Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Rantaradan IC-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 86


« : Lokakuu 14, 2015, 18:59:57 »

Matkustin tänään Helsingistä klo 11.02 lähteneellä IC:llä (5 kaksikerrosvaunua)  Turkuun. Junavuoro loppuu tässä kuussa aikataulukauden vaihtuessa. Matkustajia oli Kirkkonummi-Karjaa -välillä n. 90. Paluu oli Turusta klo 16.00 IC:llä (4 vaunua) Helsinkiin, matkustajia Salo-Karjaa -välillä n. 140. Ihan kohtalaiset lukemat keskeltä viikkoa ja meno jopa päivän hiljaisimpana aikana. Paluujuna saapui Helsinkiin aikataulussaan klo 17.58 ja ihmetykseni oli suuri, kun sama junarunko oli lähdössä klo 18.02 Turun satamaan. Todella lyhyt kääntöaika, ei varmaan ihan vakiokäytäntöjä vai testataanko tässä lyhyen kääntöajan toimivuutta käytännössä? Turun asemalla kuormattiin uusia rekisteröimättömiä Opeleita yöjunan autonkuljetusvaunuihin, autoja oli ainakin 10. Ilahduttavaa, että autoliikkeet käyttävät myös VR:n kuljetuksia.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2015, 21:42:46 »

En tiedä liittyykö mitenkään ylläolevaan, mutta tänään myös S966 ajettiin normaalilla IC-rungolla.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1599


« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2015, 02:24:12 »

Turun asemalla kuormattiin uusia rekisteröimättömiä Opeleita yöjunan autonkuljetusvaunuihin, autoja oli ainakin 10. Ilahduttavaa, että autoliikkeet käyttävät myös VR:n kuljetuksia.

Turusta on kuljetettu junalla viime vuosina paljon uusia autoja talvitesteihin Lappiin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1585


« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2015, 09:04:30 »

Paluujuna saapui Helsinkiin aikataulussaan klo 17.58 ja ihmetykseni oli suuri, kun sama junarunko oli lähdössä klo 18.02 Turun satamaan. Todella lyhyt kääntöaika, ei varmaan ihan vakiokäytäntöjä vai testataanko tässä lyhyen kääntöajan toimivuutta käytännössä?
Ymmärtääkseni normaalisti klo 16.58 saapuva IC 962 kääntyy junaksi IC 963 klo 18.02, olisiko liikenteessä ollut jotain häiriöitä, minkä vuoksi on ollut pakko kääntää seuraava juna neljän minuutin käännöllä takaisin? Ei tuo neljä minuuttia aikataulussa lähtemiseen riitä eikä ole normikäytäntö. 14 minuutin kääntöjä on Helsingissä suunnitellusti.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #4 : Marraskuu 04, 2015, 21:28:14 »

IC964 ajettiin tänään Pendolinolla. S966 puolestaan ajettiin IC:nä siten, että Sr2 oli keulilla ja Edo vasta sen perässä.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 158


« Vastaus #5 : Toukokuu 26, 2017, 14:46:55 »

IC 989 ajetaan vararungolla.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 281


« Vastaus #6 : Joulukuu 04, 2017, 21:44:43 »

Tänään 4.12.2017 meni IC 961 (Hki-Turku klo 16:37-18:30) vararungolla ja oli vähän myöhässä.
tallennettu
Heikki Kauppinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #7 : Joulukuu 05, 2017, 20:34:49 »

Tänään 5.12.2017 kello 19.17 Leppävaaran aseman ohitti Sr1 perässään Sm3 suuntana Helsinki. Pieni tutkimus paljasti kyseessä olleen S958, joka oli hyytynyt ennen Kauklahtea. Havainto vanhalta Turuntieltä autosta. Siksi veturin tai Pendon numeroita ei näkynyt. Vaikutti siltä, että Pendo oli tyhjä.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 281


« Vastaus #8 : Huhtikuu 08, 2018, 17:32:15 »

Tänään 8.4.2018 n klo 16 seisoi IC -juna luultavasti Turun suuntaan Espoon asemalla raiteella 1, juna vaikutti "hylätyltä" eli ketään ihmistä ei näkynyt mailla eikä halmeilla, ei veturikuskia, ei konnarria eikä matkustajia, vaunut oli merkitty "suljettu".  Veturi (Sr2) kuitenkin hurisi. Vaunuina oli kolme "kerrostaloa". Lähijunat Kirkonummen suuntaan joutuivat käyttämään raidetta 2.

tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 227


« Vastaus #9 : Huhtikuu 08, 2018, 18:21:49 »

Tänään 8.4.2018 n klo 16 seisoi IC -juna luultavasti Turun suuntaan Espoon asemalla raiteella 1, juna vaikutti "hylätyltä" eli ketään ihmistä ei näkynyt mailla eikä halmeilla, ei veturikuskia, ei konnarria eikä matkustajia, vaunut oli merkitty "suljettu".  Veturi (Sr2) kuitenkin hurisi. Vaunuina oli kolme "kerrostaloa". Lähijunat Kirkonummen suuntaan joutuivat käyttämään raidetta 2.


Avoimen datan mukaan junan IC 957 matka on katkennut Espooseen mainittuna päivänä. Kalusto on palautettu Helsinkiin myöhemmin MV 11930:na.
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #10 : Heinäkuu 05, 2018, 19:40:44 »

Tänään 5.7.2018 IC-juna Turusta Helsinkiin, veturina oli Sr1 3043 sekä kaksi 1-kerroksista vaunua: Rx ja Expt.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2055


« Vastaus #11 : Heinäkuu 05, 2018, 23:22:27 »

Tänään 5.7.2018 IC-juna Turusta Helsinkiin, veturina oli Sr1 3043 sekä kaksi 1-kerroksista vaunua: Rx ja Expt.

Oli siinä muitakin vaunuja Hymyilee

https://julia.dy.fi/timetables?s=968&d=5.7.2018
tallennettu

Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #12 : Heinäkuu 06, 2018, 10:13:25 »

Oli siinä toki muitakin vaunuja mutta päätin mainita vain ne koska ne ovat harvinaisempia. Kuvasin sen junan Salon liikennepaikalla,
    julkaisin sen YouTube-kanavallani.
     Kokoonpano:      Sr1 3043
                                   Ed 28018
                                   Edb 28012
                                   Rx 26710 (?)
                                   Ed 28010
                                   Expt 26412
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2018, 12:09:53 kirjoittanut Veli-Matti Laitinen » tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #13 : Marraskuu 03, 2018, 20:25:12 »

MV 11998:n (Turku-Karjaa) veturina oli Sr2 3208 (?) ja Edo:n numero oli muotoa 28639 (?).    Juna kulki Paimion ja Salon välillä ennätys nopeutta, 169 km/h lähemmäs 170 km/h!  Salon liikennepaikkaa ohittaessakia se kulki n. 100 km/h, joten se meni niin nopeasti etten ehtinyt numeroita kuin vähän '' hipaista ''.  Onkohan Sr2 3208:saa jossain muualla tänään havaittu, joka vähän tarkentaisin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2018, 18:53:37 kirjoittanut Veli-Matti Laitinen » tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 702


« Vastaus #14 : Marraskuu 03, 2018, 22:56:55 »

Juna kulki Paimion ja Salon välillä ennätys nopeutta, 169 km/h lähemmäs 170 km/h!

Tuskin se oikeasti noin kovaa kulki. Kyseessä on vain yksittäinen GPS-mittauspiste, joten eiköhän ole ihan vain menetelmän aiheuttamaa epätarkkuutta.
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #15 : Marraskuu 04, 2018, 09:49:06 »

Tämä 100 km/h ei tule Gps:sästä vaan näkemiseltä arvioitu.
tallennettu
Tomi Takala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #16 : Marraskuu 04, 2018, 12:25:07 »

MV 11998:n (Turku-Karjaa) veturina oli Sr2 3208 (?) ja Edo:n numero oli muotoa 28539 (?).
Jos Edon numero olisi ollut 28539, niin silloin kyseessä olisi ollut Edm. Voisitko korjata viestiisi numeron 28639?
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #17 : Marraskuu 06, 2018, 20:37:22 »

IC 963:sen veturina Sr2 3212. Juna kohtasi Vet 11714:n Salossa.  Vet 11714:n kokoonpanona Dv12 2652 +2642+2561 ja sitä kautta T 55587:n vetureita
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Rantaradan IC-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina