Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Allegro (Sm6) koeajohavainnot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« : Maaliskuu 24, 2010, 15:21:11 »

Aloitetaan uusi ketju uuden junan kunniaksi:

Sm6 matkalla päärataa pohjoiseen keskiviikkona 24.3.2010 kello 15:16.
Havaintopaikka: Oulunkylä-Pukinmäki (Helsinki)

* Palasi juuri takaisin kohti Ilmalan ratapihaa todennäköisesti (kello 17:12).
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2010, 17:13:40 kirjoittanut Lari Nylund » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Maaliskuu 24, 2010, 15:59:16 »

Seurasin itsekin Oulunkylän aseman tuntumassa tuon saman Allegron menoa kuin Lari. Eilenkin bongasin Allegron, samassa paikassa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 24, 2010, 18:49:19 »

Seurasin itsekin Oulunkylän aseman tuntumassa tuon saman Allegron menoa kuin Lari. Eilenkin bongasin Allegron, samassa paikassa.

Samaan aikaanko.

Onkos tuolla Allegrolla mitään sännöllistä koeajoaikataulua?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 24, 2010, 19:28:41 »

Seurasin itsekin Oulunkylän aseman tuntumassa tuon saman Allegron menoa kuin Lari. Eilenkin bongasin Allegron, samassa paikassa.

Samaan aikaanko.

Onkos tuolla Allegrolla mitään sännöllistä koeajoaikataulua?

Taisi kulkea jo hieman ennen iltapäiväkolmea.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #4 : Maaliskuu 24, 2010, 22:59:26 »

Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2010, 00:40:02 »

Ainutlaatuisia kuvia ainakin saisi aikaan, jos harrastaja-ajelu tapahtuisi esim. Helsinki-Seinäjoki -välillä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Maaliskuu 25, 2010, 09:28:43 »

Juuri nyt - klo 9.28 - Allegro jälleen Oulunkylän aseman edustalla!
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Maaliskuu 25, 2010, 09:51:47 »

Hieman off topic, mutta tuolla Matkapuhelinforumilla on aina jonkin uuden kännykkämallin tullessa julki, avattu ketju "Käyttökokemukset Nokia N123". Miksei Allegrostakin voisi avata samaotsakkeista ketjua...  Iskee silmää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #8 : Maaliskuu 25, 2010, 11:13:13 »

Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä.

Kysyminen ei maksa mitään, joten voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #9 : Maaliskuu 25, 2010, 16:59:12 »

Ainutlaatuisia kuvia ainakin saisi aikaan, jos harrastaja-ajelu tapahtuisi esim. Helsinki-Seinäjoki -välillä.
Matka voisi jatkua myös Ouluun tai miksei Rovaniemelle asti niin saisi vielä parempia kuvia  Virnistää
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #10 : Maaliskuu 25, 2010, 22:05:29 »

Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä.

Kysyminen ei maksa mitään, joten voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin.

Kiitos asian eteenpäin viemisestä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Maaliskuu 26, 2010, 00:00:36 »

Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä.

Kysyminen ei maksa mitään, joten voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin.

Kiitos asian eteenpäin viemisestä.

Meistä nyt varmasti jokainen omilla aivoilla ajatteleva ihminen ymmärtää sen, että Lokakuun Rautateiden ja VR:n yhteisomistuksessa olevaan Allegroon ei tulla koskaan tarjoamaan ensimmäistäkään tutustumismatkaa ennen kaupallisen liikenteen aloittamista; kyseisen kaluston käyttö jossain muussa kuin sille suunnitellussa liikenteessä vaatii sekä venäläisten että suomalaisten omistajien luvat, siihen päälle sitten pyrokratiat sun muut kumileimasimet jne, jne. Näinpä voin olla takuuvarma siitä, ettei mitään esittelyrundia koskaan tule.

Lari toki tällä kertaa tuossa hyvin yksiselitteisesti asian tuokin ilmi: "... voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin."
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #12 : Maaliskuu 26, 2010, 00:34:46 »

Aikoinaan ei onnistunut tuo Sm5:ään "yksityinen koeajo", tuskin tämäkään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Maaliskuu 26, 2010, 00:56:58 »

Aikoinaan ei onnistunut tuo Sm5:ään "yksityinen koeajo", tuskin tämäkään.

Niimpä, paljon melua tyhjästä! Mutta, kaipa firma on kiinnostunut, jos pyydetään tarjous tilausajosta jonnekin päin Suomea?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #14 : Maaliskuu 26, 2010, 01:24:19 »

Onnistumistodennäköisyys on vähemmän kuin 50%, mutta yrittänyttä ei silti laiteta.

Larilta hyvä veto ainakin kokeilla mahdollisuuksia. Ideana ei kuitenkaan mikään ihan tyhmä. Luulisi vähän ylimääräistä mainostakin Allegrolle tulevan, jos lehdet saadaan tekemään hörhöartikkeli Iskee silmää
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #15 : Maaliskuu 26, 2010, 08:30:59 »

Jos ei mitään pyydä ei mitään saakaan. Kiitos, Lari, kun vaivaudut ottamaan selvää!
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #16 : Maaliskuu 26, 2010, 13:23:23 »

Uskoisin, että tuoreen kaluston kaikki aika ennen kaupallisen liikenteen aloittamista kuluu koeajoihin, testeihin, testeihin, koeajoihin, säätöön, muutostöihin, testeihin, yms. varsin täysin. Jos aikataulusta ollaan edellä, niin ylimääräinen aika käytetään ylimääräisiin testeihin ja koeajoihin ja säätöön. Lisäksi testiaikataulu elää jatkuvasti. Jos johonkin osaprojektiin kuluu pari päivää ennakoitua enemmän tai vähemmän aikaa, jatko-ohjelma siirtyy vastaavasti.

Näin ollen tuntuu mahdottomalta, että olisi mahdollista varata riittävän kaukaa tulevaisuudesta jokin yksittäinen päivä asialle, joka ei millään muotoa edistä itse käyttöönottoprosessin tarkoitusperiä. Asentajat: "Nyt olisi sopiva hetki tehdä se yksi muutostyö, kun on tuo raidekin vapaana, jossa saadaan telit irroitettua." - Esimies: "Ei onnistu. Ylihuomenna on se Larin järkkäämä harrastelija-ajelu."
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #17 : Maaliskuu 26, 2010, 13:41:51 »

Uskoisin, että tuoreen kaluston kaikki aika ennen kaupallisen liikenteen aloittamista kuluu koeajoihin, testeihin, testeihin, koeajoihin, säätöön, muutostöihin, testeihin, yms. varsin täysin. Jos aikataulusta ollaan edellä, niin ylimääräinen aika käytetään ylimääräisiin testeihin ja koeajoihin ja säätöön. Lisäksi testiaikataulu elää jatkuvasti. Jos johonkin osaprojektiin kuluu pari päivää ennakoitua enemmän tai vähemmän aikaa, jatko-ohjelma siirtyy vastaavasti.

Näin ollen tuntuu mahdottomalta, että olisi mahdollista varata riittävän kaukaa tulevaisuudesta jokin yksittäinen päivä asialle, joka ei millään muotoa edistä itse käyttöönottoprosessin tarkoitusperiä. Asentajat: "Nyt olisi sopiva hetki tehdä se yksi muutostyö, kun on tuo raidekin vapaana, jossa saadaan telit irroitettua." - Esimies: "Ei onnistu. Ylihuomenna on se Larin järkkäämä harrastelija-ajelu."

Toisaalta, haittaako se testailla matkustajat kyydissä? Harrastajaryhmä tuskin seitsemää vaunua tarvitsee?
Luulisi matkustajien kyydissä olosta olevan jotain hyötyäkin, koska he saattavat hoksata joitain matkustuskokemukseen liittyviä ongelmia, joita ammattitestaajat eivät hoksaa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #18 : Maaliskuu 26, 2010, 14:25:12 »

Ideointien tyrmääminen on varsin helppoa, mutta ilman edes niiden yrittämistä olisi nämäkin http://vaunut.org/kuva/20821 ja http://vaunut.org/kuva/41845 pienet jutut jääneet tekemättä aikanaan. "Jos ei veikkaa, ei voi voittaa..."
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Maaliskuu 26, 2010, 15:51:26 »

Mitäs jos valmistelevia juttuja tekisi kaikessa hiljaisuudessa taustalla ja kertoisi niistä vasta sitten, kun hommat ovat varmistuneet? Karrikoiden verraten niin, että eihän Nokiakaan kerro puolitiessä olevista suunnitelmistaan koskaan mitään julkisuuteen, vaan vasta sitten, kun tuote on valmis julkistettavaksi.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #20 : Maaliskuu 26, 2010, 17:48:03 »

Mitäs jos valmistelevia juttuja tekisi kaikessa hiljaisuudessa taustalla ja kertoisi niistä vasta sitten, kun hommat ovat varmistuneet? Karrikoiden verraten niin, että eihän Nokiakaan kerro puolitiessä olevista suunnitelmistaan koskaan mitään julkisuuteen, vaan vasta sitten, kun tuote on valmis julkistettavaksi.

Onneksi tässä ei olla mitään nokioita, vaan asian voi ottaa esille ainakin omasta mielestäni. Joskus tulee pettymyksiä, ettei hommissa onnistu, mutta sellaista se on... Joskus sitä lapsen suustakin viedään tutti. Tällä kertaa idea tuli esille kommenttien joukosta, josta sen nappasin. Tosin pieni ajatuksen siemen oli ollut jo omassa päässäkin muhimassa aiheeseen liittyen...
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 812


« Vastaus #21 : Maaliskuu 26, 2010, 18:46:17 »

Aikoinaan ei onnistunut tuo Sm5:ään "yksityinen koeajo", tuskin tämäkään.

Eikä onnistunut harrastaja-ajona ennen kaupallista liikennettä Sm4, ei Variotram eikä jo 70-luvulla yritetty NrI-ajelu.

Jos esittelyajon päättää tehdä valmistaja tai kaluston tilaaja, se onkin eri asia.
tallennettu
Stanislav Voronin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #22 : Maaliskuu 27, 2010, 10:48:25 »

27.03.2010: Allegro passed Kerava at 10:00 towards North. Any ideas about its whereabouts now(11:00)?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #23 : Maaliskuu 27, 2010, 13:24:06 »

Voisiko vorkkiin saada option suodattaa näkyvistä kaikki ne Nymanin viestit, jotka sijaitsevat ketjussa alle viisi viestiä viimeisemmän Nylundin viestin perässä AND jotka on kirjoitettu alle 72 tuntia Nylundin viimeisimmän viestin jälkeen?

Olisin kiitollinen. Larilla oli joskus vuosia sitten tapana harrastaa vähän liikaa omakehua. Nykyään meininkinsä on mielestäni ihan järkevää. Kyllä hyvistä ideoista voi kertoa, vaikka ne olisivatkin omia.

Ja tähän nyt sitten siltikin: joht. Nyman on hänkin hyvä tyyppi, jonka kommentointia tätä järjetöntä koulukiusaamista lukuunottamatta lukee mielellään.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Otto Vesterinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #24 : Maaliskuu 27, 2010, 13:40:24 »

Päätinpä juuri pitkästä aikaa palata selailemaan tätä vanhaa tuttua sivustoa. "Hienoa" nähdä että vaunut.orgissa on täsmälleen sama meininki kuin jo vuosia sitten. Päivää ja näkemiin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Allegro (Sm6) koeajohavainnot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina