Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #750 : Helmikuu 26, 2017, 18:46:02 »

26.2.
Lahden hiihdon MM-kisojen vuoksi Z-junat 9839 (Helsingistä 12:35), 9840 (Lahdesta 14:21), 9851 (Helsingistä 15:35) ja 9852 (Lahdesta 17:21) ajettiin kalustolla 3xSm2: 6060, 6075 ja 6066.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #751 : Helmikuu 28, 2017, 16:12:39 »

28.2. keskiyö

Sm4 6320:ssä oli kaiketi jotain vikaa, sillä R-junaan klo 0.42 Helsingistä lähti Sm2:t 6064, 6091 ja 6075, raiteen 8 pohjalle jäi odottamaan T-junan lähtöä 1.48 Sm2 6060.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #752 : Helmikuu 28, 2017, 20:33:56 »

28.2. keskiyö

Sm4 6320:ssä oli kaiketi jotain vikaa, sillä R-junaan klo 0.42 Helsingistä lähti Sm2:t 6064, 6091 ja 6075, raiteen 8 pohjalle jäi odottamaan T-junan lähtöä 1.48 Sm2 6060.
Ei siinä varmaan mitään vikaa ollut, kun Julian mukaan osa T-junista ajettiin viime yönä vain Keravalle asti. Kun Sm2:ia säilytetään nykyään pääosin neljän pötköissä, päätettiin ajaa samantien sellainen Ilmalasta Helsinkiin, ja käyttää jäljelle jääneet kolme Sm2:ta R-junaan. Ne palasivat Riihimäeltä Helsinkiin T-junassa 9614, jossa on normaalistikin vanha kalusto.
28.2.
Lahden hiihdon MM-kisojen Z-junan lisävuorot 9833 (Helsingistä 10:56) ja 9846 (Lahdesta 15:57) ajettiin tänään kalustolla 3xSm2: 6072+6090+6078
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #753 : Maaliskuu 03, 2017, 19:38:17 »

3.3.
Lahden hiihdon MM-kisojen Z-junan lisävuorot 9833 (Helsingistä 10:56) ja 9862 (Lahdesta 19:57) ajettiin tänään kalustolla 3xSm2: 6081+6056+6077.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #754 : Maaliskuu 04, 2017, 07:38:14 »

3.3.
Lahden hiihdon MM-kisojen Z-junan lisävuorot 9833 (Helsingistä 10:56) ja 9862 (Lahdesta 19:57) ajettiin tänään kalustolla 3xSm2: 6081+6056+6077.
Jo vain. Hymyilee
http://vaunut.org/kuva/117605
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #755 : Maaliskuu 04, 2017, 15:04:25 »

4.3.
Lahden hiihdon MM-kisojen Z-junan lisävuorot 9837 (Helsingistä 11:21) ja 9862 (Lahdesta 19:57) ajettiin tänään kalustolla 3xSm2: 6063+6062+6087. Mulla on kuvia näistä Sm2-kalustoisista Z-junista viime sunnuntailta, tiistailta, perjantailta ja tältä päivältä, mutta lisään ne myöhemmin.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #756 : Maaliskuu 24, 2017, 19:46:00 »

24.3.
K-junan viimeisissä Sm2-kalustoisissa vuoroissa 9439 (Helsingistä 13:56), 9434 (Keravalta 14:42), 9477 (Helsingistä 15:26), 9472 (Keravalta 16:12), 9513 (Helsingistä 16:56) ja 9510 (Keravalta 17:42) kalustona 3xSm2: 6061, 6079 ja 6052. Jatkossa kaikki K-junan vuorot ajetaan aikataulun mukaan Sm5:llä.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #757 : Toukokuu 08, 2017, 18:38:38 »

8.5.
Aamulla R-junissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (7:25) kalustona 4xSm2 6064, 6099, 6077 ja 6052. Illalla peräkkäiset Z-junat 9852 (Lahdesta 17:21) ja 9856 (Lahdesta 18:21) ajettiin Sm2 kalustolla, joista ensimmäisessä oli 6055 ja toisessa 6061. Syynä oli se, että Riihimäki-Lahti radan liikenne oli poikki, joten Tampereelta tullutta Sm4-junaa ei päästy tuomaan Lahteen, vaan Z-juniin oli otettava Riihimäeltä aiemmin tullut juna ja Kouvolasta tullut, joka olisi normaalisti jatkanut Riihimäelle.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #758 : Toukokuu 12, 2017, 08:06:53 »

12.5.
R-junan vuoroissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (Riihimäeltä 7:25) kalustona 4xSm2: 6067, 6081, 6075 ja 6062. Sm2-kalusto on ollut näissä vuoroissa arkisin viime viikon torstaista alkaen, tosin keskiviikkona ajettiin Sm4:llä. Sm4-kalustossa esiintyi tänä aamuna erityisen paljon vikoja, sillä lisäksi vuorot 9618 (Riihimäeltä 5:25) ja 9620 (Riihimäeltä 5:55) ajettiin vain kahdella Sm4-yksiköllä. Ainakin jälkimmäinen oli niin täynnä, että ovet eivät meinanneet mahtua sulkeutumaan Keravalla.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #759 : Toukokuu 14, 2017, 10:52:58 »

14.5.
IC 43 pysähtyi Keravalla ja kyytiin nousi n. 15 matkustajaa. Tietääkö joku syytä? Liikennetiedotteissa ei kerrottu asiasta mitään, eikä mitään junia ollut peruttu eli juna ei korvannut mitään toista junaa. IC 43:lla ei ollut kulkutietojen mukaan myöskään muita ylimääräisiä pysähdyksiä esim. Riihimäellä. Oikoradan kaukojunia on Keravalla välillä pysähtynyt korvaamassa peruttua Z-junaa, mutta pääradan kaukojunien pysähdykset ovat äärimmäisen harvinaisia.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #760 : Toukokuu 31, 2017, 17:45:27 »

31.5.
R-junan vuoroissa 9691 (Helsingistä 15:42), 9692 (Riihimäeltä 16:55), 9709 (Helsingistä 18:12) ja 9710 (Riihimäeltä 19:25) kalustona 4xSm2: 6079, 6066, 6075 ja 6059. Tämä oli ensimmäinen kerta tammikuun jälkeen, kun Sm2:ia on käytetty R-junissa. Lisäksi aamun junat 9629 ja 9630 ajettiin Sm2:lla, mikä oli jo kymmenes kerta tässä kuussa.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #761 : Kesäkuu 01, 2017, 19:18:32 »

1.6. Vaihde oli hajonnut yön aikana vähän Pasilan aseman pohjoispuolellla, mikä esti raiteiden 3-5 käytön. Lähes kaikki pääradan liikenne kulki raiteiden 1-2 kautta, tosin jotkut junat käyttivät 5b:tä. Sen käyttöä haittasi ainakin loppuvaiheessa se, että Ilmalan junat käyttivät sitä, vaikka 5c:kin olisi ollut vapaana. Koska raiteiden 1 ja 2 pituus on aseman purkutyömaan vuoksi vain n. 160 metriä, Eil-junien viimeiset vaunut jäivät laiturin ulkopuolelle ja matkistajat joutuivat poistuessaan huppäämään ratapenkalle. Z-junat olisivat mahtuneet viimeistä vaunua lukuun ottamatta laiturille, mutta kuljettajat pitivät jostakin syystä tärkeämpänä veturin mahtumista laiturille. Heti kun vaihde saatiin korjattu tapahtui myös harvinainen ohitus, kun D-juna ohitti hieman ennen Pasilaa 4. raiteella 3 raidetta kulkeneen Z-junan ja Pasilan asemalla 1. raiteella seisseen R-junan. Lisäksi Z-junakin ohitti R-junan hieman ennen Helsinkiä. Samaan aikaan, kun vaihde saatiin korjattua, hajosi uusi vaihde Pasilan pohjoispuolella, mikä haittasi K-, I- ja P-junien kulkua. Hajoamien johtui luultavasti siitä, että normaalisti käyttämätön vaihde ei kestänyt jatkuvaa kääntämistä, kun kaikki pääradan liikenne oli mennyt sen kautta.
Ja edellisen päivän Sm2-kalustolla ajetut vuorot johtuivat siis siitä, että toissapäivänä peräti kaksi Sm4-junaa hajosi Hyvinkäälle. Täksi päiväksi ne oli jo saatu korjattua.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #762 : Kesäkuu 06, 2017, 12:09:38 »

Ic 946 Tku - Hki, tuloaika 9.23, ohitti Pitäjänmäen runsaat 15 min. myöhässä. Normaalit neljä vaunua mutta junaa ei työnnetty vaan Edon eteen oli valjastettu Sr1 & Sr2.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #763 : Kesäkuu 14, 2017, 17:49:35 »

14.6.
Aamulla R-junissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (7:25) kalustona 4xSm2: 6086, 6075, 6078 ja 6065. Samoin oli eilen, mutta aiemmin tässä kuussa on käytetty Sm4-kalustoa. Iltaruuhkassa D-juna 227 (Helsingistä 16:22) ajettiin neljällä samilla, jotka palaavat huomenna D-junassa 222 (Riihimäeltä 6:38). Ensi viikolla tämä onkin näiden vuorojen vakiokalustoa; tosin vuorojen numerot muuttuvat.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #764 : Kesäkuu 15, 2017, 19:31:24 »

15.6.
Aamulla R-junissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (7:25) kalustona 4xSm2: 6086, 6075, 6078 ja 6065 eli ne ajettiin täysin samalla kokoonpanolla kuin eilenkin. Iltaruuhkassa D-juna 227 (Helsingistä 16:22) ajettiin neljällä samilla kuten eilenkin, jotka palaavat varmaan taas huomenna D-junassa 222 (Riihimäeltä 6:38). Yksi viidestä Eil-rungosta hylättiin siis jo etukäteen.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #765 : Kesäkuu 15, 2017, 20:16:01 »

15.6.
Aamulla R-junissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (7:25) kalustona 4xSm2: 6086, 6075, 6078 ja 6065 eli ne ajettiin täysin samalla kokoonpanolla kuin eilenkin. Iltaruuhkassa D-juna 227 (Helsingistä 16:22) ajettiin neljällä samilla kuten eilenkin, jotka palaavat varmaan taas huomenna D-junassa 222 (Riihimäeltä 6:38). Yksi viidestä Eil-rungosta hylättiin siis jo etukäteen.

Ja loputkin hylätään huomisaamun jälkeen. Iltapäivän D- ja Z-junien vuoroja ei enää ajeta Eil-rungoilla, koska ne jouduttaisiin muuten ajamaan tyhjinä takaisin Ilmalaan.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #766 : Kesäkuu 16, 2017, 06:36:40 »

15.6.
Aamulla R-junissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (7:25) kalustona 4xSm2: 6086, 6075, 6078 ja 6065 eli ne ajettiin täysin samalla kokoonpanolla kuin eilenkin. Iltaruuhkassa D-juna 227 (Helsingistä 16:22) ajettiin neljällä samilla kuten eilenkin, jotka palaavat varmaan taas huomenna D-junassa 222 (Riihimäeltä 6:38). Yksi viidestä Eil-rungosta hylättiin siis jo etukäteen.

Ja loputkin hylätään huomisaamun jälkeen. Iltapäivän D- ja Z-junien vuoroja ei enää ajeta Eil-rungoilla, koska ne jouduttaisiin muuten ajamaan tyhjinä takaisin Ilmalaan.
Mites Ilmalassa on näille tilaa? Viime vuonna ajettiin 35 Sm1:ä Joensuuhun ja Hyvinkäälle tilanpuutteen vuoksi,  ja sen jälkeen tulleiden Sm5:n ja Eil-vaunujen pituus ylittää reilusti näiden pituuden. Jos Kouvolan ja Riihimäen varikoilla ei ole tilaa, niin olisi kannattanut ainakin Kouvolan Eilit ajaa sinne, koska sieltä on lyhyempi matka Joensuuhun.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #767 : Kesäkuu 16, 2017, 08:19:52 »

16.6.
Viimeinen Eil (D 228) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3029 + 25011 + 25040 + 25047 + 25022 + 25203 + 25010 + 25029 + 25026 + 25013. Viimeinen Kouvolan Eil (Z 230) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3059 + 25049 + 25017 + 25012 + 25204 + 25008 + 25033 + 25038. Lisäksi R-junat 9029 ja 9030 ajettiin tänäänkin Sm2:lla. Iltaruuhkassa kaikki Eil-junat ajetaankin jo Sm2:lla, joten jos rantaradallakin ajetaan vielä iltaruuhkassa Sm2:lla, tänään saavutetaan tämän vuoden ruuhkan hoitamiseen tarvittavien Sm2:en ennätys (31 kpl, jos rantaradalla on 7 kpl, Eil-junissa 20 kpl (4 jokaisessa) ja Riihimäki-Kotka junissa 4 kpl). Edellinen ennätys on tammikuulta, jolloin jonain päivänä oli aamuruuhkasa 28xSm2 (R-junissa 8 kpl, Rantaradalla 7 kpl, K-junissa 8 kpl ja Tampere-Kotka välillä 5 kpl).
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #768 : Kesäkuu 16, 2017, 11:45:31 »

16.6.
Viimeinen Eil (D 228) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3029 + 25011 + 25040 + 25047 + 25022 + 25203 + 25010 + 25029 + 25026 + 25013. Viimeinen Kouvolan Eil (Z 230) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3059 + 25049 + 25017 + 25012 + 25204 + 25008 + 25033 + 25038. Lisäksi R-junat 9029 ja 9030 ajettiin tänäänkin Sm2:lla. Iltaruuhkassa kaikki Eil-junat ajetaankin jo Sm2:lla, joten jos rantaradallakin ajetaan vielä iltaruuhkassa Sm2:lla, tänään saavutetaan tämän vuoden ruuhkan hoitamiseen tarvittavien Sm2:en ennätys (31 kpl, jos rantaradalla on 7 kpl, Eil-junissa 20 kpl (4 jokaisessa) ja Riihimäki-Kotka junissa 4 kpl). Edellinen ennätys on tammikuulta, jolloin jonain päivänä oli aamuruuhkasa 28xSm2 (R-junissa 8 kpl, Rantaradalla 7 kpl, K-junissa 8 kpl ja Tampere-Kotka välillä 5 kpl).

Eilien tilalle tulleissa on 18 kpl, sillä Kouvolan-junissa on kolmen rungot.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #769 : Kesäkuu 16, 2017, 19:35:21 »

16.6.
Viimeinen Eil (D 228) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3029 + 25011 + 25040 + 25047 + 25022 + 25203 + 25010 + 25029 + 25026 + 25013. Viimeinen Kouvolan Eil (Z 230) ajettiin kokoonpanolla Sr1 3059 + 25049 + 25017 + 25012 + 25204 + 25008 + 25033 + 25038. Lisäksi R-junat 9029 ja 9030 ajettiin tänäänkin Sm2:lla. Iltaruuhkassa kaikki Eil-junat ajetaankin jo Sm2:lla, joten jos rantaradallakin ajetaan vielä iltaruuhkassa Sm2:lla, tänään saavutetaan tämän vuoden ruuhkan hoitamiseen tarvittavien Sm2:en ennätys (31 kpl, jos rantaradalla on 7 kpl, Eil-junissa 20 kpl (4 jokaisessa) ja Riihimäki-Kotka junissa 4 kpl). Edellinen ennätys on tammikuulta, jolloin jonain päivänä oli aamuruuhkasa 28xSm2 (R-junissa 8 kpl, Rantaradalla 7 kpl, K-junissa 8 kpl ja Tampere-Kotka välillä 5 kpl).

Eilien tilalle tulleissa on 18 kpl, sillä Kouvolan-junissa on kolmen rungot.
Niin näköjään on; kuvasin molemmat Kouvolaan menevät Lahdessa. Ei tainnut siis löytyä kuin 29 ajokuntoista Sm2-yksikköä, mutta ennätys saatiin silti täpärästi rikottua. Toivottavasti ensi viikolla saadaan neljä yksikköä Z-juniin, koska varsinkin jälkimmäinen vuoro oli aivan liian täynnä ja jopa Lahdessa ihmisten poistuminen kesti pitkään ja myöhästytti junaa; varmaan Pasila-Tikkurila-välillä on ollut todella täyttä. Z-junassa 9849 (Helsingistä 15:33) oli kalustona 6060, 6062 ja 6087 ja 9853:ssa (Helsingistä 16:35) oli 6098, 6061 ja 6099.
tallennettu
Jarmo Ranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #770 : Kesäkuu 16, 2017, 19:58:30 »

Jatkoivatko Z9849 ja Z9853 Lahdesta edelleen Kouvolaan kolmella Sm2-yksiköllä?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #771 : Kesäkuu 16, 2017, 22:14:03 »

Jatkoivatko Z9849 ja Z9853 Lahdesta edelleen Kouvolaan kolmella Sm2-yksiköllä?
Kyllä jatkoivat.

Viimeisessä Sm2:lla ajetussa X-junassa olivat 6052 ja 6094.

A-junakierrossa olivat 6088 ja 6077.

Näkikö joku viimeisen Sm2:lla ajetun U-junan? Olin IC 982:ssa ja se tuli vastaan jossain Huopalahden tietämissä.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #772 : Kesäkuu 16, 2017, 22:42:19 »

Viimeisessä Sm2:lla ajetussa X-junassa olivat 6052 ja 6094.

A-junakierrossa olivat 6088 ja 6077.

Näkikö joku viimeisen Sm2:lla ajetun U-junan? Olin IC 982:ssa ja se tuli vastaan jossain Huopalahden tietämissä.

Kyllä näki. Kuvani kertovat, että H 8555 (Helsingistä 17.03) ja H 8558 (Kirkkonummelta 18.08) ajettiin kalustolla Sm2 6055 + Sm2 6079. Juna kulki siis kahdella yksiköllä, vaikka Juliassa yksiköitä on merkitty kolme. Kalusto ei tullut Helsinkiin H 8536:ssa kuten todennäköisesti normaalisti olisi tapahtunut. H 8536:n vaunusto (3 x Sm2) jatkoi Helsingistä klo 16.56 junana H 9703 (ent. H 221) Riihimäelle, jota ei enää tänään ajettu Eil-rungolla, ja junanumerokin oli Sm-junan mukainen. Junassa oli keulassa R-tunnus, samoin infojärjestelmä kertoi junan olevan R-juna vaikkakin D-junan pysähdyksin. Julian mukaan kyseessä oli D-juna.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #773 : Kesäkuu 17, 2017, 05:56:44 »

Viimeisessä Sm2:lla ajetussa X-junassa olivat 6052 ja 6094.

A-junakierrossa olivat 6088 ja 6077.

Näkikö joku viimeisen Sm2:lla ajetun U-junan? Olin IC 982:ssa ja se tuli vastaan jossain Huopalahden tietämissä.

Kyllä näki. Kuvani kertovat, että H 8555 (Helsingistä 17.03) ja H 8558 (Kirkkonummelta 18.08) ajettiin kalustolla Sm2 6055 + Sm2 6079. Juna kulki siis kahdella yksiköllä, vaikka Juliassa yksiköitä on merkitty kolme. Kalusto ei tullut Helsinkiin H 8536:ssa kuten todennäköisesti normaalisti olisi tapahtunut. H 8536:n vaunusto (3 x Sm2) jatkoi Helsingistä klo 16.56 junana H 9703 (ent. H 221) Riihimäelle, jota ei enää tänään ajettu Eil-rungolla, ja junanumerokin oli Sm-junan mukainen. Junassa oli keulassa R-tunnus, samoin infojärjestelmä kertoi junan olevan R-juna vaikkakin D-junan pysähdyksin. Julian mukaan kyseessä oli D-juna.
Eli ajokuntoisia Sm2-yksiköitä oli vain 27 (tai oli niitä 29, mutta 2 kpl oli seisomassa Riihimäellä) eikä ennätystä rikottu. 5.1. ajossa oli 28 Sm2:a, koska pakkanen oli vikaannuttanut Sm4-kalustoa (normaalisti tuolloin oli 20 kpl ajossa). No tämä riittää kesän ajaksi, mutta syyskaudeksi tarvitaan lisää ajokuntoisia, koska aamuruuhkassa kulkee säännöllisesti 25xSm2, kun Tampere-Kotka välillä on 5 kpl ja entisissä Eileissä 20 kpl (Kouvolan vuorot pidennetään 4xSm2-kokoonpanoksi viimeistään tuolloin, mutta D-junia ei varmaankaan pidennetä 5xSm2-kokoonpanoksi, vaikka se vastaisi aikaisempien Eilien kapasiteettia). Sm4-junille tarvitaan ainakin yksi 4xSm2 vararunko, koska niitä on korvattu usein Sm2:lla.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #774 : Kesäkuu 17, 2017, 20:34:17 »

Missä loput Sm2-yksiköt ovat ja eivätkö ne tosiaankaan ole ajokuntoisia? Lojuuko niitä Ilmalassa? Luulin, että kaikilla 50:llä Sm2-junalla voidaan yhä ajaa.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina