|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 410
|
« Vastaus #1 : Syyskuu 16, 2017, 21:05:13 » |
|
Tampereelta pääsisi jopa meno-paluu Kolarin junalla.
Mutta 226 € makuupaikasta tuntuu hieman kalliilta. Samalla hinnalla pääisi lentäen myös Keski-Eurooppaan ja takaisin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 410
|
« Vastaus #2 : Syyskuu 23, 2017, 16:51:35 » |
|
Hyvä uutinen on, että VR:llä on yöjunatarjous veturilaisille (Vain Kolariin/Kolarista, mutta saa kuulemma jäädä pois/nousta kyytiin Torniossa) Huono uutinen on, ettei saa lippuja ensimmäiseen aamujunaan Haaparannalta. Ei ole saatu jo alkuviikosta lähtien. En tiedä miksi, onkohan se loppuunmyyty? Olen yrittänyt kysyä Tågkompagnietilta (liikennöitsijältä, joka myy liput), mutta en saanut parempaa vastausta kuin, jos ei verkkokaupasta saa, sitten ei kai saa. Ns. asiakasapalvelu ei viitsinyt ottaa selvää, mistä on kyse. En tiedä, pitäisikö olla iloinen vai ei, ettei saa. Tai siitä, että olen epäröinyt niin kauan, kunnes lippuja ei enää saatu, koska VR:n perushinta tuntui kohtuuttomalta enkä vielä tiennyt tarjouksesta. Jos olisin saanut heti alkuviikolla olisi minulle tapahtunut semmoinen kömmähdys, että paluumatkalla saapumisaika Haaparannalle klo. 19:50 ja lähtöaika Torniosta klo. 20:51. Olin varma, että reippaalla kävelyllä ehdin ja hätätilanteessa voi ottaa vielä taksin. Kunnes sitten joskus pari päivä sitten huomasin, että 19:50 Ruotsin aika onkin 20:50 Suomen aika. No, olisi tullut 60 EUR muutosmaksua VR:lle ja yksi yöpyminen hotellissa, mutta ainakin matka olisi tullut tehty
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 23, 2017, 20:39:54 » |
|
Lienee eka juna loppuunmyyty, torniojokivarresta ovat rynnineet reissuun ....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 816
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 24, 2017, 20:39:40 » |
|
Lienee eka juna loppuunmyyty, torniojokivarresta ovat rynnineet reissuun ....
Bodenistahan oli viimeksikin täysi poka käymässä Pohjois-Suomen ainoassa IKEAssa, joka sijaitsee Haaparannalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #6 : Syyskuu 26, 2017, 20:03:10 » |
|
Näyttää olevan vain tuo yksi menopaluu. Sillä on yhteys Norrtågin kummankin suunnan ensimmäiseen vuoroon, mikä osaltaneen selittää, että niihin myydään eioota.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 410
|
« Vastaus #8 : Syyskuu 26, 2017, 22:54:10 » |
|
Lienee eka juna loppuunmyyty, torniojokivarresta ovat rynnineet reissuun ....
Bodenistahan oli viimeksikin täysi poka käymässä Pohjois-Suomen ainoassa IKEAssa, joka sijaitsee Haaparannalla. IKEA:lle pyrkivät eivät selitä, miksi ensimmäinen juna pois Haaparannalta olisi täynnä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 410
|
« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2017, 21:24:38 » |
|
Juna ei ole koskaan päässyt Haaparannalle. Uudella Haaparantaradalla on käytössä ERTMS ( http://www.ertms.net). Ja toistaiseksi tuntemattomasta syystä juna ei pystynyt kommunikoimaan tuon valvontajärjestelmän kanssa. Juna kulkee tavallisestikin ERTMs:llä, mutta epäilys / spekulointi oli, että ehkä Haaparantaradalla järjestelmä on päivitetty viime vuodesta, jolloin juna on viime kerran radalla ajanut. http://www.nsd.se/nyheter/dromtaget-otroligt-ledsamt-nm4656743.aspx
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 3078
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 01, 2017, 14:48:43 » |
|
Voisiko joku käydä tuolla Postvagnenin keskustelussa vähän oikomassa tietoja? Puhuvat siellä ihan höpöjä. Yritin rekisteröityä Postvagneniin, mutta vaikka tunnuksen aktivointi onnistui, sisäänkirjautuminen ei toimi. Väittää vain tunnukseni olevan lukittu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 01, 2017, 20:21:03 » |
|
Onko Haaparannan järjestely sellainen että Suomen raideleveyden raiteet on asemarakennuksen sillä puolen, jolla Dm12 seisoo ja Ruotsin leveys löytyy rakennuksen toiselta puolelta ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #13 : Lokakuu 01, 2017, 20:59:44 » |
|
Onko Haaparannan järjestely sellainen että Suomen raideleveyden raiteet on asemarakennuksen sillä puolen, jolla Dm12 seisoo ja Ruotsin leveys löytyy rakennuksen toiselta puolelta ?
Kyllä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 688
|
« Vastaus #14 : Marraskuu 06, 2017, 09:24:03 » |
|
Oivallista että yritystä liikenteen kehittämiseksi löytyy! Vielä kun saataisiin tavaraliikenne rullaamaan tasaisesti tuosta raideleveyden vaihdon yli...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #16 : Tammikuu 05, 2021, 21:42:05 » |
|
Dr12 ja siniset vaunut vois toimia lähes heti Tähän tapaan? http://vaunut.org/kuva/94899
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Daniel Preiss
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 70
|
« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2021, 00:44:18 » |
|
Tarkoitin Dv12
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|