Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 41 42 [43] | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1154


« Vastaus #1050 : Tänään kello 18:15:27 »


Turun tunninjunalla ja Itäradalla on vain negatiivinen vaikutus Suomen huoltovarmuuteen, sillä ne vievät rahaa hyödyllisemmiltä projekteilta.


Kaikki infrahankkeet Helsingistä länteen parantavat huoltovarmuutta, myös länsirata.

Kun ei edes Kaskisten radalle saada siltaa korjattua niin on aika kaukana perustella länsirataa huoltovarmuudella.

Tämä esimerkki vain alleviivaa sitä kuinka mitättömän pienillä (länsirataan verrattuna) investoinneilla saisi merkittäviä parannuksia huoltovarmuuteen ja länsi-itä-yhteyksiin.

Kaskisissa sentään valmis satama, rata laiturille asti ja Ruotsi reilun kivenheiton päässä.

Jos edes puolet länsiradan kustannuksista kohdennattaisiin tuollaisiin täsmäkohteisiin niin huoltovarmuus kohenisi huimasti.

Kaskisista on aika pitkä matka rautatietä pitkin Helsinkiin ja etelä-Suomeen. Pohjanmaalla on Vaasan rata kanssa ja pääradan varrella useita satamakaupunkeja.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 41 42 [43] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina