Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junat seisovat ja hidastelevat eri puolilla Suomea  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Elokuu 04, 2010, 19:38:18 »

"Junaliikenne seisoo tai on hidastunut monilla rataosuuksilla Suomessa. Vähän ennen seitsemää illalla liikenne oli kokonaan poikki Jämsän ja Jyväskylän välillä sekä Simpeleen ja Parikkalan välillä."

Koko juttu löytyy Hesarin nettisivuilta osoitteesta http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135259087244

Nyt mun ei kaiketi tartte kirjoittaa "Lähde www.hs.fi" :-)

Kelin aiheuttamista junien myöhästymisistä tuli mieleen eräs juttu viime keväältä, kun yksi koomikonretku ihmetteli Joensuun junan myöhästymistä. Kysyin, että onko siellä paha ns. "junakeli"? Ei kuulemma ollut, lämmintä oli +20, eikä ollut minkäänlaista myräkkää ulkona. Sanoin sille sitten, että no tuossahan on päivänselvä myöhästymissyy - odottamattoman hyvä sää yllätti VR:n.
tallennettu
Turo Takanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 46


« Vastaus #1 : Elokuu 05, 2010, 09:32:10 »

"Junaliikenne poikki Etelä-Karjalassa" uutisoi Iltalehti http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080512145983_uu.shtml.

"VR:ltä arvioidaan, että liikenne on poikki Imatrasta Parikkalaan ainakin kaksi päivää. Parikkalasta Joensuuhun kulkeva rata saataneen korjattua vielä tänään. Junayhteydet korvataan katkon aikana busseilla."
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Elokuu 05, 2010, 16:37:30 »

Helsingin asemalla on kuulunut viime aikoina joka kerta siellä ollessa käsikuulutuksia, joiden mukaan se ja se junarunko tulee Ilmalasta niin ja niin minuuttia myöhässä lähtölaituriin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2922


« Vastaus #3 : Elokuu 05, 2010, 16:52:24 »

Helsingin asemalla on kuulunut viime aikoina joka kerta siellä ollessa käsikuulutuksia, joiden mukaan se ja se junarunko tulee Ilmalasta niin ja niin minuuttia myöhässä lähtölaituriin.

Joko kuulutustapaa on muutettu, tai muistat väärin. Aiemmin ainakin kuulutukset olivat muotoa: "junan x junarunko saapuu lähtöraiteelleen xx minuutin kuluttua". Tämä on kuulutettu siis silloin, kun saapuminen Ilmalasta on tapahtunut tavanomaista myöhemmin. Tästä huolimatta juna on saattanut lähteä ajallaankin, tai sitten ei ole ehtinyt.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #4 : Elokuu 05, 2010, 22:32:48 »

Helsingin asemalla on kuulunut viime aikoina joka kerta siellä ollessa käsikuulutuksia, joiden mukaan se ja se junarunko tulee Ilmalasta niin ja niin minuuttia myöhässä lähtölaituriin.

Joko kuulutustapaa on muutettu, tai muistat väärin. Aiemmin ainakin kuulutukset olivat muotoa: "junan x junarunko saapuu lähtöraiteelleen xx minuutin kuluttua". Tämä on kuulutettu siis silloin, kun saapuminen Ilmalasta on tapahtunut tavanomaista myöhemmin. Tästä huolimatta juna on saattanut lähteä ajallaankin, tai sitten ei ole ehtinyt.

Onkohan MIKU-järjestelmässä mukana myös Ilmalasta Helsingin lähtöraiteelle saapumiskuulutukset myöhästymistapauksissa ettei tarvitsisi enää käsin kuuluttaa? Se vaatisi vain arvioidun saapumisajan tallennuksen järjestelmään ja Eijan fraasit sitä varten.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 05, 2010, 23:52:24 »

Helsingin asemalla on kuulunut viime aikoina joka kerta siellä ollessa käsikuulutuksia, joiden mukaan se ja se junarunko tulee Ilmalasta niin ja niin minuuttia myöhässä lähtölaituriin.

Jeps, juuri näin.

Itse oon pistänyt merkille sen, että nämä käsikuuluttajat -en siis tarkoita, että he olisivat aivan täysiä käsiä kuulutuksissaan, mutta siis kuulutukset kumminkin- ovat kautta linjan mimmipuolisia ihmisiä. Onko todella niin, että Liikennevirastossa ei ole ensimmäistäkään kundia duunissa, joka hallitsisi suomen, ruotsin ja englannin riittävässä laajuudessa tässä hommassa? Vaikka en kolmikielinen olekaan, suoriutuisin moisesta uroteosta varmasti kuulutusten osalta.

En olisi ottanut muuten asiaa puheeksi, mutta Eija Karen lisäksi en tiedä ketään muuta yhtä hyvää ja miellyttävä-äänistä (kas, siinä oli muuten elämäni ensimmäinen samojen ääkkösten väliviivan erottama yhdyssana, shampanja sille), selkeää ja kantavaäänistä nais-speakeria. Sen sijaan äijä-ääniä (jahas, ja siinä toinen ää-ää) valtakunnasta löytyy varsin bal, joista nimiltä mainittakoon vaikkapa Karjalaisen Jari ja Liinojan Tapio. Demoja voi kuunnella täällä: http://www.dictum.fi/speakers/index.php Sille en mahda mitään, että repeän joka ikinen kerta tolle Kari Hietalahden demo-speakille; kun saman setin vetää esmes Tapio Liinoja, niin sille ei naura - joskin minä kyllä ottaisin promoääneksi ehkä mieluummin Liinojan kuin Hissun, ihan vaan siitä sattuneesta uskottavuussyystä  Hymyilee
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1091


« Vastaus #6 : Elokuu 06, 2010, 06:31:37 »

Helsingin asemalla on kuulunut viime aikoina joka kerta siellä ollessa käsikuulutuksia, joiden mukaan se ja se junarunko tulee Ilmalasta niin ja niin minuuttia myöhässä lähtölaituriin.

Jeps, juuri näin.

Itse oon pistänyt merkille sen, että nämä käsikuuluttajat -en siis tarkoita, että he olisivat aivan täysiä käsiä kuulutuksissaan, mutta siis kuulutukset kumminkin- ovat kautta linjan mimmipuolisia ihmisiä. Onko todella niin, että Liikennevirastossa ei ole ensimmäistäkään kundia duunissa, joka hallitsisi suomen, ruotsin ja englannin riittävässä laajuudessa tässä hommassa? Vaikka en kolmikielinen olekaan, suoriutuisin moisesta uroteosta varmasti kuulutusten osalta.

Liikennevirastossa?

Itse olen ainakin viime talvena kuullut miespuolista lausuntaa Helsingin asemalla.
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #7 : Elokuu 07, 2010, 21:29:59 »

En olisi ottanut muuten asiaa puheeksi, mutta Eija Karen lisäksi en tiedä ketään muuta yhtä hyvää ja miellyttävä-äänistä (kas, siinä oli muuten elämäni ensimmäinen samojen ääkkösten väliviivan erottama yhdyssana, shampanja sille), selkeää ja kantavaäänistä nais-speakeria.

Off-topic: Eija on yhä Eija, mutta sukunimi on muuttunut Ahlbergiksi.
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #8 : Elokuu 10, 2010, 02:11:03 »

Minua huvittaa nämä ilmoitukset "junarungosta". Tiedän kyllä mitä sillä tarkoitetaan, mutta tietävätkö kaikki? Vanhaa  jäämääkö tsaarin ajoilta?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1440


« Vastaus #9 : Elokuu 10, 2010, 08:44:25 »

Minua huvittaa nämä ilmoitukset "junarungosta". Tiedän kyllä mitä sillä tarkoitetaan, mutta tietävätkö kaikki? Vanhaa  jäämääkö tsaarin ajoilta?

"Hyvät matkustajat, InterCity-juna 55 Ouluun vaunusto on vielä huoltoraiteistolla. Vaunuston saapumisesta lähtöraiteelle ilmoitetaan."

"Hyvät matkustajat, Pendolino S91 Pieksämäelle junarunko on vielä huoltoraiteistolla..."

Junarunko... Vaunusto... Junayksikkö... Juna... "Rakkaalla lapsella on monta nimeä"...
tallennettu
Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #10 : Elokuu 10, 2010, 09:55:33 »

Itse oon pistänyt merkille sen, että nämä käsikuuluttajat -en siis tarkoita, että he olisivat aivan täysiä käsiä kuulutuksissaan, mutta siis kuulutukset kumminkin- ovat kautta linjan mimmipuolisia ihmisiä. Onko todella niin, että Liikennevirastossa ei ole ensimmäistäkään kundia duunissa, joka hallitsisi suomen, ruotsin ja englannin riittävässä laajuudessa tässä hommassa? Vaikka en kolmikielinen olekaan, suoriutuisin moisesta uroteosta varmasti kuulutusten osalta.
Käsittääkseni naisääniä suositaan kuulutustehtävissä (muualla maailmallakin) siksi, että akustisesti vaikeissa tiloissa (kuten rautatieasemat) matala miesääni puuroutuu helpommin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junat seisovat ja hidastelevat eri puolilla Suomea  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina