Varsin kohtuuttomalta tuntuu matkustajien pidättely pari tuntia ilmastoimattomassa yksikössä ennen avunsaamista paikalle täällä ruuhka-Suomessa (?) (tekstiviesti avunantaneesta R-junasta 9696 Rekola). Ennen liikelaitumistaan VR huolehti myös maksavista matkustajistaan - viikoittain mm. tarkastettiin pääradan ja rantaradan sähköistyksen toimivuus ja ilmenneet "heikkoudet" korjattiin jo ennakolta - ei vasta systeemin petettyä, kuten nykyään toimitaan. Välinpittämyys vaiko organisaation heikkous?
Kuten varmasti tiedät, radanpito on edelleen viranomaistoimintaa eli ei voi syyttää markkinavoimiakaan. Liikenneviraston virkakyöstit tekevät pyyteettömästi parhaansa vai miten se menikään?
Matkustajista huolehteminen on tietysti VR-osakeyhtiön vastuulla.