"Published on Oct 8, 2018"
Eli päivän verran aikaisemmin kuin mitä aloitusviestissä sanottiin. Ei kovin kauhea virhe.
Tuo näyttäisi hankaloittavan kaupungin sisäistä kumipyöräliikennettä aivan todella paljon. Etelästä päin löytyy kyllä tasoristeys, mutta on sinnekin keskustasta matkaa jo aika paljon. Ja ruuhkia tulee varmasti. Pohjoisessa on joenlaidalla sitten jonkinlainen kuoppainen hiekkatie/kärrypolku, joka kulkee ihan tilavasti joen ylittävän rautatiesillan ali. Mutta on sekin kaukana.
Yksi raide on jo saatu auki, ja tuo ei lisäksi ole aivan siperianradan itäpäässä jossa ei ole kuin yksi rata, eli parinsadan kilometrin lisälenkillä tuon paikan ohi pääsee toista ratalinjaa myöten. Osan tavarajunista olettaisi kiertävän nyt sitä toista rataa myöten.
Vaihdeyhteydet ovat tosin hyvät, koska tuo on aseman raiteiston kohdalla tuo silta. Yksiraiteista ei siis tule kuin joitakin kilometrejä - eli ehkä liikenne saadaan hoidettua lähes normaalisti?
Kiinnostaisi tietää, miten raide saatiin noin nopeasti auki.