Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Transtechille yli 70 miljoonan tilaus VR:ltä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ilari Eskelinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 69


« : Kesäkuu 03, 2010, 12:28:34 »

http://www.kaleva.fi/uutiset/transtechille-yli-miljoonan-tilaus-vr-lta/857232
tallennettu
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2010, 12:50:08 »

http://www.vr-konserni.fi/fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_759.html
http://www.transtech.fi/index.php?6

Ravintola- ja ohjausvaunuista on tarjouskilpailu vielä kesken:
http://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2010-015501/
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2010, 14:37:28 kirjoittanut Lasse Härkönen » tallennettu
Elias Murto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #2 : Kesäkuu 03, 2010, 15:02:22 »

VR:n sivulla lukee näin:

Lainaus
Matkustajat suosivat InterCity-vaunuja

Tulevilla kalustohankinnoilla VR haluaa parantaa junaliikenteen palvelutasoa ja sitä kautta myös asiakastyytyväisyyttä.

– Kaksikerroksiset InterCity-vaunut ovat tunnistetusti matkustajien suosikkeja. Siksi niitä on päätetty hankkia lisää, VR-konsernin toimitusjohtaja Mikael Aro sanoo.

Minä kyllä olen yleensä kuullut vain moitteita uusista IC-vaunuista, niiden penkkien epämukavuudesta ja hyllyjen ahtaudesta. Sen sijaan vanhoja sinisiä vaunuja kehutaan (tai ainakin harrastajat kehuvat) mukaviksi. Ilmastoinnin puuttuminen lienee sinisten suurin miinus. Ja siitäkin on haittaa vain kesällä.

Hieno asia sinänsä, että radoille tulee uutta suomalaisvalmisteista kalustoa.
tallennettu
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 72


« Vastaus #3 : Kesäkuu 03, 2010, 15:41:33 »

Eivät ne kaksikerrosvaunut ole missään tapauksessa sinällään huonoja. Ne kulkevat kauniisti ja hiljaisesti. Ainoastaan istuimet ovat melko kehnot.
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 265


« Vastaus #4 : Kesäkuu 03, 2010, 15:45:58 »

Minä kyllä olen yleensä kuullut vain moitteita uusista IC-vaunuista, niiden penkkien epämukavuudesta ja hyllyjen ahtaudesta. Sen sijaan vanhoja sinisiä vaunuja kehutaan (tai ainakin harrastajat kehuvat) mukaviksi. Ilmastoinnin puuttuminen lienee sinisten suurin miinus. Ja siitäkin on haittaa vain kesällä.

Hieno asia sinänsä, että radoille tulee uutta suomalaisvalmisteista kalustoa.

Onhan siniset olleet aikanaan hyviä, mutta jos pitää valita sinisen vaunun ja kaksikerroksisen väliltä, valitsen kyllä jälkimmäisen! 8)

Ilmastointi on tosiaankin iso plussa, josta on iloa viilennyksen lisäksi myös kosteudenpoistajana. Sinisissä on mukavammat penkit (en silti pidä 2-kerrosvaunujen penkkejä huonoina), mutta taas kaksikerrosvaunuissa on paremmat pöydät. Kulkuominaisuudet (tärinä, heilunta) ovat uusissa vaunuissa ihan toista luokkaa kuin sinisissä. Näitä osaa arvostaa viimeistään, kun joutuu tekemään töitä liikkuvassa junassa. Ainiin, ja IC-vaunuissahan on lukuvalot, toisin kuin sinisissä (poislukien jo romutetut Esslingenit?). Jos nettiin tarvis päästä, myös GSM-vahvistimesta on iloa niissä osastoissa jossa sellainen on. Kun tulee aika lähteä käymään ravintolassa, vaunujen välillä liikkuminen sujuu IC:ssä jouheammin, kun ovet avautuvat napilla ja vaunujen välikköjen ovet kaksikerrosvaunuissa vielä yhtä aikaa.

Eiköhän tuossa nyt ollut jo vähän vasta-argumenttiakin. Hattuhyllyjen ahtaus 2-kerrosvaunuissa johtunee puhtaasti pystysuuntaisesta tilanpuutteesta, sillä vaununhan täytyy mahtua ATU:n sisälle. Pitkänä kaverina en mielelläni näkisi hyllyä alempanakaan, sillä ikkunapaikalle könyämisestä tulisi hankalampaa.
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #5 : Kesäkuu 03, 2010, 16:06:40 »

Onpas erittäin positiivinen uutinen!!  Iskee silmää

Hieno homma, että VR uusii kalustoaan, eikä tuo 40 vaunun hankintakaan mikään pikku juttu ole.
Transtechille ja Otanmäelle varmasti kuin lottovoitto.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #6 : Kesäkuu 03, 2010, 18:35:09 »

Ihmisten keskikoko kasvaa tilastollisesti väestössämme niin pituus- kuin leveyssuunnassa. Siksi tämän pitäisi viimein alkaa näkyä penkkiergonomiassa. Sitä odotellessa (ja pahinta pelätessä) hieno juttu että tuli tilaus kotimaahan.
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #7 : Kesäkuu 03, 2010, 21:29:48 »

Jos uusista vaunuista 10% eli 4 varustetaan lepotuoleilla, siinä olisi Helsinki-Kuopio-Oulu -yöjunan kalusto koossa. Kahden kaksikerrosvaunun junilla liikenne hoituisi.
tallennettu
Elias Murto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #8 : Kesäkuu 05, 2010, 13:23:09 »

Minä kyllä olen yleensä kuullut vain moitteita uusista IC-vaunuista, niiden penkkien epämukavuudesta ja hyllyjen ahtaudesta. Sen sijaan vanhoja sinisiä vaunuja kehutaan (tai ainakin harrastajat kehuvat) mukaviksi. Ilmastoinnin puuttuminen lienee sinisten suurin miinus. Ja siitäkin on haittaa vain kesällä.

Hieno asia sinänsä, että radoille tulee uutta suomalaisvalmisteista kalustoa.

Onhan siniset olleet aikanaan hyviä, mutta jos pitää valita sinisen vaunun ja kaksikerroksisen väliltä, valitsen kyllä jälkimmäisen! 8)

Ilmastointi on tosiaankin iso plussa, josta on iloa viilennyksen lisäksi myös kosteudenpoistajana. Sinisissä on mukavammat penkit (en silti pidä 2-kerrosvaunujen penkkejä huonoina), mutta taas kaksikerrosvaunuissa on paremmat pöydät. Kulkuominaisuudet (tärinä, heilunta) ovat uusissa vaunuissa ihan toista luokkaa kuin sinisissä. Näitä osaa arvostaa viimeistään, kun joutuu tekemään töitä liikkuvassa junassa. Ainiin, ja IC-vaunuissahan on lukuvalot, toisin kuin sinisissä (poislukien jo romutetut Esslingenit?). Jos nettiin tarvis päästä, myös GSM-vahvistimesta on iloa niissä osastoissa jossa sellainen on. Kun tulee aika lähteä käymään ravintolassa, vaunujen välillä liikkuminen sujuu IC:ssä jouheammin, kun ovet avautuvat napilla ja vaunujen välikköjen ovet kaksikerrosvaunuissa vielä yhtä aikaa.

Eiköhän tuossa nyt ollut jo vähän vasta-argumenttiakin. Hattuhyllyjen ahtaus 2-kerrosvaunuissa johtunee puhtaasti pystysuuntaisesta tilanpuutteesta, sillä vaununhan täytyy mahtua ATU:n sisälle. Pitkänä kaverina en mielelläni näkisi hyllyä alempanakaan, sillä ikkunapaikalle könyämisestä tulisi hankalampaa.

Vasta-argumentit ovat ihan perusteltuja - niille, jotka tekevät töitä, lukevat, surffailevat netissä tai vierailevat tuon tuostakin ravintolavaunussa. Minä en noita näkökulmia edes osannut ottaa huomioon. Ai niin, pää tosiaan osuu hyllyyn, jos ei ole tarkkana.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Transtechille yli 70 miljoonan tilaus VR:ltä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina