Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Poliisi keskeytti höyryjuna Ukko-Pekan liikennöinnin Savonlinnassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] | Siirry alas Tulostusversio
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #100 : Elokuu 03, 2016, 01:26:04 »

Jos 1009 ei olisi edes näitä Hyvinkää-Karjaa välin junia liikennöinyt, niin miksi ihmeessä se on jutussa mainittu, ja varsinkin jos koko liikennettä ei edes ole peruttu?
Ehkä, koska jutussa viitataan Suomen toiseen liikennekelpoiseen Ukko-Pekkaan, 1021:een, joka vetää nuo Karjaan aamujunat.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #101 : Elokuu 03, 2016, 01:44:43 »

Jos 1009 ei olisi edes näitä Hyvinkää-Karjaa välin junia liikennöinyt, niin miksi ihmeessä se on jutussa mainittu, ja varsinkin jos koko liikennettä ei edes ole peruttu?
Ehkä, koska jutussa viitataan Suomen toiseen liikennekelpoiseen Ukko-Pekkaan, 1021:een, joka vetää nuo Karjaan aamujunat.

No tän tunaroineen ukko-pekan liikennöitsijän ja liikenteen hoitavan ukko-pekan ainoa yhteinen nimittäjä on siis veturityyppi, eli miksi mainitaan samassa artikkelissa liikenteen perumisesta ratateknisistä syistä ja tämän tunaroineen operaattorin touhuista ja liikennöintikiellosta samassa artikkelissa. Huonoa journalismia mun mielestä, ja tämä ko. lehti on pienuudestaan huolimatta ollut aiemmin mielestäni aika hyvin asialinjalla.

Todella kurja juttu jos tämä uutisointi aiheuttaa osallistujakatoa Huh
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #102 : Elokuu 03, 2016, 13:34:00 »

Keskustelu vaikuttaa suuresti jääneen pyörimään pelkästään tuon muodollisen, mutta pakottavan ikärajavaatimuksen ympärillä. Hämmästyttävän vähälle huomiolle on jäänyt seuraava lause yllä julkaistusta Trafin dokumentista:

Lainaus käyttäjältä: Trafi
Lisäksi Yhtiöllä on ollut junakokoonpanossa vaunu, jolla ei ole lupaa liikennöidä valtion rataverkolla.

Yksittäin kumpikin näistä sääntörikkomuksista voisi olla inhimillisesti ymmärrettävä kömmähdys. Kun ne tapahtuvat yhdessä, ne heittävät suuren epäilyksen varjon koko yrityksen turvallisuuskulttuurin päälle, jota yrityksen johdon vähättelevät lausunnot vain vahvistavat. Kuten Kimmo T. Lumirae kirjoitti, on perusteltua epäillä ettei kuljettajalla ole iän lisäksi muutkaan edellytykset turvalliseen ja sääntöjenmukaiseen toimintaan olleet kunnossa. Tai yrityksellä ylipäänsä. Voinko luottaa siihen, että kalustoa on huollettu asianmukaisesti myös viimeisimmän katsastuksen jälkeen?  Onko junan jarrujen toiminta tarkastettu kuten säännöt edellyttävät ennen matkustajien ottamista kyytiin? Entäs ne muut tarkastettavat ja huolehdittavat asiat, joita säännöt edellyttävät mutta mistä minä yksityisenä kuluttajana en ole edes tietoinen?

Asiantuntemattomana kuluttajana minun on pystyttävä luottamaan siihen, että yritys huolehtii kaikista turvallisuuteen kuuluvista tehtävistä asiallisesti. Kun Höyryveturimatkojen osalta on tullut esille, että turvallisuudesta vastaava henkilöstökään, yrityksen toimiva johto, ei kaikista säännöistä ole välittänyt, en voi tämän yrityksen kohdalla näin luottavainen olla miltään osalta.


Mikäli olen ymmärtänyt oikein, on Posti Oy on luovuttanut postivaunun Po 9811 Höyryveturimatkat 1009 Oy:lle. Pitäsiköhän tiedustella Trafista vaunun rekisteröintitilannetta?
tallennettu
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #103 : Kesäkuu 17, 2021, 12:07:33 »

Kun tämäkin viestiketju tuli nyt vuonna 2021 muusta syystä esille, niin lisätäänpä ketjuun nyt vielä Itä-Suomen poliisilta saamani tieto, että Savonlinnan poliisilaitos palkitsi junan kuljettajan myöhemmin 20 päiväsakolla yht. 520 euroa rikosnimikkeellä "Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta".
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Poliisi keskeytti höyryjuna Ukko-Pekan liikennöinnin Savonlinnassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina