Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kymenlaaksosta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #50 : Tammikuu 26, 2022, 20:24:24 »

Mitäs kaikkea Fenniarail nykyään touhuaakaan kaakossa, kun tänään on hakenut Vtadeja Teholasta? En ole aiemmin tällaisesta toiminnasta kuullut. Ohessa kuvakaappaus lyhyestä videosta (peräisin ei-harrastajalta). 6 vaunua siitä laskin olleen perässä.


* Ferri1.JPG (24.53 kilotavua, 512x409 - tarkasteltu 194 kertaa.)

* Ferri2.JPG (30.53 kilotavua, 510x551 - tarkasteltu 176 kertaa.)
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #51 : Tammikuu 26, 2022, 21:20:57 »

Eiköhän nämä liity niihin neljään uuteen asiakkaaseen..
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #52 : Elokuu 21, 2023, 06:27:44 »

21.8.2023

Z 230 hajosi ja juna korvattiin Kouvolan ja Lahden välillä IC 104:n ylimääräisillä pysähdyksillä. Eil 25040 jäi Kouvolaan, loput 230:n kalustosta siirtyvät Ilmalaan junana MV 10430.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #53 : Elokuu 21, 2023, 16:43:35 »

21.8.2023

Z 230 hajosi ja juna korvattiin Kouvolan ja Lahden välillä IC 104:n ylimääräisillä pysähdyksillä. Eil 25040 jäi Kouvolaan, loput 230:n kalustosta siirtyvät Ilmalaan junana MV 10430.

Itse asiassa 25040 jätettiin sinne jo viime viikon tiistaina. Silloinkin 230 oli peruttu ja runkoa lähdettiin siirtämään Ilmalaan samalla numerolla kuin tänäänkin, mutta matka tyssäsi Niinimäkeen. Sieltä runko palautettiin takaisin Kouvolaan junana 10431, jonka suurin sallittu nopeus oli vain 10 km/h. Kouvolassa 25040 irrotettiin ja loput viisi vaunua jatkoivat Ilmalaan iltapäivällä junana 10432.
tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #54 : Elokuu 22, 2023, 10:02:59 »

235:n kalusto 21.8.2023 oli Sr2 3241+3228, Eil 25048, 25038 ja 25049, Eilf 25207, Eil 25015 ja Eilf 25206. Tämä havainto oli kyllä Helsingistä, mutta liittyy aiheeseen. Hymyilee
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #55 : Elokuu 24, 2023, 08:26:43 »

Eil 25040 oli nyt eilen keskiviikkona 23.8. iltapäivällä kadonnut siitä sijainnista, missä se maanantaiaamuna oli.
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #56 : Maaliskuu 26, 2024, 03:52:39 »

Eilen (ma 25.3.24) oli Dr21:en näköinen veturi Voikkaan ratapihalla kaakkoisimmalla radalla tai seuraavalla. Muistanko oikein, että Siilinjärven Jakob tuli korjaukseen/ huoltoon Teräspyörälle?
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #57 : Maaliskuu 26, 2024, 12:58:54 »

Siilinjärven ja Siilinjärven, eikö siellä ole 1562 ja 1570 ollut nyt Kotkassa jonkin aikaa.

Mutta meniköhän Uudessakaupungissa ollut 1574 vuorostaan Kuusankoskelle kun 1570 tuli sieltä?
tallennettu
Sauli Mäkelä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #58 : Toukokuu 19, 2024, 13:01:56 »

Oli äsken VET17302:lla (Dr20) aikamoinen kiire Myllykosken tietämillä ja nopeuskäyrästä katsottuna huiteli vähän päästä yli 200 km/h. Luulin oikeasti hävittäjän tulevan, mutta olikin veturi. Oli äänimaisema aika erikoinen, kun jarrutteli neljänkympin rajoitukselle.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #59 : Toukokuu 20, 2024, 18:28:37 »

Oli äsken VET17302:lla (Dr20) aikamoinen kiire Myllykosken tietämillä ja nopeuskäyrästä katsottuna huiteli vähän päästä yli 200 km/h. Luulin oikeasti hävittäjän tulevan, mutta olikin veturi. Oli äänimaisema aika erikoinen, kun jarrutteli neljänkympin rajoitukselle.
Aika hyvin viritetty turkkilainen jos yli kahtasataa kulki, tässä Wabtecin tehdasarvoja  https://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000356&lang=en
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #60 : Toukokuu 21, 2024, 00:16:26 »

Oli äsken VET17302:lla (Dr20) aikamoinen kiire Myllykosken tietämillä ja nopeuskäyrästä katsottuna huiteli vähän päästä yli 200 km/h. Luulin oikeasti hävittäjän tulevan, mutta olikin veturi. Oli äänimaisema aika erikoinen, kun jarrutteli neljänkympin rajoitukselle.

GPS-paikannus sekoilee välillä ja nopeuskäyrässä näkyy mitä sattuu. Kun nyt tarkastelin Juliasta junan kulkua, nopeus vaikuttaa olleen juuri ennen Myllykosken asemaa noin 120 km/h, joka onkin Dr20:n huippunopeus.
tallennettu

Sauli Mäkelä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #61 : Toukokuu 21, 2024, 15:28:55 »

No nyt kun aloin itsekin kunnolla funtsimaan, niin eihän tollanen pötkö voi kulkea älyttömiä nopeuksia. No joka tapauksessa äänestä päätellen tuli niin kovaa mitä tekniikka antoi myöten.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #62 : Heinäkuu 20, 2024, 13:11:20 »

Mitä menee Mussalosta Lahteen? https://juliadata.fi/timetables?s=52898&d=24.7.2024
tallennettu
Pasi Seppälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #63 : Heinäkuu 20, 2024, 14:14:57 »


Jos nyt en aivan väärin muista, niin ko.juna on koostunut aiemmin Gbl- ja Sim-tyyppisistä umpivaunuista. Sitä en tiedä, mitä niissä kulkee. Saattavat olla tyhjiäkin.
tallennettu
Jukka Martio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #64 : Heinäkuu 20, 2024, 15:13:57 »

Tyhjiä vaunuja lastattavaksi Rautsalossa.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 719


« Vastaus #65 : Heinäkuu 20, 2024, 17:21:51 »

Onkos Fenniarailin (tai VR:n) Voh-vaunuista havaintoja?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #66 : Heinäkuu 21, 2024, 00:10:54 »


Tyhjät G/Sim vaunut flutingtehtaalle.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kymenlaaksosta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina