No johan on huono käytös huipussaan!
Sen verran tärkeä aihe että teen pidemmän lainauksen jutusta alle.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/ritva-keso-78-joutui-vrn-konduktoorin-haukkumaksi-koska-ei-omista-alypuhelinta-minua-ei-ole-ikina-noyryytetty-ja-halveerattu-niin-200486849/Lainaus, AL 26.10.:
"Ritva Keso, 78, joutui VR:n konduktöörin haukkumaksi, koska ei omista älypuhelinta: "Minua ei ole ikinä nöyryytetty ja halveerattu niin.
78-vuotias Ritva Keso joutui junan konduktöörin ryöpytyksen kohteeksi, kun hän tuli junaan vanhan puhelimensa ja tekstiviestilipun kanssa."
:
"Syyskuun 21. päivä Keso oli junalla matkalla Tampereelle. Hän oli tuttuun tapaansa varannut itselleen sarjalipulla paikan junasta soittamalla VR:n tukikeskukseen ja sai lipun puhelimeensa tekstiviestillä. Konduktöörin tarkastaessa lippua hän järkyttyi.
–Konduktööri alkoi suorastaan räyhätä minulle ja sanoi kovaan ääneen, että ei tällaisella puhelimella mitään lippuja ostella, ei tällaisia puhelimia ole enää kellään.
Mies teki selväksi, että vanhan puhelimen kanssa ei junaan ole asiaa. Konduktööri muun muassa komensi häntä menemään R-kioskille tai pyytämään ystäväänsä tulostamaan hänelle lipun. "
:
"Keso kertoo, että hän oli itse tarkistanut VR:n asiakaspalvelusta, että puhelimeen tullut tekstiviesti riittää hyvin todisteeksi lipusta. Tekstiviestiin tulee lipun numerosarja ja kaikki matkan muut tiedot, mutta viivakoodimainen QR-koodi, jolla konduktöörin lipunlukulaite tunnistaa lipun, puuttuu viestistä.
–Kai meitä nyt on muitakin, joilla on tavalliset puhelimet! VR:n tekstiviestissä näkyy, että olen virallisesti ostanut lipun. Konduktööri voi varmistaa sen laittamalla laitteeseensa koodin, joka minulla on tekstiviestissä, Keso sanoo.
Keso kertoo puolustautuneensa ryöpytystä vastaan. Konduktööri oli silti vahvasti sitä mieltä, että lippu ei käy. Matkan aikana muut matkustajat osoittivat myötätuntoaan Kesoa kohtaan."