Vastaisikohan Brittien käyttämää Token-systeemiä?
Ko. systeemissä tuo Token on osa mekaanista (ja myös sähköistä) opastinjärjestelmää joka estää kulkutien muodostamisen jos tuo Token ei ole oikeassa paikassa paikallaan. Käytetään siis yksiraiteisilla rataosilla. Olen kyllä nähnyt kuvia tuosta Token apparatuksesta ja googlen kuvahaullakin löytyy jotain kuvia. Käytännössä siis yksi rataosuus on suojattu kummastakin päästään opastinkojuista (huono nimitys, tiedän...) joissa on tuo 'apparatus'. Jos radalla ei ole junaa, aseman A junanlähettäjä pyytää tuo tokenin vapautusta jonka aseman B suorittaja tekee (sähköisesti). Itse token annetaan kuljettajalle joka asemalla B luovuttaa sen junanlähettäjälle joka asettaa sen ko. aseman 'apparatukseen' jolloin voidaan vapauttaa tuo rataosuus seuraavalle junalle.
Kai tuon voisi paremminkin selittää, mutta...