Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Uustuotantoa Britaniassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« : Elokuu 28, 2023, 10:09:56 »

Brittein saarilla naputetaan kasaan uusia höyrvetureita. Nyt ovat mielinkiinnon kohteina LNER P2 (2-8-2). Budjeti 6,4 miljoonaa puntaa. Vuodesta 1948 museoitu LSWR T3 4-4-0 on käyttökunnossa, GWR 4-4-0 3800 luokka (County) on valmisteilla. NWR Georg the Fift luokan 4-4-0 ja LBSC H2 (4-4-2) ovat jo pyörillään.
Tornado on ollut huollossa tämän vuoden, ostetut tuli- ja lieskaputket eivät olleet sopivia, oliko syy sitten aineessa vai mitoissa ei tiedossa. Ei tule ajoon vuonna 2023.
Lisää GWR vetureita: 2999 (Saint) 4-6-0 on kohta liikennevalmis, 1000 (County vuodelta 1945) 4-6-0 ja iso 4700  
2-8-0. LNWR Patriot 5551 replika (4-6-0) on jäänyt kesken. Vetoryörien valut olivat vialliset ja uudet on valettu mutta rahat vaikuttavat loppuneen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2023, 20:30:05 kirjoittanut Ilkka Hovi » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5092


« Vastaus #1 : Elokuu 28, 2023, 19:18:49 »

Käsittääkseni Pacific veturi Tornadon kattila tehtiin pääasiassa Saksan Meiningenissa koska tuolloin ei Britanniassa enää löytynyt sen tekemiseen sopivaa pajaa.
Mielenkiintoinen Dokumentti tästä löytyy Youtubesta nimellä "Absolutely Chuffed-Tornado 60163 Part 1 ja 2"
Se on informatiivinen ja katsomisen arvoinen!
Se kertoo hyvin myös kuinka nopeasti tietotaito ruostuu ellei sitä ylläpidetä.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2023, 10:09:55 »

Tarkistin, Tornadon kattila valmistettiin Meiningenissa, siellä on tehty lisää: Tornadon (4-6-2 ) varakattila  ja kattila uuteen 2-8-2 veturiin (LNER P2 replika). Saksalaiselle järjestelmälle tottuneille tiedoksi: Tornado on pyörästöltään 2'C1'h3+4T23  ja P2 on 1'D1'h3+4T23.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2023, 14:53:24 kirjoittanut Ilkka Hovi » tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #3 : Lokakuu 02, 2023, 21:01:29 »

Ei uustuotantoa vaan Kiinasta ostettu Dahuichang tehtaalla valmistettu C2 sarjan 0-8-0 (Dh2+3T7) kapearaideveturi on kavennettu 750 mm raideleveydeltä 600 mm veturiksi.  Tämä suomessa valmistetun  PT4 veturin kaltainen veturi on tarkoitette käyttöön Ffestiniog & Welsh Highland Railway rautatielle. Tämä rata on yhdistetty Ffestiniog Railwayn linjaan. 
tallennettu
Jimi Alppimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #4 : Lokakuu 03, 2023, 10:06:06 »

British Railways Standard Class 3 MT uustuotantoprojekti. Veturin rakentaminen on jo pitkällä. Tätä projektia on tullut seurattua useita vuosia.

http://www.82045.org.uk/index.html
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #5 : Lokakuu 04, 2023, 15:11:09 »

British Railways Standard Class 3 MT uustuotantoprojekti. Veturin rakentaminen on jo pitkällä. Tätä projektia on tullut seurattua useita vuosia.

http://www.82045.org.uk/index.html
f

Kiva uutinen jota en ole huomannut.
Myös 2MT (2-6-2T) on tekeillä. Ilmeisesti 2MT (2-6-0) veturista.
 
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #6 : Syyskuu 28, 2024, 08:48:32 »

Brittein saarilla ovat ajokunnossa: Tornado sekä Blue Peter (molemmat 4-6-2) sekä H2 Beachy Head (4-4-2). Isot veturit voivat liikkua rataverkolla ja H2 ajelee vain Blue Bell rautatiellä etelä-Englannssa- H2 valmistui vuosina 2000 - 2024.l
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Uustuotantoa Britaniassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina