Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #625 : Marraskuu 26, 2024, 13:58:03 »


Pääradan junien ajonopeutta laskettu Tampereen lähellä


"Pääradan junien nopeuksia on jouduttu hidastamaan Lempäälässä, sillä pääradan alikulku tulvii niin paljon.

Pirkanmaan pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Juuso Nummela kertoo Ylelle, että nopeutta on laskettu paikallisesti ja varosyistä. Junarata kulkee sillan päällä ja alikulku tulvii niin voimakkaasti, ettei sillan kuntoa ole päästy tarkistamaan."

https://yle.fi/a/74-20127198/64-3-250502?utm_medium=social&utm_source=copy-link-share
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #626 : Marraskuu 28, 2024, 06:55:23 »


Itäradan YVA-prosessi etenee seuraavaan vaiheeseen

"Itäradan ympäristövaikutusten arviointimenettelyn (YVA) ohjelmavaihe on päättymässä. Seuraavassa vaiheessa yhteysviranomaisena toimiva Uudenmaan ELY-keskus antaa ohjelmasta lausunnon, jossa on huomioitu myös yleisöltä saadut mielipiteet ja eri viranomaisilta pyydetyt lausunnot. Syksyn aikana järjestetty yleisötilaisuuksien kiertue osoittautui tärkeäksi osaksi ohjelmavaihetta.   "

https://www.itarata.fi/itaradan-yva-prosessi-etenee-seuraavaan-vaiheeseen/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1400


« Vastaus #627 : Marraskuu 28, 2024, 06:56:56 »


Käyttökelpoista ei kannata heittää pois! – Länsiradan suunnittelussa on tehty poikkitieteellistä yhteistyötä maamassojen hyödyntämisessä

"Poikkitieteellisessä tutkimushankkeessa on Geologian tutkimuskeskus GTK:n johdolla selvitetty ratalinjan kiviaineksen laatua ja hyödyntämismahdollisuuksia. Tutkimushankkeessa on tehty tiivistä yhteistyötä kuntien, kiviainesten tuottajien, laitevalmistajien, betoniasiantuntijoiden, asfalttiasiantuntijoiden ja kuljetusyritysten kanssa. Tutkimushanke on monimutkainen ja sitä voidaan perustellusti kutsua kiertotaloudeksi. "

https://lansirata.fi/kayttokelpoista-ei-kannata-heittaa-pois-lansiradan-suunnittelussa-on-tehty-poikkitieteellista-yhteistyota-maamassojen-hyodyntamisessa/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina