Suomen IC-junien kalustokierroista. Listasta puuttuvat pääosin mm. Helsinki-Kuopio/Kajaani/Joensuu-vuorot.

EDB + ED + 1-kerroksinen ravintolavaunu RX + EDS
1. IC460 - 906 - 909 - 170 – tyhjävaunujuna Helsingistä Kouvolaan – 707 – 934 (Pori-Turku)
2. IC 904 - 923 – 471 (Tampere-Pori)
3. IC 469 - 472 – 184 (Tampere-Helsinki, ma-pe, su); 193, 472, 184 (Hki-Hki, la)
4. 911 – 706 – 709 (Turku-Kuopio)
5. 912 – 917 (Kuopio-Oulu, su Jyväskylä-Oulu)
6. 928 – 933 (Oulu-Tampere)
7. IC 916 – 921 (Pieksämäki-Pieksämäki)
8. 83 (ma-pe Hgistä, la-su Treelta) – 922 – 927 (ma-pe, su Tampereelle, la Jyväskylään) (Helsinki-Tampere, ma-pe; Tampere-Jyväskylä, la; Tampere-Tampere, su)
9. IC 714 – 715 (Oulu-Oulu)

Lähdöt: Pori 1, Tampere 2, Turku 1, Kuopio 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1
Tulot: Pori 1, Tampere 2, Turku 1, Kuopio 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1

Edfs + Ex + Expt + Ex:
1. IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931 - 475 * (Pori-Pori)
2. IC 467 – 470 (Tampere-Tampere)
3. ma-pe: IC 162 - 55 (osa vaunuista) * (Tampere-Tampere)
    la-su: lisävaunuina Helsinki-Oulu/Rovaniemi-junissa

* Mahdollisesti joinakin päivinä 55 jatkaa 475:nä Poriin ja 931 seur. aamuna 162:na Helsinkiin, mutta tämä ei vaikuta tarvittavaan runkomäärään.

Edo-vetoinen 5-vaunuinen 2-krs-juna ilman ravintolavaunua, EDO + EDB + EDFS + ED + ED
1. IC 85 - 88 – 179 (Helsinki-Pori)
2. IC166 - 169 - 176 - 177 – 930 (Pori-Turku)
3. IC 905 - 174 - 175 - 180 (Turku-Helsinki)

Turku-Helsinki-junat (kaikissa edo, kaikki pelkästään kaksikerroksisia)

4-vaunuiset ilman ravintolavaunua
(1) IC 944 – 945 – 956 –  109 – 114 - 965 (Turku-Turku)
(2) IC 942 – 979 – 954 – 967? (Turku-Turku)

5-vaunuiset ilman ravintolavaunua:
(1) IC946 – 947 – 958 – 959 – 970 (Turku-Helsinki)
(2) tulee jostakin? - IC957 – 968 – 969 (Helsinki-Turku)

3-vaunuinen Edo + Edb + Edfs
(1) 943 – 952 – 953 – 964 (Hki-Hki)

Duetto-ravintolavaunulliset, 5 vaunua
(1) 1. 941 – 950 – 951 – 962 – 963 – 974 (Helsinki-Helsinki)
(2) 948 – 949 – 960 – 961 – 972 – 973 (Turku-Turku)
Lisäksi tällä kokoonpanolla:
102 – käy jossakin? - 111 (kävisikö esim. tuuraamassa edellistä kahta Tku-Hki-junaa?)
165 - 168 -  IC 87 - 90 (Helsinki-Helsinki)


Veturivetoinen 2-krs-juna Duetto-ravintolavaunulla
1. 82 – käy jossakin? - 93 (Jyväskylä-Jyväskylä)
2. 40 - käy jossakin? - 173 – 449 – 454 (Seinäjoki-Seinäjoki)
3. 43 (ma-pe)/63 (la-su) – 58 (Helsinki-Helsinki)
4. 48 – 55 (Oulu-Oulu)
5. 160 – käy jossakin, esim. 71 - 78? - 189 (Tampere-Tampere)

Veturivetoiset pohjoisen junat Duetto-ravintolavaunulla ja Expt-lemmikkivaunulla
1. 162 – 49 (Tampere-Rovaniemi)
2. 50 – 185 (Rovaniemi-Tampere)
3. 47 (Helsinki-Rovaniemi)
4. 54 (Rovaniemi-Helsinki)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2015, 10:18:37 kirjoittanut Olavi Salminen » tallennettu
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #52 : Toukokuu 03, 2015, 16:34:19 »

Pohoojoisemman Suomen osalta veikkaus:

Eipt+Efiti+Ex-pikajunat
P719 – 718 – 713 – 712 (Kajaani-Kajaani)
P710 (Rovaniemi-Kuopio)
P711 (Kuopio-Rovaniemi)
P408 (Rovaniemi-Oulu klo 14.20-16.58)
P405 (Oulu-Rovaniemi klo 16.24-19.05)

JÄLKIHUOMIO, EPÄTARKKUUKSIA SINIJUNAT- JA KISKOBUSSIT-KOHDISSA, KS. KOMMENTIT ALEMPAA
Eip+Efiti+Ein+Ein-sinijunat
P402 – H455 – H444 – H443 – H446 – H447 – H452 – H451 (Kokkola-Vaasa)
H442 – 441 - 456 – P407 (Vaasa-Kokkola)
P403 – P401 – P410 (Kokkola-Kokkola)

Kiskobussit
445 - 450 (Jyväskylä-Jyväskylä)
481 – 482 – 485 – 486 (Jyväskylä-Jyväskylä)
Keuruu-Tampere
Joensuu-Pieksämäki
Joensuu-Nurmes
Savonlinna-Parikkala
Iisalmi-Ylivieska
Karjaa-Hanko

Yöjunat
Ex+expt+efit
(+1-krs-ravintola?)
IC266 (Rovaniemi-Helsinki)
IC273 (Helsinki-Rovaniemi)

Expt + Erd (Duetto-ravintola) + efit
IC274 (Kemijärvi-Helsinki)
IC265 (Helsinki-Kemijärvi)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2015, 23:02:12 kirjoittanut Olavi Salminen » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #53 : Toukokuu 03, 2015, 18:47:11 »

445 ja 450 ovat sinisillä vaunuilla ajettavia junia. Eikös 441 käänny Vaasassa 450:ksi ja 445 456:ksi?
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #54 : Toukokuu 03, 2015, 19:37:05 »

445 ja 450 ovat sinisillä vaunuilla ajettavia junia. Eikös 441 käänny Vaasassa 450:ksi ja 445 456:ksi?
445/450 ja 441/456.
Kun 441 saapuu, se peruuttaa seisontaraiteen itäpäähän. Kun 445 saapuu, se peruuttaa samalle raiteelle, joten se jää 441 länsipuolelle. Näin ollen 445 rungon on nopeampi peruuttaa junaan 450, ja 441 runko jää junaan 456.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #55 : Toukokuu 03, 2015, 21:17:16 »

445 ja 450 ovat sinisillä vaunuilla ajettavia junia. Eikös 441 käänny Vaasassa 450:ksi ja 445 456:ksi?
445/450 ja 441/456.
Kun 441 saapuu, se peruuttaa seisontaraiteen itäpäähän. Kun 445 saapuu, se peruuttaa samalle raiteelle, joten se jää 441 länsipuolelle. Näin ollen 445 rungon on nopeampi peruuttaa junaan 450, ja 441 runko jää junaan 456.

Itse asiassa tehdään näin:
1 : 441/450
2 : 445/456

1 saapuu 441:nä
1 siirretään kolmannen raiteen päähän
Pendolino saapuu 61:nä
Pendolino siirrtetään kolmannelle raiteelle 1:n perään
2 saapuu 445:na
2 siirretään toiselle raiteelle
Pendolino siirretään ykkösraiteelle pois 1:n edestä
2:sen veturi tekee vaihtotyön
Pendolino lähtee 62:na
1 siirretään kolmannen raiteen päästä ykkösraiteelle
1 lähtee 450:nä
2 siirretään toiselta raiteelta ykkösraiteelle
2 lähtee 456:na

Tein tästä viime kesänä jopa graafisen jossa jokainen runko oli merkitty eri värillä. Vaasassa yöpynyt merkittiin vihreällä, Tampereella yönsä viettänyt sinisellä ja Jyväskylästä tuleva punaisella.

EDIT: Kuten tuossa hienossa nopeasti tehdyssä kartassa näkyy, junilla on tietty järjestys: kolmosraiteella (kuvassa ylinnä) säilytetään pendolino ja "runko 1", kakkosraiteella säilytetään "runko 2".Ykkösraide (kuvassa alinna) eli se ainoa matkustajaraide, siinä säilytetään "runko 2:sta" noin tunnin ajan ennen kuin se lähtee 456:na.


* 2015-05-03 22.25.07.png (21.03 kilotavua, 755x480 - tarkasteltu 312 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2015, 21:34:34 kirjoittanut Eemeli Mäenpää » tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #56 : Toukokuu 03, 2015, 22:30:36 »

Joskus viikonloppuisin 445/450 ovat toistensa pareja. Ainakin 2013 keväällä muistan tilanteen olleen niin, 445:n saavuttua se ajettiin Vaskiluodon suuntaan vähän matkaa, ei kuitenkaan Konepajankadun tasoristeykselle asti, että Pendo-runko mahtuu aseman eteen. Arkisin tilanne on juurikin tuo Eemelin yläpuolella kertoma, mutta yleensä 456:n veturi vaihtaa päätä aseman edessä 450:n lähdettyä ja 456:n rungon asemalle eteen siirron jälkeen.
tallennettu

Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #57 : Toukokuu 03, 2015, 22:53:06 »

Eli Vaasan ja Seinäjoen suunnan osalta pääsääntöisesti kierto menisi siis näin:

Eip+Efiti+Ein+Ein-sinijunat

P402 – H455 – H444 – H443 – H446 – H447 – H452 – H451 (Kokkola-Vaasa)
H442 – 441 - 450 (Vaasa-Jyväskylä)
H445 – 456 - P407 (Jyväskylä-Kokkola)
P403 – P401 – P410 (Kokkola-Kokkola)

Kiskobussit
481 – 482 – 485 – 486 (Jyväskylä-Jyväskylä)
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #58 : Toukokuu 04, 2015, 16:23:58 »

445 ja 450 ovat sinisillä vaunuilla ajettavia junia. Eikös 441 käänny Vaasassa 450:ksi ja 445 456:ksi?
445/450 ja 441/456.
Kun 441 saapuu, se peruuttaa seisontaraiteen itäpäähän. Kun 445 saapuu, se peruuttaa samalle raiteelle, joten se jää 441 länsipuolelle. Näin ollen 445 rungon on nopeampi peruuttaa junaan 450, ja 441 runko jää junaan 456.

Itse asiassa tehdään näin:
1 : 441/450
2 : 445/456

1 saapuu 441:nä
1 siirretään kolmannen raiteen päähän
Pendolino saapuu 61:nä
Pendolino siirrtetään kolmannelle raiteelle 1:n perään
2 saapuu 445:na
2 siirretään toiselle raiteelle
Pendolino siirretään ykkösraiteelle pois 1:n edestä
2:sen veturi tekee vaihtotyön
Pendolino lähtee 62:na
1 siirretään kolmannen raiteen päästä ykkösraiteelle
1 lähtee 450:nä
2 siirretään toiselta raiteelta ykkösraiteelle
2 lähtee 456:na

Tein tästä viime kesänä jopa graafisen jossa jokainen runko oli merkitty eri värillä. Vaasassa yöpynyt merkittiin vihreällä, Tampereella yönsä viettänyt sinisellä ja Jyväskylästä tuleva punaisella.

EDIT: Kuten tuossa hienossa nopeasti tehdyssä kartassa näkyy, junilla on tietty järjestys: kolmosraiteella (kuvassa ylinnä) säilytetään pendolino ja "runko 1", kakkosraiteella säilytetään "runko 2".Ykkösraide (kuvassa alinna) eli se ainoa matkustajaraide, siinä säilytetään "runko 2:sta" noin tunnin ajan ennen kuin se lähtee 456:na.
Ainakin kesällä 2013, kun itse olin katsomassa niin 441/456 ja 445/450, koska kun 443 saapui, seisoi ratapihan keskimäisellä raiteella runko ja sama rumko oli samalla raiteella 450 lähtiessä.

Joensuu-Pieksämäki
780>781>784>785 M-S
782>783 L
782>783>786>787 M-P S
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #59 : Toukokuu 04, 2015, 16:35:39 »

Ainakin kesällä 2013, kun itse olin katsomassa niin 441/456 ja 445/450, koska kun 443 saapui, seisoi ratapihan keskimäisellä raiteella runko ja sama rumko oli samalla raiteella 450 lähtiessä.

Juuh, mutta tuosta kesästä on aikaa jo melkein kaksi vuotta ja aikataulukaudetkin on vaihtunut moneen kertaan sen aikana. En itse ollut kiinnostunut tästä aiheesta silloin niin paljon että olisin itse voinut ja tietänyt käydä tarkistamassa tilannetta.

En edes ymmärrä miksi tämä kierto on 441/450 ja 445/456 kun se voisi olla vaikka 445/450. Mutta sittenhän 441:ssä tullut runko oleilisi Vaasassa jopa 6 tuntia...
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #60 : Toukokuu 04, 2015, 16:42:35 »

Ainakin kesällä 2013, kun itse olin katsomassa niin 441/456 ja 445/450, koska kun 443 saapui, seisoi ratapihan keskimäisellä raiteella runko ja sama rumko oli samalla raiteella 450 lähtiessä.

Juuh, mutta tuosta kesästä on aikaa jo melkein kaksi vuotta ja aikataulukaudetkin on vaihtunut moneen kertaan sen aikana. En itse ollut kiinnostunut tästä aiheesta silloin niin paljon että olisin itse voinut ja tietänyt käydä tarkistamassa tilannetta.

En edes ymmärrä miksi tämä kierto on 441/450 ja 445/456 kun se voisi olla vaikka 445/450. Mutta sittenhän 441:ssä tullut runko oleilisi Vaasassa jopa 6 tuntia...
No, joo. Silti 445/450 tuntuisi loogisemmalta
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #61 : Toukokuu 05, 2015, 13:53:25 »

Kierrot ovat aika monimutkaisia, kun otetaan huomioon viikonloput. Voisikohan Lounais-Suomen Intercity-junien kierrot mennä suunnilleen näin?

EDB + ED + 1-kerroksinen ravintolavaunu + EDFS
1. IC460 - 906 - 909 - 170 – tyhjävaunujuna Helsingistä Kouvolaan – 707 – 934 (Pori-Turku)ma-pe
    IC909 - 170 – tyhjävaunujuna Helsingistä Kouvolaan – 707 – 934 (Turku-Turku) la
    IC707 - 934 (Kouvola-Turku) su
    IC909 - 170 (Turku-Helsinki) su
2. IC 904 - 923 – 471 (Tampere-Pori) ma-pe, su
    IC 904 - 923 (Tampere-Tampere) la
3. IC 469 - 472 – 184 (Tampere-Helsinki) ma-pe, su
    IC193 - 472 (Helsinki-Tampere) la
4. IC911 – 706 – 709 (Turku-Kuopio) ma-pe, su
    IC911 – 706 (Turku-Kouvola) la
5. IC912 – 917 (Kuopio-Oulu) ma-pe
    IC912 – 919 (Kuopio-Oulu) la
    IC912 – 917 (Jyväskylä-Oulu) su
6. IC928 – 933 (Oulu-Tampere)
7. IC 916 – 921 (Pieksämäki-Pieksämäki)
8. IC83 – 922 – 927 (Helsinki-Tampere) ma-pe;
    IC460 - 83 - 922 -927 (Pori-Jyväskylä) la;
    IC83 - 922 - 927 (Tampere-Tampere) su
9. IC 714 – 715 (Oulu-Oulu) ma-pe, su

Lähdöt: Pori 1, Tampere 2, Turku 1, Kuopio 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1 ma-pe
Lähdöt: Pori 1, Tampere 1, Turku 2, Kuopio 1, Oulu 1, Pieksämäki 1, Helsinki 1 la
Lähdöt: Tampere 3, Turku 2, Oulu 2, Pieksämäki 1, Jyväskylä 1, Kouvola 1 su
Tulot: Pori 1, Tampere 2, Turku 1, Kuopio 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1 ma-pe
Tulot: Tampere 3, Turku 1, Oulu 1, Pieksämäki 1, Jyväskylä 1, Kouvola 1 la
Tulot: Pori 1, Tampere 2, Turku 1, Kuopio 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1 su

Turussa voi tapahtua junien roolien vaihtoa. Esimerkiksi IC904 voi palata minä tahansa junista 909, 911, 917, 919, 921, 923

Ongelma: la-su Turusta lähtee yksi juna enemmän kuin sinne saapuu!


Edfs + Ex + Expt + Ex:
1. IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931 - 475* (Pori-Pori) ma-pe
    IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931 (Pori-Tampere) la
    IC464 - 465 - 468 - 924 - 931 - 475 (Pori-Pori) su
2. IC 467 – 470 (Tampere-Tampere) ma-pe, su
    IC 467 – 470 - 471 (Tampere-Pori) la
3. ma-pe: IC 162 - 55 (osa vaunuista)* (Tampere-Tampere)
* Mahdollisesti joinakin päivinä 55 jatkaa 475:nä Poriin ja 931 seur. aamuna 162:na Helsinkiin, mutta tämä ei vaikuta tarvittavaan runkomäärään.


Edo-vetoinen 2-krs-juna ilman ravintolavaunua, 5 vaunua
1. IC 85 - 88 – 179 (Helsinki-Pori) ma-pe, su
    IC 85 - 88 – 179(Helsinki-Tampere) la
2. IC166 - 169 - 176 - 177 – 930 (Pori-Turku)
3. IC 905 - 174 - 175 - 180 (Turku-Helsinki)
4. IC183 (Helsinki-Pori) la

Jos ei saada VR:n sisäpiiritietoa, vaatisi luttelon varmistaminen huomioitsijoita ainakin Tampereen, Turun ja Helsingin asemille.
tallennettu
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #62 : Toukokuu 05, 2015, 14:01:11 »

Joensuu-Pieksämäki väli
720>721>724>725 M-S
722>723 L
722>723>726>727 M-P,S
tallennettu

Miska Nikkinen
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #63 : Toukokuu 05, 2015, 15:41:28 »

Pitää muistaa, että homma saattaa mutkistua 15.6.

http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/kesan-junavuoroihin-muutoksia-270320151358/

Tällöin poistuu IC709 Kouvola-Kuopio (klo 18.41-21.40) ja IC912 väliltä Kuopio-Tampere, uusi IC912 on Tampere-Turku (10.11-11.50). Saakohan näillä muutoksilla tiputettua yhden junarungon jotenkin pois? Menevätkö kaikki kierrot uusiksi?
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #64 : Toukokuu 05, 2015, 16:31:54 »

780>781>784>785 M-S
782>783 L
782>783>786>787 M-P S
Joensuu-Pieksämäki väli
720>721>724>725 M-S
722>723 L
722>723>726>727 M-P,S

Ai, juu. En ole vieläkään tottunut siihen, kun 780-sarjan junat Jns-Pie taajamajunat vaihtuivat 720-numeroinnille.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #65 : Toukokuu 05, 2015, 17:08:07 »

EDB + ED + 1-kerroksinen ravintolavaunu + EDFS
Edb + Ed + Rx + Eds

Junaparissa 71/78 on ymmärtääkseni myös tällainen runko.
tallennettu
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #66 : Toukokuu 05, 2015, 17:46:44 »

Pitää muistaa, että homma saattaa mutkistua 15.6.

http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/kesan-junavuoroihin-muutoksia-270320151358/

Tällöin poistuu IC709 Kouvola-Kuopio (klo 18.41-21.40) ja IC912 väliltä Kuopio-Tampere, uusi IC912 on Tampere-Turku (10.11-11.50). Saakohan näillä muutoksilla tiputettua yhden junarungon jotenkin pois? Menevätkö kaikki kierrot uusiksi?

Menisikö homma 15.6. alkaen näin?

1. IC460 - 906 - 909 - 469 - 472 – 184 (Pori-Helsinki, ma-pe, su); 193, 472, 184 (Hki-Hki, la) *
2. 911 – 706 (Turku-Kouvola)
3. IC 707 – 934 (Kouvola-Turku)
4. IC 904 - 923 – 471 (Tampere-Pori)
5. 912 – 917 (Tampere-Oulu)
6. 928 – 933 (Oulu-Tampere)
7. IC 916 – 921 (Pieksämäki-Pieksämäki)
8. 83 (ma-pe Hgistä, la-su Treelta) – 922 – 927 (ma-pe, su Tampereelle, la Jyväskylään) (Helsinki-Tampere, ma-pe; Tampere-Jyväskylä, la; Tampere-Tampere, su)
9. IC 714 – 715 (Oulu-Oulu)

Lähdöt (arkisin): Pori 1, Kouvola 1, Tampere 2, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1
Tulot (arkisin): Pori 1, Kouvola 1, Tampere 2, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1

* Pendolino-kierron osa: 84 (Kuopio-Tampere 5.43-8.47), S172 (Tampere-Helsinki 11.07-12.52)...

---
Junat IC706, IC707, IC923, IC467, IC470, P408 ja P405 poistamalla saisi ehkä tiputettua säännöllisestä käytöstä PERÄTI 5 RUNKOA.

EDB + ED + 1-kerroksinen ravintolavaunu + EDF (2 vähemmän)

1. IC460 - 906 - 909 - 469 - 472 – 184 (Pori-Helsinki, ma-pe, su); 193, 472, 184 (Hki-Hki, la)
2. 904-  911 – 934 (Tampere-Turku)
3. 903 (uusvanha juna Turku-Tampere klo 6.00-7.42, jotta kierto täsmää; toinen vaihtoehto jättää 934 illalla Tampereelle) - 912 – 917 (Turku-Oulu)
4. 928 – 933 (Oulu-Tampere)
5. IC 916 – 921 (Pieksämäki-Pieksämäki)
6. 83 (ma-pe Hgistä, la-su Treelta) – 922 – 927 - 475 (ma-pe, su Poriin, la Jyväskylään) (Helsinki-Pori, ma-pe; Tampere-Jyväskylä, la; Tampere-Pori, su)
7. IC 714 – 715 (Oulu-Oulu)

Lähdöt (arkisin): Pori 1, Tampere 1, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1
Tulot (arkisin): Pori 1, Tampere 1, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1

Edfs + Ex + Expt + Ex: (1 vähemmän)
1. IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931  (Pori-Tampere)
2. IC 162 - 55 - 471  (Tampere-Pori)
POIS: 467/470

Eipt+Efiti+Ex-pikajunat (2 vähemmän)
Pois:
P408 (Rovaniemi-Oulu klo 14.20-16.58)
P405 (Oulu-Rovaniemi klo 16.24-19.05)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2015, 18:12:32 kirjoittanut Olavi Salminen » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #67 : Toukokuu 05, 2015, 20:29:18 »

Ongelma: la-su Turusta lähtee yksi juna enemmän kuin sinne saapuu!
Ongelma hoituu lauantaisin ja sunnuntaisin 906:n paikalla kulkevalla tyhjävaunujunalla 10226.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #68 : Toukokuu 17, 2015, 16:04:32 »

445/450 ja 441/456.

Oikeastaan sitten tulevaisuudessa kun siniset ovat poistuneet liikenteestä niin tämä saattaa olla mahdollinen koska Ex-vaunut tarvisevat sähköä aggregaatti-vaunusta. Aggregaattivaunua ei ole kiva vaihtaa rungosta toiseen. Toinen vaihtoehto olisi kiskobussi mutta tämä olisi runsaasti alikapasiteettia. Varsinkin viikonloppuisin, on 445 ja 450 olleet aivan täynnä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #69 : Toukokuu 17, 2015, 16:22:53 »

Ongelma hoituu lauantaisin ja sunnuntaisin 906:n paikalla kulkevalla tyhjävaunujunalla 10226.

10226 on kummallisesti kulkenut myös muina päivinä; kulki mm. viime torstaina 14.5.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #70 : Toukokuu 17, 2015, 16:32:00 »

Ongelma hoituu lauantaisin ja sunnuntaisin 906:n paikalla kulkevalla tyhjävaunujunalla 10226.

10226 on kummallisesti kulkenut myös muina päivinä; kulki mm. viime torstaina 14.5.

Helatorstaina on viikonloppuaikataulut
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #71 : Toukokuu 17, 2015, 17:03:17 »

Ongelma hoituu lauantaisin ja sunnuntaisin 906:n paikalla kulkevalla tyhjävaunujunalla 10226.

10226 on kummallisesti kulkenut myös muina päivinä; kulki mm. viime torstaina 14.5.

Helatorstaina on viikonloppuaikataulut

No eipä ollut ainoa kerta!
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #72 : Toukokuu 17, 2015, 17:10:46 »

No eipä ollut ainoa kerta!

Just
tallennettu
Olavi Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #73 : Kesäkuu 15, 2015, 16:04:45 »

Osaako joku kertoa tänään 15.6. alkaen voimaan tulleista muutoksista? Edoilla ajetaan nyt myös mm. Helsingistä Kuopioon ja Ouluun. Onko kalustokiertoja mennyt paljon uusiksi tai onko ilmennyt jotakin muuta mielenkiintoista?

Pitää muistaa, että homma saattaa mutkistua 15.6.

http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/kesan-junavuoroihin-muutoksia-270320151358/

Tällöin poistuu IC709 Kouvola-Kuopio (klo 18.41-21.40) ja IC912 väliltä Kuopio-Tampere, uusi IC912 on Tampere-Turku (10.11-11.50). Saakohan näillä muutoksilla tiputettua yhden junarungon jotenkin pois? Menevätkö kaikki kierrot uusiksi?

Menisikö homma 15.6. alkaen näin?

1. IC460 - 906 - 909 - 469 - 472 – 184 (Pori-Helsinki, ma-pe, su); 193, 472, 184 (Hki-Hki, la) *
2. 911 – 706 (Turku-Kouvola)
3. IC 707 – 934 (Kouvola-Turku)
4. IC 904 - 923 – 471 (Tampere-Pori)
5. 912 – 917 (Tampere-Oulu)
6. 928 – 933 (Oulu-Tampere)
7. IC 916 – 921 (Pieksämäki-Pieksämäki)
8. 83 (ma-pe Hgistä, la-su Treelta) – 922 – 927 (ma-pe, su Tampereelle, la Jyväskylään) (Helsinki-Tampere, ma-pe; Tampere-Jyväskylä, la; Tampere-Tampere, su)
9. IC 714 – 715 (Oulu-Oulu)

Lähdöt (arkisin): Pori 1, Kouvola 1, Tampere 2, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1
Tulot (arkisin): Pori 1, Kouvola 1, Tampere 2, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1

* Pendolino-kierron osa: 84 (Kuopio-Tampere 5.43-8.47), S172 (Tampere-Helsinki 11.07-12.52)...

---
Junat IC706, IC707, IC923, IC467, IC470, P408 ja P405 poistamalla saisi ehkä tiputettua säännöllisestä käytöstä PERÄTI 5 RUNKOA.

EDB + ED + 1-kerroksinen ravintolavaunu + EDF (2 vähemmän)

1. IC460 - 906 - 909 - 469 - 472 – 184 (Pori-Helsinki, ma-pe, su); 193, 472, 184 (Hki-Hki, la)
2. 904-  911 – 934 (Tampere-Turku)
3. 903 (uusvanha juna Turku-Tampere klo 6.00-7.42, jotta kierto täsmää; toinen vaihtoehto jättää 934 illalla Tampereelle) - 912 – 917 (Turku-Oulu)
4. 928 – 933 (Oulu-Tampere)
5. IC 916 – 921 (Pieksämäki-Pieksämäki)
6. 83 (ma-pe Hgistä, la-su Treelta) – 922 – 927 - 475 (ma-pe, su Poriin, la Jyväskylään) (Helsinki-Pori, ma-pe; Tampere-Jyväskylä, la; Tampere-Pori, su)
7. IC 714 – 715 (Oulu-Oulu)

Lähdöt (arkisin): Pori 1, Tampere 1, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1
Tulot (arkisin): Pori 1, Tampere 1, Turku 1, Oulu 2, Pieksämäki 1, Helsinki 1

Edfs + Ex + Expt + Ex: (1 vähemmän)
1. IC 462 - 461 - 464 - 465 - 468 - 924 - 931  (Pori-Tampere)
2. IC 162 - 55 - 471  (Tampere-Pori)
POIS: 467/470

Eipt+Efiti+Ex-pikajunat (2 vähemmän)
Pois:
P408 (Rovaniemi-Oulu klo 14.20-16.58)
P405 (Oulu-Rovaniemi klo 16.24-19.05)
tallennettu
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #74 : Joulukuu 08, 2015, 23:04:52 »

Tämä on todella mielenkiintoinen aihe, onko näitä kaikkia saatavilla esim. yhdessä taulukossa tai grafiikassa? Eikä siis pelkästään junapareja vaan ylipäätänsä kalustokiertoja?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junaparikeskustelua  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina