Taitaa olla halpaa kuljetella maanteitse noita ratatyökoneita, eteenkin jos on vähän erikoisempi kone kyseessä ja sattuu näitä - oho - tapauksia. Ei enää sitten olekaan niin halpaa, kun pitää etsiskellä koneelle korjaavaa tahoa jostain mistä lie euroopasta, ja toisaalta koneelle suunnitellut työtunnit pitää korvata jollain toisella koneella, jolloin se on muusta työstä pois.
Euroopassa esim. aputeleillä kuljetus on ihan hyvä ja toimiva ratkaisu, esim. USr3:n kohdalla, ja nopeuttakin saa olla siellä varmaan sen 80 km/h, mutta täällä taitaa olla nopeus jotain paljon alempaa ja näin ollen hinaus on kalliimpaa.
Kokonaan toinen juttu on se, että onko tuossa kuvassa lavetilla oleva kone edes hinauskelpoinen enää. Ainakin se olisi ollut jos sitä ei olisi alunperin kuljetettu lavetilla.
Ehkä ratatyökoneita ja vaunuja kulkee tulevaisuudessa työmailta toisille urakoitsijoiden omissa työkonejunissa, jos ne esimerkiksi saisivat jotain toistaiseksi voimassa olevia poikkeuslupia liikennöimiseen esim. hinauksessa.