Kiire hankkiutua eroon talleista ja kaikenlaisista huoltotiloista ja -laitteista etteivät mahdolliset kilpailijat voisi niitä hyödyntää. Poltetun maan taktiikkaa. Puhumattakaan mistään veturien kääntömahdollisuudesta.
Minulla on käsitys, että Turun ratapiha on nykyiseen käyttötarpeeseen liian laaja, niin raiteiden määrässä kuin ratapihan pituudessa katsottuna. Konepajatarpeita ei enää ole eikä tavarajunat juurikaan seiso juuri tuolla alueella. Matkustajaliikenteellä on aktiivikäytössä vain raiteet 4-7 ja autolastauksia varten onko se nyt 3. Raiteita 1 ja 2 ei taida enää edes olla ja raide 7 on viimeinen, jolla on matkustajalaituri. Havainnekuvan portaikkomääristä voi päätellä että tulisi yksi uusi matkustajalaituri kahdella raiteella noiden edellämainittujen lisäksi, joten on tilaa uusillekin pelureille.
Takana näkyvä kerrostalokahdeksikko on jo olemassa. Sen edessä oleva pyöreä kompleksi on nykyisten junahuoltohallien paikalla, joten niillä täytyy olla jokin korvaava kuvio, ellei ne jää tuon alle tai ole jatkossa tarpeettomia.
Tämä kokonaisuus on muutaman päivän ikäinen uusi tieto. Viime vuosina on ollut tapetilla matkakeskuksen rakentaminen nykyisen linja-autoaseman tienoille, mikä olisi tarkoittanut rautatieaseman siirtymistä puolisen kilometriä koilliseen. Sen tämä toteutuessaan hautaa.