Muut aiheet  |  Osto- ja myyntipalsta  |  Aihe: Höyryveturin HV4 (H7) keulan numerolaatta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tero Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« : Huhtikuu 15, 2014, 21:26:03 »

Hei,

Myytävänä höyryveturin "Pikku-Heikki" numerolaatta 743.
Laatta on kuulunut siis höyryveturille, jonka numero on ollut 743. Kyseistä höyryveturia ei enää ole. Veturisarjan lempinimi oli "Pikku-Heikki". Vastaavia höyryvetureita on Suomessa kaksi, jotka on museoitu.

Höyryveturin keulalla olevat numerolaatat yksilöivät veturit, joten kyseinen laatta on ainutlaatuinen. Laatan materiaali on todennäköisesti pronssia tai pronssiseosta. Laatan mitat ovat: Leveys 510 mm, korkeus 250 mm. Laatta painaa 10.1 kiloa. Laatassa ei ole halkeamia ja se on ehjä.


* 1397489370916.jpg (11.64 kilotavua, 256x192 - tarkasteltu 434 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2014, 08:52:40 kirjoittanut Tero Hiltunen » tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2014, 11:43:38 »

Kommenttina vain, koska itsekin omistan Riston laatan; onko reaalihinnat tosiaan jo nelinumeroisia?
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2014, 14:55:47 »

On ja ei. Varsinkin huutokaupassa, jossa kaksi ”kahelia” haluaa saada sen omakseen teemalla: maksoi mitä maksoi niin hinta saattaa nousta myyjän kannalta erinomaiseksi mutta onhan niiden omistus vaihtunut joskus hyvin edulliseen hintaankin.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 811


« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2014, 18:08:50 »

Jos joku haluaa ostaa Tk3 840:n numerolaatan nelinumeroisella, niin tarjouksia vaan yv:nä minulle.
tallennettu
Tero Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #4 : Huhtikuu 21, 2014, 08:56:31 »

Kilpi päätyi oikein hyvään osoitteeseen, arvoiseensa paikkaan.
Kauppahinta toki ei ollut nelinumeroinen, mutta asiallinen kuitenkin.

Arvokasta on tavata myös asiaansa perehtynyt harrastaja jolla
paljon hyvää tietoa juniin ja rautateihin liittyvistä teemoista.
tallennettu
Pave Saarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2014, 19:08:16 »

Kommenttina vain, koska itsekin omistan Riston laatan; onko reaalihinnat tosiaan jo nelinumeroisia?

Onhan niitä laattoja, siksi kysyisin, tietäisiköhän kukaan mikähän mahtaa olla tänään messingin kilohinta, siis romulle? Nokkakilpi painaa 10 kg. Onhan minullakin, ja ostokuittikin on Pasilan konepajasta. Mielenkiintoinen kysymys on, pitäisikö kilpi maalata pohjasta mustaksi, sehän ei koskaan ole ollut puhdas, koska vain numeroita kiilloitettiin. Messinkipuhdas kilpi on äärimmäisen hieno, mutta se oli sellainen vain heti uuden koneen tultua ulos konepajasta  ja myöhemmin noki tarttui pintaan. Juu, ei se alle nelinumeroista lähde ja tuskin sittenkään.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #6 : Huhtikuu 27, 2014, 00:11:31 »

Mielenkiintoinen kysymys on, pitäisikö kilpi maalata pohjasta mustaksi, sehän ei koskaan ole ollut puhdas, koska vain numeroita kiilloitettiin. Messinkipuhdas kilpi on äärimmäisen hieno, mutta se oli sellainen vain heti uuden koneen tultua ulos konepajasta  ja myöhemmin noki tarttui pintaan.
Eivätkö ne ole yleensä pohjasta mustiksi maalattuja? En muista nähneeni täysin messinkipuhdasta kilpeä. Erottuuko numero kilvestä, jollei pohja ole musta?
tallennettu
Pave Saarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #7 : Huhtikuu 27, 2014, 08:11:01 »

Mielenkiintoinen kysymys on, pitäisikö kilpi maalata pohjasta mustaksi, sehän ei koskaan ole ollut puhdas, koska vain numeroita kiilloitettiin. Messinkipuhdas kilpi on äärimmäisen hieno, mutta se oli sellainen vain heti uuden koneen tultua ulos konepajasta  ja myöhemmin noki tarttui pintaan.
Eivätkö ne ole yleensä pohjasta mustiksi maalattuja? En muista nähneeni täysin messinkipuhdasta kilpeä. Erottuuko numero kilvestä, jollei pohja ole musta?

Tässä minun kappaleessa pohja oli kauttaaltaan mustan noen peitossa. Se lähti helposti pois vaikka raaputtamalla, lisäksi käytin liuotinta. Alkuperäinen pohja on vähän rosopintainen, ihan paljaana ja se oli tosi hieno. Pähkäilin sitä, minkälainen sen tulisi olla, ja päätin maalta sen mustaksi. Saapihan sen jollakin liuottimella taas entiseen tilaan. Kyllähän ne numerot erottuvat, ovat niin selvästi koholla.

Minulla on myös Tammerfors Linne&Järn -tehtaan vanha soikea valmistuskilpi 110 vuotias. Sekin on messinkiä, mutta maalasin sen pohjan punaiseksi, niin kuin olen nähnyt niiden olevan. Oli se vähän tarkempaa työtä. Se on sellainen kuljettajahytin kyljessä oleva.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Osto- ja myyntipalsta  |  Aihe: Höyryveturin HV4 (H7) keulan numerolaatta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina