Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 117
|
« Vastaus #1250 : Lokakuu 11, 2023, 16:30:30 » |
|
Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata? Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika. Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.
(lyöntihutien korjaus)
Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset. Kenenkäs tarina se olikaan kun liikenteenohjauksesta joskus soitettiin että on mitattu sellaiset 150 astetta. Kyseessähän on ollut siinäkin tapauksessa tuhkalaatikko.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 65
|
« Vastaus #1251 : Lokakuu 25, 2023, 06:22:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 96
|
« Vastaus #1253 : Lokakuu 27, 2023, 16:14:05 » |
|
Ei ole vielä. Jos kaikki menee suunnitellusti, veturia näkee liikkeellä aktiivisemmin tulevan viikon alusta alkaen ja keskiviikosta alkaen ainakin Kuusankosken junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2194
|
« Vastaus #1255 : Lokakuu 27, 2023, 17:15:03 » |
|
Kun tutkii Julian graffisia live-näkymän aikatauluja, niin yksi vaihtoehto olisi 76100, joka on käyttänyt Pohjois-Loukon ja Perä-Seinäjoen välillä 79 min. Tuo sopisi junien 23 ja 22 myöhästymissyihin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #1257 : Marraskuu 15, 2023, 22:18:22 » |
|
Olen tiedottanut asiasta jo viikko sitten: http://vaunut.org/kuva/163255
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2343
|
« Vastaus #1258 : Marraskuu 16, 2023, 01:29:00 » |
|
Ruotsin liikennevirasto Trafikverket on poistanut tavarajunat avoimesta datastaan 1.11. alkaen. Perustelu kuuluu vapaasti suomennettuna näin: "Muuttuneen globaalin tilanteen ja muun muassa tulevan Nato-jäsenyyden vuoksi herkät rautateiden tavarakuljetukset lisääntyvät. Siksi Ruotsin liikennevirasto rajoittaa avointa tietoa rautateiden tavaraliikenteestä. Ruotsin liikennevirasto jatkaa tiedon levittämisen tarkastelua."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #1259 : Marraskuu 16, 2023, 17:36:01 » |
|
Ruotsin liikennevirasto Trafikverket on poistanut tavarajunat avoimesta datastaan 1.11. alkaen. Perustelu kuuluu vapaasti suomennettuna näin: "Muuttuneen globaalin tilanteen ja muun muassa tulevan Nato-jäsenyyden vuoksi herkät rautateiden tavarakuljetukset lisääntyvät. Siksi Ruotsin liikennevirasto rajoittaa avointa tietoa rautateiden tavaraliikenteestä. Ruotsin liikennevirasto jatkaa tiedon levittämisen tarkastelua."
Onko kellään tietoa, onko Ruotsissa mahdollista meidän maan tapaan hakea aikataulua salattuna? Sillähän tuosta kai päästäisiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #1261 : Marraskuu 16, 2023, 21:41:28 » |
|
Olisiko ensimmäinen kerta, kun Dr19 vetää matkustajajunaa välillä KLI-OL? Johtuuko yli tunnin myöhästynyt lähtö sen veturin vai Valako(ide)n viasta? (Julia antaa koodin V2)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #1262 : Marraskuu 16, 2023, 21:46:21 » |
|
Olisiko ensimmäinen kerta, kun Dr19 vetää matkustajajunaa välillä KLI-OL? Johtuuko yli tunnin myöhästynyt lähtö sen veturin vai Valako(ide)n viasta? (Julia antaa koodin V2) Siinä ei kokoonpanojen mukaan ole Dr16 ollenkaan. Dr19 2836 meni veturina Oulusta Kolariin. Jos oikein ymmärsin niin vakakot vie puuta Kemiin. Ilmeisesti jotain pieniä ongelmia ollut Dr19 kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2612
|
« Vastaus #1263 : Marraskuu 16, 2023, 22:16:33 » |
|
Siinä ei kokoonpanojen mukaan ole Dr16 ollenkaan. Oli, mutta kokoonpanoa on näköjään päivitetty.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #1264 : Marraskuu 17, 2023, 10:34:11 » |
|
En tiedä, oliko hätäratkaisu vai testi, mutta ei yksi Stadler varmaankaan jaksa vetää junaa 276 yhtä reippaasti kuin 2 Valakkoa, joten ei liene ihme, ettei aikataulua saatu kurottua kiinni https://juliadata.fi/live/train?n=276
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niko Salo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #1265 : Marraskuu 17, 2023, 10:41:45 » |
|
Kolari-Tornio on rajoitettu 100 km/h ja Tornio-Oulu 120 km/h. Jos juna on lähtiessä valmiiksi myöhässä, on sitä melko vaikea ajaa aikataulua kiinni noilla osuuksilla. En yhden ajon perusteella lähtisi heti vertailemaan tuloksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #1266 : Marraskuu 17, 2023, 10:51:21 » |
|
Olin vähän liian hätäinen (taas kerran). Jos Dr19 olisi päässyt matkaan alkuperäisen aikataulun mukaan, se ei itse asiassa olisi ollut myöhässä lainkaan saapuessaan Ouluun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #1267 : Marraskuu 18, 2023, 21:17:27 » |
|
Niinpä näyttääkin olevan. Kiitos infosta. Katsoin eri keskustelut, olisiko asiasta jo infoa. En tajunnut etsiä kuvien kommenteista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #1269 : Marraskuu 20, 2023, 23:27:32 » |
|
Nopeus käyrän mukaan tosiaan melko haipakkaa menee pelkkä veturi. Taitaa pelkän veturin Sn120 olla VR:n omia juttuja
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 441
|
« Vastaus #1270 : Marraskuu 21, 2023, 06:35:18 » |
|
Nopeus käyrän mukaan tosiaan melko haipakkaa menee pelkkä veturi. Taitaa pelkän veturin Sn120 olla VR:n omia juttuja Näyttää olevan. Väylän Jt:stä kun sitä turvallisuussääntöä ei löydy.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #1272 : Marraskuu 21, 2023, 20:57:25 » |
|
Näyttää olevan. Väylän Jt:stä kun sitä turvallisuussääntöä ei löydy.
Ei Jt:ssä.puhuta myöskään kiskojarruista. Osa toimijoista vain haluaa toimia minimivaatimuksia turvallisemmin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Oinonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 67
|
« Vastaus #1273 : Marraskuu 23, 2023, 16:51:18 » |
|
23.11 T 4707 kärsi veturiviasta Vuonislahden ja Lieksan välillä. Matkan teko päättyi Lieksaan ja loppumatka Pitkämäkeen peruttiin. Veturina Dv12 2741.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 468
|
« Vastaus #1274 : Marraskuu 25, 2023, 17:00:31 » |
|
Kulkutiedoista päätellen IC 70:n runko kääntyi Lapinlahdelta takaisin Iisalmeen IC 1072:na, sieltä taas Lapinlahdelle IC 1074:nä, mistä se jatkoi IC 70:nä noin tunnin myöhässä. Unohtuikohan Iisalmessa jotain tärkeää (esim. kuljettajan eväslaukku tai HDM 494:ää korvaavien kyytien matkustajat) IC 70:n kyydistä? Hetkellisesti oli aikataulu myös IC2 1070:lle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|