Onkohan tässä ollut kyse jostakin myöhemmästä vaunuhankinnasta Pietarin - Riihimäen rautatielle? - Syksyllä 1870 alkuperäiset hankinnat oli jo tehty, ja Turun - Tampereen - Riihimäen kalustosta ei voine vielä olla kyse, sillä rautatien kalustomitoitus määrättiin vasta vuonna 1874.
Muistio listaa seuraavat vaunumäärät:
• I lk: 2 kpl. Neljä osastoa, joissa kussakin 6 paikkaa. Ei klosettia. Korin pituutena säilyy 30' 6".
• II lk: 10 kpl. Kaksi osastoa, joissa 16 paikkaa ja yksi osasto jossa 8 paikkaa. Ei klosettia. Muutettu korin pituus 30'. (Kuva 1 edellä)
• I&II lk yhdistetty vaunu: 2 kpl. Erillinen perheosasto muutetaan osastoksi, jossa 6 paikkaa. Päätysilloille rakennetaan ovikomerot, jotka voidaan tarvittaessa irrottaa. (kuva 2 edellä)
• III lk: 5 kpl. Sisustetaan samoin kuin Pietarin - Riihimäen rautatielle aiemmin rakennetut III lk vaunut. Kaksi 16 paikan osastoa ja yksi 4 paikan osasto. Ei klosettia.
III lk kuvaus lienee viivattu yli sen tähden, että muistion tarkoituksena lienee ollut kuvata muutoksia aiempiin Pietarin - Riihimäen rautatien vaunuihin verrattuna. III luokkaanhan muistio ei muutoksia edellyttänyt.