Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kalasatamaman metroasema ja Redi 2020 luvulla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 781


« : Joulukuu 07, 2016, 08:49:58 »

Enpä olisi uskonut kun 60/70 luvulla pikkukundina tämän nuhjuisen teollisuusalueen läpi dieseliltä haisevan Kutterin (moottori oli kuskin ja etuoven välissä) kyydissä matkustin, että 2020 luvulla kaikki on toisin.

 Voin asua kerrostalon 34 neljännessä kerroksessa (130 metriä merenpinnasta) 130 neliön kolmiossa (aika paljon neliöitä kolmioksi) josta maksoin lottovoitosta saamallani rahalla ”vain” 1850000 euroa. Tämän jälkeen kaikki liikkumismuodot ovat sananmukaisesti jalkojeni alla.

 1. Hissillä metrotasolle, muutama-askel  ja olet metrossa. 2. Hissillä paikoitustasolle, ja autolla itäväylälle (itään tai länteen) tai kalasatamankadulle. 3. Hissillä Kalasatamankadulle, muutama-askel ja olet ratikassa. 4. Hissillä Itäväylän tasolle ja bussilla itään tai länteen. 5. Hissillä venesatamatasolle (?) ja eikun bisselle Hernesaaren rantaan tai saunaan. Tästä paketista puuttuu enää tulevan toimistotornin katolle tuleva helikopterikenttä (Lepuskin Sellossa on jo sellainen). Jos haluan lähteä reissuun junalla, niin matka Steissille kestää metrolla alle 10 minuuttia ja siitä HelsinkiVantaalle puolituntia.

Ja voisi myös kuvitella että jos esimerkiksi vaikka PM Sipilä hakisi niin saisi luvat vesitasokoneelle vanhankaunginlahdelle. Tiedän ainakin kaksi joilla on tässä lähistöllä lentsikat laiturissa, toinen on Antti AarnioWihuri ja toinen kauppaneuvos Yrjö Pauloff  
 
Vertailun vuoksi: Kaverini myi faijavainaansa perintö kämpän (yksiö)  70 luvun lopulla  Sörkästä (noin 200 metriä Redistä), hinta oli päätähuimaava  25 000 markkaa eli noin 4000 euroa. Sillä rahalla saisit Redistä noin 50 cm x 50 cm  kokoisen "kämpän".


http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/rakennus/srv-lla-rakennuslupa-vasta-2-kalasataman-tornille-vaikka-tavoitteena-on-8-taustalla-selva-syy-6604936  


Kun vielä muistetaan, että tällä alueella on ollut historiassa myös rautatieliikennettä kuin myös tavarasatama,öljysatama ja 60/70 luvulla myös matkustaja-autolautat kulkivat tänne. Lisäksi tässä on kulkenut aikaisemmin myös raitsikka Kulosaareen. Ja minun käsitykseni mukaan ennen silanrakentamista (no 1) Kulosaareen kulki vuoropaatti, mutta lähtikö se tästä paikasta?. Tässä valokuvia menneiltä ajoilta. http://bot.fi/1qex   

 Eli kyseessä on liikenteellisesti varsinainen klusteri, voisi sanoa, että Suomen mittakaavassa ainutlaatuinen.
 
Tässä artikkelissa on selkeä havainnekuva valmiista kalasatamasta, jännästi siitä on "häivitetty" rumempi kaasusäiliö, sekin on suojeltu, joten ei se siitä mihinkään häivy.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/rakennus/kuusi-tonttia-toi-helsingille-94-miljoonaa-euroa-erikoisia-tontteja-ovatkin-kun-tyot-valmistuvat-6555721
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2016, 13:26:02 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Ville Mäki-Tuuri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #1 : Joulukuu 07, 2016, 16:24:22 »


Vertailun vuoksi: Kaverini myi faijavainaansa perintö kämpän (yksiö)  70 luvun lopulla  Sörkästä (noin 200 metriä Redistä), hinta oli päätähuimaava  25 000 markkaa eli noin 4000 euroa. Sillä rahalla saisit Redistä noin 50 cm x 50 cm  kokoisen "kämpän".


25 000 markkaa oli noin 4000 euroa vuonna 2002. Vuonna 1979 se taas oli noin 14 000 euroa.

Eipä toki sillä että sekään tänä päivänä pääkaupunkiseudun asuntomarkkinoilla olisi mikään raha.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 781


« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2016, 17:04:35 »

Joo kyllä toi on tiedossa, heitin sen vähän lonkalta, rahanarvon muutosta sen kummemmin miettimättä, kontrasti on kuitenkin niin kamala, näinpä sillä saa metri kertaa metrin kokoisen kämpän redistä, eli siihen mahtuu vähän lihavampikin äijä pystyasennossa nukkumaan.
tallennettu

Skiffari 40
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 781


« Vastaus #3 : Joulukuu 07, 2016, 22:48:57 »


Seuraava sen takia että me tavalliset käyttäjät osaisimme laittaa nämä ”jorinamme” oikean aihealueen alle

En nyt oikein ymmärrä, lisäsin tämän osioon ”uutiset” koska jutussa on linkit Tekniikka ja talous nimiseen ”UUTIS” julkaisuun ja jutussa kerrotaan mm. Redin tulevista metro ja raitiovaunu järjestelyistä. Itse sitten lisäsin kommentointiin lisää tarinaa menneitä/tulevista metro/raitiotie/rautatiejärjestelyistä. Tämä sen takia että varmaan suuri enemmistö Vorgkia lukevia  ei ole koskaan liikkunut näillä nurkin?. Joku siirsi sen sitten sivuraiteelle?.

Jos olisin itse lisännyt tämän UUTISEN sivuraideosioon olisin törkeästi  rikkonut selkeää ohjetta ” Tänne vain aiheet, jotka eivät MILLÄÄN TAVOIN liity rautateihin”  ja ylläpidon olisi pitänyt kaiken järjen mukaan siirtää se pikapikaa uutisosioon.   

Laitoin ”sivuraidetarinaa” sekaan aika vuolaasti, koska ne tähän kolmen kiskoliikenne klusterin historiaan  ja tulevaisuuteen tiiviisti liittyvät. Itse matkustin tästä ensikerran ohi 1.10.57 ja vauhti oli kova (auto heilui aika tavalla), enkä voinut juurikaan katsella maisemia, eli olin matkalla mutsin kanssa lanssilla vanhalle kättärille Neitsytpolulle. http://bot.fi/1qer  Eikö ole siisti S-sairaala?. Rautatiehulluus syntyi varmaan siellä, kun ulkokautta pikkupakkasessa osastolta toiselle siirrettiin!

Eli saisiko tähän alle ylläpidon kommentin tähän asiaan, niin osaamme sitten jatkossa toimia me käyttäjät oikealla tavalla. Olen huomannut että myös muilla on ollut samoja kokemuksia!.

Ps. sen olen myös huomannut, että vaikka kuvasarja on 100 %.ti R-aiheinen, niin jo väärä nimi sille (nimessä ei viitata R-aiheisiin) aiheuttaa joissain käyttäjissä suurta närkästystä. Olikohan tämä edelliseen syynä?
tallennettu

Skiffari 40
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 119


« Vastaus #4 : Joulukuu 08, 2016, 16:51:17 »

Eli saisiko tähän alle ylläpidon kommentin tähän asiaan, niin osaamme sitten jatkossa toimia me käyttäjät oikealla tavalla. Olen huomannut että myös muilla on ollut samoja kokemuksia
Minä siirsin aiheen sivuraiteelle. Yritetäänpä valaista hieman siirtoa:
Keskustelunavaus sisältää, kuten kerroit, huomattavan määrän ns. sivuraidemateriaalia. Siirtoa tehdessä viestin pääpointti tuntui olevan ennemminkin asuminen, neliöhinnat, liikkuminen talosta liikennevälineisiin ja kaupunkikuva alueella kuin kiskoliikenne. Viestiin linkattuja uutisia en avannut, koska otsikoiden perusteella ne eivät liittyneet kiskoliikenteeseen. Viestiketjun siirtämistä myös Yleinen keskustelu -alueelle pohdin, koska varsinainen uutisarvo ei aloituksesta ilmennyt. Vähäisen kiskoliikennepitoisuuden vuoksi päädyin kuitenkin Sivuraide-palstalle. Jatkokeskustelussakaan ei kiskoliikenne pahemmin esiinny.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kalasatamaman metroasema ja Redi 2020 luvulla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina