Ihan aiheellista on kysyä, miksi veronmaksajien pitäisi iän ajan tukea liikennettä, joka ei kannata ja jota ilmeisesti ei saakaan koskaan kannattamaan.
Tämä on rautateiden harrastesivu. Jos harrastuksen kohteita ovat lopettamisuhan alla, se on huono uutinen.
Onko se sitten poliittisesti tai taloudellisesti järkevää on jo eri kysymys.
Suomessakin on osto- ja velvoiteliikenne. Pitäisikö sitä lopettaa?
Suomen lentokentistä vain Helsinki on kannattava, kaikki muut muistaakseni tappiollisia. Kannattaako sulkea ne kaikki?
En usko, että moni tie Oulun pohjoispuolella tai Jyväskylän tai ehkä Kuopion itäpuolella ole kovin kannattavaa, siis että käyttäjien polttoaineverosta niiden rakentaminen ja ylläpito tule katettu.
Se taitaa olla ongelma kaikissa maissa, jotka eivät ole kovin tiivisti asustettu.
Pitäisikö luovuttaa kaikesta ei kannattavasta infrastruktuurista ja sillä pakottaa ihmisiä muuttamaan väestökeskuksiin? (Paitsi ne, jotka tykkäävät asua ilman sähköä ja kasvattaa lampaita tai poroja.)