Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Liettuaan uusi juna  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #25 : Helmikuu 22, 2016, 01:11:04 »

Tuo kaksikerrosjuna (EJ575) on varmaan aika samanlainen, kuin mitä olisi ollut Talgon aikanaan valmistama Talgo22 2-kerrosmoottorijuna, jos sellaisia oltaisiin lähdetty tekemään ( http://vaunut.org/kuva/16821 )

Ei ole samanlainen. Talgo22n oleellinen eroavaisuus on mm. kaksikerroksinen ylikulku.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #26 : Helmikuu 22, 2016, 06:59:19 »

Juu, tai vähän yli kymmenen vuotta vanha Skodan kaksikerrojunasta:


Vertailun vuoksi, tässä uudempaa tuotekehityksen hedelmää, RegioPantteri. Aiemmein esim. Ranskassa korostettiin pääasiassa kapasiteetin merkitystä, nyt mantra on lyhyemmillä matkoilla nopea junaan nousu ja poistuminen, ja sen seurauksena osa kalustosta on taas madaltunut kerroksella. Olisiko Pantterin kohdalla samoin? Muistaakseni tämä oli mukavan moderni ja toimiva sisältä.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #27 : Helmikuu 22, 2016, 16:52:35 »

Lyhyt video Pesan LG:lle toimittamasta dieselmoottorijunasta: https://youtu.be/T8njSBhINUE
tallennettu

Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #28 : Helmikuu 22, 2016, 20:51:47 »

Voisi sanoa, että muotoilukieli on melkein tyypillistä pohjoismaista laatua, äärimmilleen pelkistetty ja paljon suoria selkeitä linjoja. Hyvä suoritus puolalaisilta! Laatu varmaan selviää pidempiaikaisessa käytössä, näyttelyissä nämä ovat aina olleet jotenkin "halvan oloisia", mutta tämä on toki subjektiivinen arvio. 

Lyhyt video Pesan LG:lle toimittamasta dieselmoottorijunasta: https://youtu.be/T8njSBhINUE

Mukavaa että ekassa videopätkässä mukana oli vetovoimana myös Tem-Tmh, joita on nyt kaikki Baltian kolme maata pullollaan, vai onko niin että Latvia on ChME3-M-valtakunta?

 
tallennettu
Joonas Viita
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #29 : Helmikuu 22, 2016, 21:36:02 »

Kyllä, Ei taida olla latviassa yhtäkään TEM-TMH:ta.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #30 : Helmikuu 26, 2016, 09:43:53 »

Olisiko sinulla muuten D-1-kuvia, tuohan on aivan mahtava rautatiekulkuneuvo! Jos ei nyt katu-uskottava, niin ratauskottava  Cool
Moldovassa ovat pitäneet niitä vielä niinkin uskottavina, että on syntynyt modernisoitu versio D1M. Pyörittää silmiään
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2016, 23:18:50 »

Innostuin pitkästä aikaa tutkimaan Liettuan kalustotilannetta tarkemmin vuosikertomuksista, joita löytyy LG:n sivuilta vuosille 2007-2014. Vuonna 2011 tilastointi muuttui siten, että enää ei kerrota sähkö- ja dieselmoottorijunien tarkkaa runkomäärää, vaan epämääräisempi vaunujen lukumäärä. Onneksi vuoden 2010 tilastoista voi jonkin verran interpoloida runkomääriä tuleville vuosille. Samoin matkustajaliikenteen dieselvetureista ilmoitetaan nykyään vain kokonaisluku, ei eri veturisarjojen vetureiden lukumääriä. LG on ostanut LDZ:ltä kaksi TEP70-veturia, mutta varmaa tietoa ei ole ainakaan minulla, muodostuuko vuoden 2014 matkustajaliikenteen dieselvetureiden kokonaisluku 9 kpl kuudesta TEP70-veturista ja kolmesta TEP70BS-veturista vai viidestä TEP70-veturista ja neljästä TEP70BS-veturista. TEP70BS-002:sta löytyy kuva kolhiutuneena lokakuulta 2015. Valitettavasti gallery.balticrailpics.net on viime aikoina hiljennyt.

Tein vuosina 2009-2010 diplomityöni juuri rautateiden henkilöliikenteen kehityksestä Baltian maissa, se löytyy täältä.

Liitteenä yhteenveto LG:n kalustosta. Saa kommentoida ja korjata, jos on virheitä.


* 160302_Liettuan_kalusto.pdf (76.04 kilotavua - ladattu 127 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Liettuaan uusi juna  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina