Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kehäradan asemannimikämmit  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« : Heinäkuu 20, 2015, 21:52:30 »

Vertailkaapa hieman asemien ruotsinkielisiä nimiä... Iskee silmää


* DSC01897.JPG (305.73 kilotavua, 900x718 - tarkasteltu 494 kertaa.)

* DSC01934.JPG (169.48 kilotavua, 900x770 - tarkasteltu 401 kertaa.)

* DSC02004.JPG (111.69 kilotavua, 903x382 - tarkasteltu 308 kertaa.)

* DSC02006.JPG (152.96 kilotavua, 901x489 - tarkasteltu 322 kertaa.)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2015, 22:38:51 »

Just  Virnistää kuka mölisijä tuollaki on töissä kirjottamas noita :DD
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2015, 16:46:01 »

Ja kun maanteitse saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle, opasteen ruotsinkielinen termi on "Flygstationen" (vrt. aseman nimi "Flygplatsen"). Hymyilee
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #3 : Heinäkuu 24, 2015, 17:27:04 »

Ja kun maanteitse saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle, opasteen ruotsinkielinen termi on "Flygstationen" (vrt. aseman nimi "Flygplatsen"). Hymyilee
Tässä kohtaa Flygplats on oikea, Finavia käyttää sitä termiä myös. Flygstation jotain entisen tiehallinnon käännösmoskaa.
Pitkään oli kehällä kyltti Lahtis Motorvägen, oikea Lahtis Leden. Kielikuva väärin, kyse ei ole siis kirjoitusvirheestä.
sitten noita vuosikausia korjaamattomia kylttejä paljon, esim. Munkassa turun motarin alussa porttaalissa Bjorneborg , oikea muoto Björneborg.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2015, 17:46:11 kirjoittanut Toni Hartonen » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 27, 2015, 18:26:51 »

Mikähän hitto sitä lentoaseman varsinaista pysäkkiä oikein viivyttää?
Tuttava kävi testaamassa yhteyttä ja Helsingin asemalta lentoaseman aulaan matka kesti 50 minuuttia.  Vaikka joskus hamassa tulevaisuudessa voisi nousta lukemattomien liukuportaiden kautta terminaalien välikäytävälle, ei se paljon näillä systeemeillä hyvältä näytä! Jos haluttaisiin sujuva yhteys lentokentälle, pitäisi olla pikavuoroja jotka pysähtyisivät ainoastaan vain Pasilassa ja Tikkurilassa.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #5 : Marraskuu 27, 2015, 18:37:25 »

Jos haluttaisiin sujuva yhteys lentokentälle, pitäisi olla pikavuoroja jotka pysähtyisivät ainoastaan vain Pasilassa ja Tikkurilassa.

Tuollaiset vuorot olisivat kieltämättä hyviä lentomatkustajille, mutta ne eivät ainakaan päiväsaikaan mahdu mitenkään normaalin liikenteen sekaan. Täytyy muistaa että Kehärata on ensisijaisesti poikittaisyhteys Vantaan itäosista länsiosiin, ja lentokenttäpysähdys tuli vähän niin kuin kaupan päälle.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Marraskuu 27, 2015, 18:56:05 »

Tyypillistä suomalaista  "kekkoslovakian" jargonia: Koska aina on tehty niin, ei voi muuten tehdä"!
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #7 : Marraskuu 27, 2015, 19:09:53 »

Jos haluttaisiin sujuva yhteys lentokentälle, pitäisi olla pikavuoroja jotka pysähtyisivät ainoastaan vain Pasilassa ja Tikkurilassa.

Tuollaiset vuorot olisivat kieltämättä hyviä lentomatkustajille, mutta ne eivät ainakaan päiväsaikaan mahdu mitenkään normaalin liikenteen sekaan. Täytyy muistaa että Kehärata on ensisijaisesti poikittaisyhteys Vantaan itäosista länsiosiin, ja lentokenttäpysähdys tuli vähän niin kuin kaupan päälle.
Mahtuisiko tuollainen nopea yhteys XX.12 lähtevän kaukojunan ja XX.19 lähtevän R:n väliin XX.15, jos Kaukojuna laitetaan lähtemään jo XX.11? Kaukojuna voisi lähteä Pasilasta XX.17 ja Pasila-Tikkurila väli 8 minuuttia laittamalla Tikkurilan lähtö jo XX.26 ja siirtämällä tämä minuutti Lahteen. XX.15 esim. tunnuksella O ajettava lähijuna olisi Tikkurilassa XX.29 ja ajaisi suoraan raiteelle 4 ja jatkaisi kaupunkirataa pysähtyen loppumatkan kuten I. Tämä edellyttäisi, että XX.09 Helsingistä lähtevä I lopetettaisiin, jotta K:n ja I:n väliin mahtuisi. Onnistuisiko edes teoriassa?
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2015, 16:56:01 »

Tyypillistä suomalaista  "kekkoslovakian" jargonia: Koska aina on tehty niin, ei voi muuten tehdä"!
Tottakai niin voi tehdä, ei se vaadi kuin miljardi-investoinnin lentorataan. Se, ettei nykyisen liikenteen sekaan sovi pikavuoroja ei ole mikään asennekysymys vaan kapasiteettikysymys.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kehäradan asemannimikämmit  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina