Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 51 52 [53] 54 | Siirry alas Tulostusversio
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1300 : Elokuu 21, 2024, 10:26:17 »

Tässä Nurmon paloaseman kohdassa IC- ja S-junat ajoivat tosi hiljaa tänään 21.8., paria-kolmeakymppiä, kun normaalinopeudet ovat 170-180 kmh hujakoilla - näyttäisi koskeneen ainakin junia IC 821, IC 836 ja S 835.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #1301 : Syyskuu 02, 2024, 02:55:30 »

PYO 274 peruttu Yv - Hki ja korvaava 1074 ajaa Yv - Ilm - Kuo - Kv - Lh Hki. Tuossa olisi monellekin paikalle harvinainen kulkija. Lisäyksenä, että 276 peruttu Oulusta eteenpäin ja jatkaa numerolla 1076 Ol - Kaj jne savon rataa hesaan, tuo tosin kulkee vähän paremmin ihmisten aikaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2024, 03:11:24 kirjoittanut Roope Prusila » tallennettu

Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 481


« Vastaus #1302 : Lokakuu 27, 2024, 11:05:42 »

Talviaikaan siirtyminen ei sitten tainnut ihan sujua tänäkään vuonna. Tämä haku löytää tätä kirjoitettaessa seitsemän junaa, jotka aamuyöllä jääneet noin tunnin myöhään syystä I4 Muut syyt: Muu syy.

Lisäksi esimerkiksi PYO 266 on kulkutietojen mukaan harrastellut Tampereen jälkeen jonkinlaista aikamatkustusta.


* PYO266.png (123.57 kilotavua, 1046x1515 - tarkasteltu 245 kertaa.)
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 844


« Vastaus #1303 : Lokakuu 27, 2024, 13:14:34 »

Talviaikaan siirtyminen ei sitten tainnut ihan sujua tänäkään vuonna.
Kesäajasta normaaliaikaan siirtyminenhän on kaikkein häiriöttömin yö junaliikenteessä. Pikajunat pysähtyvät kesäajassa klo 3:n jälkeiselle ensimmäiselle aikataulunmukaiselle asemalle odottamaan talviajan mukaista klo 3:n jälkeistä lähtöaikaa.
tallennettu
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #1304 : Lokakuu 27, 2024, 16:59:07 »

Tuo kuva meni yli meikäläisen matikan ymmärryksen.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 8016


« Vastaus #1305 : Lokakuu 27, 2024, 17:33:04 »

Oli miten oli kannatan kesäaikaa!
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1306 : Lokakuu 30, 2024, 16:15:47 »

T55500 matka JY-VKA eilen 29.10. katkeili pahasti https://juliadata.fi/timetables?s=55500&d=29.10.2024&speed=1, perillä Viinikassa 4 tuntia 25 minuuttia myöhässä aikataulusta. Veturina havainnon mukaan Dr19  https://juliadata.fi/trainspots/67213d60090fb604cebfc7c8
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1307 : Lokakuu 30, 2024, 16:24:13 »

Vaikeuksia oli eilen myös junalla T58138 PEL-KEM, veturivian takia saapui Kemiin 4 tuntia 29 min myöhässä.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 319


« Vastaus #1308 : Lokakuu 31, 2024, 22:21:32 »

Edottomat päivä-IC:t nykyään harvinaista herkkua, tänään kuitenkin IC183 kokoonpanolla Sr3 + Ed + Rx + 2 Ed ja palaa 166:na 1.11.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2024, 23:26:03 kirjoittanut Jonne Seppänen » tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #1309 : Marraskuu 04, 2024, 16:36:07 »

Sm6 siirretään Ouluun: https://juliadata.fi/timetables?s=10309&d=4.11.2024
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2652


« Vastaus #1310 : Marraskuu 04, 2024, 18:38:09 »


Silläkös ne sinne Haaparantaan ajavatkin? Pyörittää silmiään
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 518


« Vastaus #1311 : Marraskuu 04, 2024, 23:38:30 »


Juna https://juliadata.fi/live/train?n=10309&speed=1 ei ole vielä ylittänyt 60km/h nopeutta.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1065


« Vastaus #1312 : Marraskuu 05, 2024, 01:21:59 »


Juna https://juliadata.fi/live/train?n=10309&speed=1 ei ole vielä ylittänyt 60km/h nopeutta.

Laakerit jumissa tai jarrut laahaa?
tallennettu
Teuvo Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #1313 : Marraskuu 05, 2024, 09:20:37 »


Juna https://juliadata.fi/live/train?n=10309&speed=1 ei ole vielä ylittänyt 60km/h nopeutta.

Laakerit jumissa tai jarrut laahaa?

Joo-o, tai sitten osamatkaväli Ilr-Ri väli on ollut aikataulussa sn50. Matkalla seurattu mahdollisia lämpenemisiä, yms. Riksussa tehty tarkastus ja tämän jälkeen nopeutta nostettu, tämä vain oma spekulaatio.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #1314 : Marraskuu 05, 2024, 22:53:25 »


Juna https://juliadata.fi/live/train?n=10309&speed=1 ei ole vielä ylittänyt 60km/h nopeutta.

Laakerit jumissa tai jarrut laahaa?

Joo-o, tai sitten osamatkaväli Ilr-Ri väli on ollut aikataulussa sn50. Matkalla seurattu mahdollisia lämpenemisiä, yms. Riksussa tehty tarkastus ja tämän jälkeen nopeutta nostettu, tämä vain oma spekulaatio.

Tampereella kolmen hengen ryhmä käveli rungon ympäri ja telit oli tarkastelun kohteena. Lopuksi ilmoittivat veturiin että kaikki ok, matka voi jatkua.
tallennettu

Elmeri Lehtovirta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 62


« Vastaus #1315 : Marraskuu 07, 2024, 16:06:31 »

Dm12 siirto Ilmalaan https://juliadata.fi/timetables?s=10418&d=7.11.2024
tallennettu
Jarno Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 40


« Vastaus #1316 : Marraskuu 07, 2024, 21:23:06 »

Oletettavasti Dm12 siirto Pieksämäelle kun sen käyttö merkityllä päivämäärällä päättyy rataosalla Ylivieska-Iisalmi: https://juliadata.fi/timetables?s=10304&d=14.12.2024
Sekä seuraavana päivänä on kalustonsiirtojuna Nokelasta Ylivieskaan puolitoista tuntia ennen ensimmäisen H-junan 494 lähtöä: https://juliadata.fi/timetables?s=10396&d=15.12.2024

Tämähän taasen on pohjanmaalaaseen hullua spekulaatiota mutta noita kannattanee seurailla.
tallennettu

Heila Heinolasta.
Kevin Glynn
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #1317 : Marraskuu 21, 2024, 16:15:07 »

IC37 Hki-Roi https://juliadata.fi/live/train?n=37
Junassa on Rx ja 2 Edg vaunua
tallennettu

Sr1 3063
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 97


« Vastaus #1318 : Marraskuu 21, 2024, 16:49:11 »

Hyvinkää-Karjaa-välin myrskytuhoista johtuen tavarajuna Karjaalta Kouvolaan Helsingin kautta: https://juliadata.fi/timetables?s=7197&d=21.11.2024
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 736


« Vastaus #1319 : Marraskuu 24, 2024, 12:25:18 »

Mikäs tämmöinen lisä-HDM JNS-PM on? https://juliadata.fi/timetables?s=10411&d=24.11.2024
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #1320 : Marraskuu 24, 2024, 12:53:25 »

Mikäs tämmöinen lisä-HDM JNS-PM on? https://juliadata.fi/timetables?s=10411&d=24.11.2024

Tuossa on tainnut kalustonsiirrolle lipsahtaa vahingossa väärä junatyyppi. Samaan aikaan, kun tuo HDM 10411 on asetettu kulkuun on peruttu MV 10410 Jns–Pm joka lähtöaika olisi ollut 20.50.

Sinänsä on kyllä mielenkiintoista, että ajavat Dm12-yksikön tyhjänä Joensuusta Pieksämäelle, kun vähän myöhemmin Joensuusta Pieksämäelle lähtee HDM 724 jossa on vain yksi yksikkö ja lisäkapasiteettina linja-auto. Liekö sitten tuossa yksikössä jokin niin paha vika ettei sinne voi ottaa matkustajia kyytiin.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 309


« Vastaus #1321 : Marraskuu 24, 2024, 16:14:14 »

Mikäs tämmöinen lisä-HDM JNS-PM on? https://juliadata.fi/timetables?s=10411&d=24.11.2024

Liekö sitten tuossa yksikössä jokin niin paha vika ettei sinne voi ottaa matkustajia kyytiin.


Tuntematta tapausta tarkemmin, tämä on todennäköisin vaihtoehto.
tallennettu
Kevin Glynn
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #1322 : Joulukuu 14, 2024, 22:53:38 »

3 Eil vaunua siirrossa PSLT-OL junassa PYO273
tallennettu

Sr1 3063
Lasse Holopainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #1323 : Joulukuu 15, 2024, 01:01:02 »

Eikös siinä ollut 2Eil+Eilf?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1251


« Vastaus #1324 : Joulukuu 15, 2024, 07:40:55 »

Eikös siinä ollut 2Eil+Eilf?

Siinä on mennyt useampana yönä vaunuja siirrossa. 2Eil + Eilf oli pe iltana lähteneen 273:n mukana.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 51 52 [53] 54 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina