Eljas Pölhö 
							
								Käyttäjä 
								Poissa
  
								Viestejä: 2821 
								 
								
								
								
								 
							
						 | 
						
							
								
								| 
									
									«  : Tammikuu 24, 2025, 12:39:40 » | 
								
								 | 
							  
							 
							MUUTOKSET RATA-AUTO- ja RESIINAKALUSTOSSA 1950
  Rata-autot: Uusia rata-autoja tuli kolme (4. valmistumisaika epävarma):
  Rto HR 2 = Buick n:o 2776928 -1935 (toinen käyttö tunnukselle Rto HR 2) Muutettu rata-autoksi 1950 Pasilan konepajalla, 3. rp (Tku) käyttöön Sai 1962 tunnuksen Rau Rto 1, hylätty 21.10.1964.
  Vo HR 12 = Packard 1938 - muutettu rata-autoksi n. 1944  Tuli VR:lle Rauman Rautatien mukana 1.7.1950, hylätty 18.11.1964 Tunnusten historia VR:llä: Vo HR 12 - Ko HR12 - Rau Ko 1
  Rto HR 18 = Packard - muutettu rata-autoksi 1950 Pasilan konepajalla, hylätty 1.4.1959 (oli 7. rtj Oulu käytössä)
  Vo HR 12 = Packard 120 Touring - muutettu rata-autoksi Pasilan konepajalla 1950…1953 (todennäköisimmin 1952) Tunnusten historia autona: 15.6.1937 = Rro H1 - 11.1.1945 = Hlo H1 - 18.5.1945 = Lko H1 - 28.7.1950 Pasilan konepajalle muutettavaksi rata-autoksi Vo:lle (3. rtjp), valmistumisaika vaihtelee eri dokumenteissa. Huomaa, että tämä oli tunnuksen Vo HR 12 toinen käyttö.
 
  1950 hylätyt rata-autot: Rto HR 2 = Ford - muutettu rata-autoksi 1930 - hylätty mahdollisesti jo 1948 Tunnusten historia: 3. rtj Tku - 1942: Rto R 2 - 1945: Rto HR 2
  Rto HR 4 = Ford T vm 1926 - muutettu rata-autoksi 1927 - hylätty 20.4.1950 Tunnusten historia: 8. rtj Tpe - 1928: 4. rtj Tpe - 1940: 5. rtj Hpk - 1942: Rto R 4 - 1945: Rto HR 4 (hylkäyspäätöksessä luki Ro 4)
  Rto HR 7 = Ford A, vm 1931 - muutettu rata-autoksi 1932 - hylätty 13.4.1950 Tunnusten historia: 14. rtj Tor - 1940: 8. rtj Tor - 1942: Rto R 7 - 1945: Rto HR 7
  Rto R 13 = Essex vm 1927 - muutettu rata-autoksi 1929 - hylätty 2.2.1950 Tunnusten historia: 9. rtj Wpi 1940: 13. rtj Kw - 1942: Rto R 13 (Tämä on eri Essex vm 1927 kuin 8. rtj  - 1936: Ko HR 1)
  Huom. Rto:n rata-autoista muutaman hylkäyspäätös on löytämättä (hylätty ajalla 1944-1955), joten luettoon saattaa tulla lisäyksiä.
 
  Moottoriresiinoiden suhteen tiedossani ei ole muutöksia 1950.
  Uusia käsiresiinoita valmistui 1950: 30 kpl Turun konepaja 25 kpl Oulun konepaja 4 kpl Oulun konepaja Rautatierakennusosastolle 
						 |