Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Rantaradan liikenne vuoden 95 jälkeen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Joni Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« : Lokakuu 13, 2018, 20:37:54 »

Olisin kiinnostunut siitä että kun sähkövetoinen liikenne Helsingin ja Turun välillä alkoi, oliko se heti 160 km/h? Tietääkseni se edellytti sinisiltä vaunuiltakin ulko-ovien sähköistä lukitusta junan ollessa liikkeellä. Joskus 98-2000 vuosina kun matkustin sitä väliä niin ainakin P121:sää oli aina sr2 ja kuusi sn160 sinistä vaunua. Yhden ainoan kerran muistelen että oli muutama sn140 vaunu junan keulilla, niissä ei ollut sähkölukitusjärjestelmää. Silti sekin juna ajoi 160 km/h. Kyllä ne vaunut sen tietysti kestävät, vaikka periaatteessa ei olisi ollut sallittua.

Miksihän juuri rantaradasta tuli ensimmäinen sn160 rata. Vaikka tietysti Pendolino liikenne. Pääradan korjaus kaksiraiteisuudesta johtuen olikin sitten tuplaurakka rantarataan nähden pölkynvaihtoineen.

Off topic: Tuleekohan seuraavan aikataulukauden Tampere-Kouvola junaan sn160 välillä Tampere-Riihimäki? Riihimäki-Lahti välillä on sn140, mikään ei kuitenkaan varmaan estä sn160 tasoa Järvelän laituripolkua lukuun ottamatta. Senkin voi ratkaista pistekohtaisella 140 rahoituksella.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2018, 06:59:01 »

Osaan Jonin kysymyksistä löytyy vastaus kuvan http://vaunut.org/kuva/127986 kommenteista. Osaan suoraan, osaan ehkä vähän soveltaen.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2201


« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2018, 07:23:26 »

korjaus kaksiraiteisuudesta johtuen olikin sitten tuplaurakka rantarataan nähden pölkynvaihtoineen.

Off topic: Tuleekohan seuraavan aikataulukauden Tampere-Kouvola junaan sn160 välillä Tampere-Riihimäki? Riihimäki-Lahti välillä on sn140, mikään ei kuitenkaan varmaan estä sn160 tasoa Järvelän laituripolkua lukuun ottamatta. Senkin voi ratkaista pistekohtaisella 140 rahoituksella.
Käsitääkseni laituripolku rajoittaa suurimman sallitun nopeuden 80 km/h.

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Rantaradan liikenne vuoden 95 jälkeen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina