Helsingin asemalla on kuulunut viime aikoina joka kerta siellä ollessa käsikuulutuksia, joiden mukaan se ja se junarunko tulee Ilmalasta niin ja niin minuuttia myöhässä lähtölaituriin.
Jeps, juuri näin.
Itse oon pistänyt merkille sen, että nämä käsikuuluttajat -en siis tarkoita, että he olisivat aivan täysiä käsiä kuulutuksissaan, mutta siis kuulutukset kumminkin- ovat kautta linjan mimmipuolisia ihmisiä. Onko todella niin, että Liikennevirastossa ei ole ensimmäistäkään kundia duunissa, joka hallitsisi suomen, ruotsin ja englannin riittävässä laajuudessa tässä hommassa? Vaikka en kolmikielinen olekaan, suoriutuisin moisesta uroteosta varmasti kuulutusten osalta.
En olisi ottanut muuten asiaa puheeksi, mutta Eija Karen lisäksi en tiedä ketään muuta yhtä hyvää ja miellyttävä-äänistä (kas, siinä oli muuten elämäni ensimmäinen samojen ääkkösten väliviivan erottama yhdyssana, shampanja sille), selkeää ja kantavaäänistä nais-speakeria. Sen sijaan äijä-ääniä (jahas, ja siinä toinen ää-ää) valtakunnasta löytyy varsin bal, joista nimiltä mainittakoon vaikkapa Karjalaisen Jari ja Liinojan Tapio. Demoja voi kuunnella täällä:
http://www.dictum.fi/speakers/index.php Sille en mahda mitään, että repeän joka ikinen kerta tolle Kari Hietalahden demo-speakille; kun saman setin vetää esmes Tapio Liinoja, niin sille ei naura - joskin minä kyllä ottaisin promoääneksi ehkä mieluummin Liinojan kuin Hissun, ihan vaan siitä sattuneesta uskottavuussyystä