Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR eroaa UIC:stä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 948


« : Eilen kello 11:16:47 »

Resiina lehdessä 3/2024 oli Tasoristeys -palstalla pieni uutinen että VR eroaa kansainvälisestä rautatiejärjestö UIC:sta 1.1.2025.

Mitä se käytännössä merkitsee?  Loppuuko Interrail-lipujen voimassaolo Suomessa ja voivatko Suomen kansalaiset enää ostaa interrail-lippuja? Jos näin on niin miksi ei ole tiedotettu asiasta laajemmin mediassa?

Ymmärrän että kansainvälistä rahtia länsimaihin ei VR enää kuljeta, mutta onko toimenpide erota UIC:Sta ihan välttämätön jos vaikka alkaisi uudestaan?

Jääkö Väylävirasto UIC:n jäseneksi?
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 450


« Vastaus #1 : Eilen kello 13:09:58 »

"Eroaa kansainvälisestä rautatieunionista kustannussyistä"!

Nyt VR teki todella törkeän vikapäätöksen, joka kertoo kaiken oleellisen nyky-VR:n johdon osaamattomuudesta, piittaamattomuudesta ja typeryydestä!

Kuvittelevatko nämä VR:ää joksikin "nakkelimyllytehtaaksi" tuotantosuunnitelmineen, voitontahto-orientaatioineen sun muine mielettömyyksineen, jotka ei palvelulaitokselle edes kuulu (ne tulevat jäljestäpäin, jos hommat hoidetaan kunnolla kotiin!)?

Esimerkkinä juuri Mäntän liikenteen lopettaminen liian korkeiden ratamaksuvaatimusten takia. Näinkö rautatielaitoksen kuuluu toimia? Vilppulan sahan liikennekin: sata rekka-autoa päivässä ja koulun pihaa sivuavaa katua pitkin. (Kohta tulee koululaisista muhennosta!)

Näin ollen VR ei kykene entiseen tapaan edes saamaan mitään tietoja uusista trendeistä, tämän jälkeen homma vaatii ison vaivan lisäksi apinan raivoa.

Että taas: kolmen markan suutarit tekemässä kuuden markan vahinkoja, eestulemattomilla puuhasteluillaan.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2343


« Vastaus #2 : Eilen kello 21:16:28 »

Loppuuko Interrail-lipujen voimassaolo Suomessa ja voivatko Suomen kansalaiset enää ostaa interrail-lippuja? Jos näin on niin miksi ei ole tiedotettu asiasta laajemmin mediassa?

Interrail on oma organisaationsa, joka ei suoraan liity UIC:n toiminta-alueeseen. Vain VR:n henkilökunnan FIP- eli kansainväliset vapaaliput loppuvat.

"Eroaa kansainvälisestä rautatieunionista kustannussyistä"!

Eikös VR ollut jopa yksi UIC:n perustajajäsen 1920-luvulla? En tarkkaan tiedä, mutta ainakin sata vuotta historiaa on takanapäin. Mikähän on ollut jäsenmaksun suuruus?

VR:lle muuten haettiin joku hetki sitten muutosjohtajaa (head of transformation) ja työpaikkailmoituksessa mainittiin useamman sadan miljoonan euron säästötavoite. Tällainen UIC:sta lähtemisessä saatu säästö lienee rikka meressä siihen nähden. Saa nähdä mitä muuta tuleman pitää.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 948


« Vastaus #3 : Eilen kello 22:08:26 »

Loppuuko Interrail-lipujen voimassaolo Suomessa ja voivatko Suomen kansalaiset enää ostaa interrail-lippuja? Jos näin on niin miksi ei ole tiedotettu asiasta laajemmin mediassa?

Interrail on oma organisaationsa, joka ei suoraan liity UIC:n toiminta-alueeseen. Vain VR:n henkilökunnan FIP- eli kansainväliset vapaaliput loppuvat.


No se on hyvä tietää. Ennen vanhaan interrail kelpasi vain UIC:n jäsenmaiden rautateillä Euroopassa eli suurin osa itäblokista oli ulkopuolella.

tallennettu
Samuli Rinne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #4 : Eilen kello 22:27:39 »

Kysyin asiaa VR:n chatista. IR jatkuu nykyisellään. Phuuh.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4284


« Vastaus #5 : Eilen kello 23:03:54 »

"Eroaa kansainvälisestä rautatieunionista kustannussyistä"!

Nyt VR teki todella törkeän vikapäätöksen, joka kertoo kaiken oleellisen nyky-VR:n johdon osaamattomuudesta, piittaamattomuudesta ja typeryydestä!

Kuvittelevatko nämä VR:ää joksikin "nakkelimyllytehtaaksi" tuotantosuunnitelmineen, voitontahto-orientaatioineen sun muine mielettömyyksineen, jotka ei palvelulaitokselle edes kuulu (ne tulevat jäljestäpäin, jos hommat hoidetaan kunnolla kotiin!)?

Esimerkkinä juuri Mäntän liikenteen lopettaminen liian korkeiden ratamaksuvaatimusten takia. Näinkö rautatielaitoksen kuuluu toimia? Vilppulan sahan liikennekin: sata rekka-autoa päivässä ja koulun pihaa sivuavaa katua pitkin. (Kohta tulee koululaisista muhennosta!)

Näin ollen VR ei kykene entiseen tapaan edes saamaan mitään tietoja uusista trendeistä, tämän jälkeen homma vaatii ison vaivan lisäksi apinan raivoa.

Että taas: kolmen markan suutarit tekemässä kuuden markan vahinkoja, eestulemattomilla puuhasteluillaan.
Joskus käy niin että ihmisten ja samoin myös organisaatioiden täytyy käydä kriittisesti menneisyyden tapahtumansa läpi
Jotta voidaan tehdä korjaavia toimenpiteitä ja tätä tietä mennä sitten eteenpäin!
Näen synkkänä sen että organisaationa EU ei koskaan ole työstänyt Brexitiä syvällisemmin vaan jatkaa samalla tavalla kuin mitään ei olisi tapahtunut! Ei siis pysty menemään itseensä tämä voi kostautua. Sitä nopeammin tehdään oikea analyysi ja puututaan ongelmiin sitä parempi!
tallennettu
Samuli Rinne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #6 : Eilen kello 23:53:05 »

Jospa vielä näkisi sen päivän, että tämä muutos- ja kurjistamisvimma hellittäisi. Olisi sosiologeille tehtävää selvittää, miten asioiden houkuttelevuuden ajatellaan paranevan sillä että niitä tehdään huonommin ja palvelua vähennetään. Sitähän tuo säästötavoite tässä(kin) tarkoittaa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR eroaa UIC:stä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina