Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 65
|
« Vastaus #150 : Syyskuu 12, 2012, 08:18:24 » |
|
12.9.2012 klo 8:21 tulipa yllätys kun T5307 Kon-Kem olikin valakkovedolla Dr16 2822 vetäessä junaa, tämä on kyllä harvinaista kun käytännössä juna on aina Sr1 vedolla.
Oliko ihan Kontiomäeltä asti vai vasta Oulusta?
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2012, 11:23:31 kirjoittanut Vesa-Matti Turunen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #151 : Syyskuu 12, 2012, 08:42:06 » |
|
Pitkästä aikaan Ou:ssa 3 junan kohtaus, Ic 49 T 5403 ja. Tälläinen ylläri etelään meni mahdollisesti, T 5006 vaunuina simejä ja geetä vetäjänä. Idän ihme kaikki 3 maalitietä oli, käytössä. Sen verran olen utelias, etelään menneestä rahtarista. Onko tosiaan 5006 simien perusteella käyttääkö botnia forest kemin tehtaat kartongin kuljetukseen muuta vaunu sarjaa, kuin geetä?.
Kyllä, Kemi-Hanko kuljetuksissa käytetään hyvin yleisesti myös Sim-sukuisia, se olisi harvinaista jos ei olisi yhtään Simmiä. 2004 kun liikenne alkoi, oli vakiovaunusto alkuun 40 Gbln-t, mutta jo 2004 loppuvuodesta alkoi Sim-sukuisia näkymään noissa junissa. Tehtaan meni vähän pieleen. Se on nykyään Metsä Board Kemi. Ennen tehdas oli Kemiart Liners, jonka omisti 100 % M-real. Botnia, jota ei ole nykyään enään olemassa (nyk. Metsä Fibre) ei valmista kuin sellua. Sivuhuomautuksena todettakoon, että kraftlineria menee junalla Kemistä myös Vuosaareen Helsinkiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #152 : Syyskuu 12, 2012, 14:32:37 » |
|
12.9.2012 klo 8:21 tulipa yllätys kun T5307 Kon-Kem olikin valakkovedolla Dr16 2822 vetäessä junaa, tämä on kyllä harvinaista kun käytännössä juna on aina Sr1 vedolla.
Oliko ihan Kontiomäeltä asti vai vasta Oulusta? Kuulemma on ollut Kontiomäeltä asti, joten harvinaista. Toki ei haittaa vaikka tästä tulisikin pysyvä muutos, vaikka en siihen jaksa uskoa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #153 : Syyskuu 12, 2012, 18:08:59 » |
|
Kiitos ja kumarrus tiedoista, jatkoa edelliseen koskien junia. T 5000/5006 kun niissä on Vuosaaren vaunu ryhmä hajotetaanko Perkiössä Hankolaisista, toki juna 5000/5006. Jatkaa Hankoon ja Vuosaaren ryhmä jatkaa, eri junalla Vuosaareen. Sitten onko Vuosaarelaiset vaunut veturissa, elikkä keulassa.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #154 : Syyskuu 12, 2012, 18:23:47 » |
|
Kiitos ja kumarrus tiedoista, jatkoa edelliseen koskien junia. T 5000/5006 kun niissä on Vuosaaren vaunu ryhmä hajotetaanko Perkiössä Hankolaisista, toki juna 5000/5006. Jatkaa Hankoon ja Vuosaaren ryhmä jatkaa, eri junalla Vuosaareen. Sitten onko Vuosaarelaiset vaunut veturissa, elikkä keulassa.
5000/5006 on puhdas Hangon juna, siinä ei ole vaunuja muualle. Vuosaaren vaunut tulevat etelään vaunuryhmissä muissa junissa. Todennäköinen yhdistelmä on 5114 Kemi-Oulu / 5010 Oulu-Tampere/ 3764 Tampere-Vuosaari.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #155 : Syyskuu 18, 2012, 22:59:16 » |
|
Viimeviikolla oli paljon Raakapuujunia peruttu Oulun pohjoispuolella, liekköhän Kemissä ollut huoltoseisokki. Esim. perjantaina 14.9.2012 Oli mielestäni kaikki raakapuujunat peruttu tai en ainakaan huomannut että olisi kulkenut. Mielestäni peruttu oli T5115, T5307, T5417 ja T5415. Liekkö samasta asiasta johtuen niin Sunnuntaina ilmeisesti T5266 tuli pelkkänä veturina Kemistä, kun klo 16 Koskelan ohi meni Dv12 2659
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #156 : Syyskuu 19, 2012, 17:29:44 » |
|
Itse asiassa metsä boartilla on 2 viikon, huoltoseisokki. Alkoi tälläviikolla ei kulje yhtään, rapu junaa seisokin aikana.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #157 : Syyskuu 20, 2012, 09:58:20 » |
|
20.9.2012 10:36 Alppilan suoralla Ic850 komeasti deeverivedolla kun junaa veti Dv12 2614 ja 2641 ja Sr1 3053 oli hinauksessa virroitin alhaalla. Junassa oli kolme sinistä vaunua, joten en sitten tiedä onko pikajuna vai Ic. Kulkutiedoissa on ainakin merkitty Ic850.
7:41 P269 Koskelassa Dr16 2822 vetämänä ja ainakin vielä yhdellä koneella. Saapa nähdä kuunvaihteessa alkaako kulkemaan tuplavalakolla lehtikelien takia, kuten viimevuonna oli.
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2012, 10:16:55 kirjoittanut Harri Junttila »
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #158 : Syyskuu 21, 2012, 15:20:20 » |
|
21.9.2012 oli T5415 kulussa ja pitkästä aikaa Dr16 vetoisena kun klo 16:02 Koskelassa 2822 kiskoi raakapuuta kohti Kemiä. Olettaisin että veturi on vaihdettu Oulussa. Onko Jyrkillä havaintoa Oulaisista ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #159 : Syyskuu 21, 2012, 18:27:53 » |
|
5415 on ollut kulussa tänään, dreeveri parilla 2640 ja 2650. Eri asia miten menee Metsä Boartille kun, heillä on huoltoseisokki jos rapu vaunut kätketään odottamaan, esim Kemiin ja siirretään tehtaalle kun. Huoltoseisokki valmis.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #160 : Syyskuu 23, 2012, 18:57:57 » |
|
Ihmettelen kummalla litteralla toi 850 on Ic vain P. Kun esim railtrac sovellutusessa on maininta P 850 vaikka eikö, Ic 49:n runko palaa numerolla Ic 850 ?.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #161 : Syyskuu 23, 2012, 19:26:43 » |
|
Ihmettelen kummalla litteralla toi 850 on Ic vain P. Kun esim railtrac sovellutusessa on maininta P 850 vaikka eikö, Ic 49:n runko palaa numerolla Ic 850 ?.
Ic49 Runko tulee yöllä pois siirtojunana Rovaniemi-Ylivieska MV 10250, joten ilmeisesti P401 runko kiertää pois tuossa Ic850. Säännöllinen kapasiiteetti luettelossa on merkitty IC 850 Rovaniemi Kokkola 7:10:00 11:51:00 Ma Ti Ke To 9.6.2012 8.11.2012 (Tosin Ouluunhan se kyllä jää)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #162 : Syyskuu 27, 2012, 18:53:29 » |
|
27.9.2012 19:49 juuri nyt Emma ja Elli Koskelassa matkalla pohjoiseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #163 : Syyskuu 28, 2012, 11:26:20 » |
|
28.9.2012 klo 10:40 T5417 oli yllättäen Sr2 vedolla kun 3209 veti raakapuujunaa kohti Kemiä. Ei taida olla Oulussa ehyitä valakkoja saatavilla kun on jouduttu laittamaan marsuvedolla kulkuun.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa-Matti Turunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 65
|
« Vastaus #164 : Syyskuu 28, 2012, 12:31:26 » |
|
28.9.2012 klo 10:40 T5417 oli yllättäen Sr2 vedolla kun 3209 veti raakapuujunaa kohti Kemiä. Ei taida olla Oulussa ehyitä valakkoja saatavilla kun on jouduttu laittamaan marsuvedolla kulkuun.
Entäs Dv12-veturit, eikö niitäkään ollut ehyinä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #165 : Syyskuu 28, 2012, 16:28:54 » |
|
28.9.2012 klo 10:40 T5417 oli yllättäen Sr2 vedolla kun 3209 veti raakapuujunaa kohti Kemiä. Ei taida olla Oulussa ehyitä valakkoja saatavilla kun on jouduttu laittamaan marsuvedolla kulkuun.
Entäs Dv12-veturit, eikö niitäkään ollut ehyinä? En ole kuullut, arvelin vain että ei ole muuta ollut laittaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #166 : Lokakuu 07, 2012, 20:48:46 » |
|
3.10.2012 Oulun pohjoispuolelta Vahtolanpolulta (tasoristeys) muutama havainto.
16:54 2806 veti T5114 kohti Oulua ja tulipahan kuvattua 75-300mm putken läpi suoralla juna. 17:16 S60 ohitti Vahtolanpolun tasoristeyksen Sm3 7007 runko oli jos en väärin katsonut. 17:50 Ic847 Sr2 3219 vetämänä joutui mielestäni voimakkaasti hidastamaan Rajakylän suoralla kun pari nuorta poikaa juoksi junan edestä "viimetippaan" tahalleen ja ehkä juna oli 5-sähkötolpan päässä tulossa ja pilli huusi kohtuullisen pitkään. 18:27 Dr16 2813 toi pohjoisesta ylimääräisen oletettavasti T5106 in 18:43 P410 ohitti Vahtolan polun Sr1 3039 vetämänä (pienellä varauksella numero) 19:02 meni pohjoiseen ylimääräinen aika lyhyt tavarajuna jossa oli avovaunuja ja umpivaunuja ilmeisesti Simn sarjaa ja vetämässä oli Sr1 3070 jos näin numeron oikein. Tästä ei saanut enää videota kun loppui akku ja muistikortti kesken ja tuskin olisi saanut minkäänlaista kuvaa niin hämärässä enää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #167 : Lokakuu 08, 2012, 18:36:53 » |
|
3.10.2012 Oli Oulussa Alppilassa Tuiran tulo-opastimen jälkeen käynnissä kiskon vaihto ja paikalla 50kmh nopeusrajoitus. Töissä oli kiskovarusteinen Hitachi kaivuri ja Tka7 235 jonka perässä oli BUi-v 061601-1 vaunu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #168 : Lokakuu 15, 2012, 22:05:58 » |
|
Yllättävän paljon on viimepäivinä mennyt tavaraa Dv12 vedolla. Tänään 15.10.2012 Torniolainen T5103/T5114 oli äänen perusteella Dv12 vetoisena kulussa ja esim. 11.10 kuulosti olevan T5103, T5115 ja T5411 ja muistaakseni T5114 kaikki Dv12 vetoisena, joten taitaa olla valakkoja rikki kun ei ainakaan äänen perusteella juurikaan Oulun pohjoispuolella liiku Nyt alkaa olemaan ärsyttävää kun lähes kaikki mielenkiintoinen liikkuu pimeän aikana eikä montakaan tavaraa viikossa mene valosan aikana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #169 : Lokakuu 30, 2012, 17:09:39 » |
|
30.10.2012 pari havaintoa. 16:01 Paperi T5000 koskelassa Sr1 3001 vetämänä. 16:15 tuli pohjoisesta ilmeisesti harvinaisen aikaisin T5114 Dr16 2812 vetämänä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #170 : Marraskuu 08, 2012, 16:42:05 » |
|
7.11.2012 16:03 Koskelassa paperi ylimääräisenä Sr1 3078 vetämänä. liekkö T5000 numerolla kulki.
8.11.2012 11:40 Koskelassa Sr2 3223 tuli pohjoisesta veturina ja haiskahti kovasti koulutusajolle. Tuiran esiopastin näytti että meni Tuiraan sivulle ilman muuta liikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #171 : Marraskuu 09, 2012, 19:22:26 » |
|
T 5000 on tänään kulussa. Kem - Hnk.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #172 : Marraskuu 10, 2012, 02:28:57 » |
|
Pikajuna 274:n kulkua Oulainen-Ylivieska -välillä viivästyttää veturivika tällä hetkellä reilusti yli tunnin. Arvioitu saapuminen on Ylivieskaan klo 1.15:n sijasta klo 2.35.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 186
|
« Vastaus #173 : Marraskuu 10, 2012, 03:42:23 » |
|
Lähtöaika oli Ylivieskasta klo 3.34 - siis 2 h 14 min viivästystä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #174 : Marraskuu 10, 2012, 21:26:55 » |
|
10.11.2012 Lauantaina tuli ylimääräinen sekatavarajuna pohjoisesta ja ohitti Oulun rautatieaseman klo 18:44 Dv12 2644 ja 2647 vetämänä. Jos olisi arki niin juna passaisi T5114 mutta koska lauantai, niin oliskohan ollut T5106 ylimääräisenä kulussa. Junan alkupäässä pitkä letka metallinvärisiä säiliövaunuja ja ainakin yhdessä taisi lukea lentopetrooli tms. sitten junassa oli letka avovaunuja ja perässä umpivaunuja letka.
Heti tavarajunan jälkeen saapui P410 tosin joutui pysähtymään hetkeksi intiön tulotolpalle. 18:49 saapui P410 Oulun asemalle Sr1 3010 vetämänä ja junassa oli vain 3 sinistä vaunua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|