Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Dieselveturin moottorissa palo Muuramessa.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kari Rantanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 16


« : Syyskuu 14, 2009, 07:29:37 »

 Tuossa linkki uutiseen. Alkaako kohta ajokielto Dr13 mukaillen.

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/dieselveturi-syttyi-tuleen-ennen-jyv%C3%A4skyl%C3%A4%C3%A4/482931
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2009, 08:42:37 »

Jos deeverit alkavat palamaan tätä tahtia, niin tulee kiire uusien sähkövetureiden hankinnan kanssa. Nämä palaneet koneet ovat aika hiljattain olleet konepajakorjauksessa, joten hieman ihmetyttää niiden paloarkuus.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2009, 09:24:15 »

Olisiko ollut Dv12 2634? Se sattuu olemaan vuodelta 1977 ja on tätä kirjoittaessa Jyväskylän ratapihalla kytkettynä Sr1 3063:een.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2009, 10:28:20 »

Jos deeverit alkavat palamaan tätä tahtia, niin tulee kiire uusien sähkövetureiden hankinnan kanssa.
Tuota... minähän en mikään asjantuntia ole, mutta miksi dieselien korvaajaksi hankittaisiin sähkövetureita? Kun niitä dieseleitäkin tullaan kyllä tarvitsemaan tulevaisuudessakin.
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2009, 14:27:37 »

Dv12 2632–2641 on mahollisia vaihtoehtoja joten 26:nen tuo oli..
tallennettu
Toni Puolatie
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #5 : Syyskuu 14, 2009, 14:28:47 »

Jos deeverit alkavat palamaan tätä tahtia, niin tulee kiire uusien sähkövetureiden hankinnan kanssa.
Tuota... minähän en mikään asjantuntia ole, mutta miksi dieselien korvaajaksi hankittaisiin sähkövetureita? Kun niitä dieseleitäkin tullaan kyllä tarvitsemaan tulevaisuudessakin.
Niinmpä, laskumäet, tehdasradat jne pienet osuudet jolle ei ole sähköjä kannattavaa laittaa..
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2009, 14:44:29 »

Miten olisi hankkia sähkö/akkuvetureita tai sähköveturi joka olisi varustettu pienellä dieselmoottorilla.
tallennettu
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2009, 17:45:12 »

Kyseessä oli tuo aiemmin arvelemani 2634.

Lähti Sr1 3063:n (myös epäonninen Muuramessa lähiaikoina) vetämässä T 3406:ssa Tampereelle.

MGO:n konesuojan vasemman puolen (hytistä katsottuna) luukkujen alapuolella oli lievät palojäljet. Toisella puolella samasta kohtaa näkyi valuneen luukkujen välistä hieman dieseliä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #8 : Syyskuu 14, 2009, 17:56:53 »

Jos deeverit alkavat palamaan tätä tahtia, niin tulee kiire uusien sähkövetureiden hankinnan kanssa.
Tuota... minähän en mikään asjantuntia ole, mutta miksi dieselien korvaajaksi hankittaisiin sähkövetureita? Kun niitä dieseleitäkin tullaan kyllä tarvitsemaan tulevaisuudessakin.

Siksi, että sähköistettyjen rataosien määrä on kasvanut reilusti viime vuosina. Siitä seuraa yhtä vähemmän tarvetta dieselkalustolle ja ne vähäisemmät tarpeet saadaan katettu pienemmällä määrällä dieseleitä. Dieseleistä tuskin ollaan meidän elinaikanamme kokonaan luopumassa.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 638


« Vastaus #9 : Syyskuu 15, 2009, 07:00:46 »

Siksi, että sähköistettyjen rataosien määrä on kasvanut reilusti viime vuosina. Siitä seuraa yhtä vähemmän tarvetta dieselkalustolle ja ne vähäisemmät tarpeet saadaan katettu pienemmällä määrällä dieseleitä. Dieseleistä tuskin ollaan meidän elinaikanamme kokonaan luopumassa.

Vuoden 2006 jälkeen uusia sähköratoja ei ole valmistunut Vuosaaren satamarataa lukuunottamatta, joten en sanoisi sähköistettyjen rataosien määrän kasvaneen reilusti "viime vuosina". Lisäksi 12 uusinta Sr2-veturia ja 8 uusinta Sm3-junaa voitanee katsoa hankitun sitä sähkövetoisen liikenteen lisääntymistä varten, joka aiheutui Pohjois-Suomen ratojen sähköistyksistä 2004-2006 ja vastaavasti Dv16-vetureiden hylkäys aiheutui samasta syystä. Mielestäni siis viimeisen kolmen vuoden aikana ei ole tapahtunut mitään sellaista, joka merkittävässä määrin siirtäisi dieselvetoista liikennettä sähkövetureilla hoidettavaksi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Dieselveturin moottorissa palo Muuramessa.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina