|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2217
|
« Vastaus #1 : Lokakuu 15, 2018, 09:34:25 » |
|
Juliastä päätellen kyseessä on HDM 720 Joensuu - Pieksämäki. Viimeisenä kirjautunut tieto on saapuminen Huutokoskelle 9.17 25 min myöhässä. Varkaudessa juna oli myöhässä 24 min ja syynä kalustovika.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 352
|
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2018, 09:48:30 » |
|
Lienevätköhän pudonneet lehdet löytäneet tiensä moottorin päälle pakoputkien lähelle ja syttyneet kun tarpeeksi kuivuivat..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2018, 10:18:53 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2
|
« Vastaus #4 : Lokakuu 15, 2018, 12:19:26 » |
|
Huutokoskella palon kohteena oli 4402.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 352
|
« Vastaus #5 : Lokakuu 15, 2018, 12:29:17 » |
|
Mahtaa jonkin aikaa kestää että sammutuskalusto ehtii Huutokoskelle. Saattoi olla harmittoman oloinen lehtipalo ensin, mutta tokihan sitten on muuta syttyvää konehuoneessa.. Saapa nähdä mikä on vaunun kohtalo.. Kallis vahinko oletettavasti kuitenkin tulee kun pääsee pitkään palamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #6 : Lokakuu 15, 2018, 12:55:57 » |
|
Mahtaa jonkin aikaa kestää että sammutuskalusto ehtii Huutokoskelle.
Sentään asemalla eikä linjalla. Tuolla radalla ei todellakaan ole huoltoteitä rinnallaan joita pitkin sammuttajat pääsisivät nopeasti paikalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 553
|
« Vastaus #7 : Lokakuu 15, 2018, 15:11:42 » |
|
Junan nopeuskäyrä Juliassa näyttää erikoiselta, aivan kuin Vihtarin ja Heinäveden pysähdykset olisivat jääneet väliin.
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #8 : Lokakuu 15, 2018, 15:24:43 » |
|
Junan nopeuskäyrä Juliassa näyttää erikoiselta, aivan kuin Vihtarin ja Heinäveden pysähdykset olisivat jääneet väliin.
Käyrä näyttää erikoiselta, koska GPS-jälki on laadultaan kehno. Normaali sijaintipisteiden päivitysväli on 15 sekuntia, mutta tuossa on puolenkin tunnin taukoja pisteiden välillä. Kännykkäverkon kehno kuuluvuus on yksi syy tälle ilmiölle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jere Vainionpää
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 15, 2018, 15:40:50 » |
|
Junan nopeuskäyrä Juliassa näyttää erikoiselta, aivan kuin Vihtarin ja Heinäveden pysähdykset olisivat jääneet väliin.
Käyrä näyttää erikoiselta, koska GPS-jälki on laadultaan kehno. Normaali sijaintipisteiden päivitysväli on 15 sekuntia, mutta tuossa on puolenkin tunnin taukoja pisteiden välillä. Kännykkäverkon kehno kuuluvuus on yksi syy tälle ilmiölle. Yksi syy on ilmeisesti myös se, että Windows 10:n päivitykset ovat ainakin joissain tapauksissa häirinneet GPS-dataa toimittavan järjestelmän toimintaa. Tämän vuoksi joidenkin junien sijaintihistoria myös väittää, että juna olisi liikkunut koko matkan ajan 0 km/h.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Ketolainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 104
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 15, 2018, 16:23:00 » |
|
Mahtaa jonkin aikaa kestää että sammutuskalusto ehtii Huutokoskelle. Saattoi olla harmittoman oloinen lehtipalo ensin, mutta tokihan sitten on muuta syttyvää konehuoneessa.. Saapa nähdä mikä on vaunun kohtalo.. Kallis vahinko oletettavasti kuitenkin tulee kun pääsee pitkään palamaan.
Eiköhän ne Joroisista tulleet sammuttamaan paloa. Jos laittaa google mapsiin ekaksi osoitteeksi Huutokosken ja toiseksi Joroisten paloaseman osoitteen Urheilutie, tulee matkaksi 8.6 kilometriä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 474
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 15, 2018, 16:35:19 » |
|
Samalla vaunulla oli ongelmia jo eilen illalla: muista syistä johtuneen viivästymisen jälkeen 729 myöhästyi Pieksämäen ja Joensuun välillä vielä 21 minuuttia lisää, selityksenä ”vetovoimasta johtuva nopeuden alennus/tehon puute”. Nopeuskäyrästä on aistittavissa jonkinlaista tuskaisuutta. (Kokoonpanotiedoissa lukee ”Dm12+Dm12”, mutta uskon tuosta vain puolet.)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 989
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 15, 2018, 18:14:40 » |
|
Eiköhän ne Joroisista tulleet sammuttamaan paloa. Jos laittaa google mapsiin ekaksi osoitteeksi Huutokosken ja toiseksi Joroisten paloaseman osoitteen Urheilutie, tulee matkaksi 8.6 kilometriä.
Miten kaukana Varkauden (Joroisten) lentoasema on? Onko siellä nykyään enää palokuntaa? t. Rainer
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #13 : Lokakuu 15, 2018, 18:46:07 » |
|
Ei ole Varkauden kentällä palokuntaa, vuoden 2016 alusta alkaen lentoasema muutettiin valvomattomaksi lentopaikaksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 741
|
« Vastaus #16 : Lokakuu 16, 2018, 16:35:43 » |
|
Kesäkuussa 2012 VR otti moottorivaunut väliaikaisesti pois käytöstä ja korvasi ne sinisillä taajamajunilla. Kiskobussit otettiin varotoimena pois liikenteestä, koska kahdessa kiskobussissa oli ollut tulipalo junan moottoritilassa. Tulipalot johtuivat polttoainevuodoista. Polttoaineletkujen uusimisen jälkeen junat palasivat liikenteeseen. -Wikipedia
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 551
|
« Vastaus #17 : Lokakuu 16, 2018, 17:25:32 » |
|
Eikö Onnettomuustutkintakeskus tutki myös vakavat vaaratilanteet?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #18 : Lokakuu 16, 2018, 17:34:01 » |
|
Kesäkuussa 2012 VR otti moottorivaunut väliaikaisesti pois käytöstä ja korvasi ne sinisillä taajamajunilla. Kiskobussit otettiin varotoimena pois liikenteestä, koska kahdessa kiskobussissa oli ollut tulipalo junan moottoritilassa. Tulipalot johtuivat polttoainevuodoista. Polttoaineletkujen uusimisen jälkeen junat palasivat liikenteeseen. -Wikipedia
Joko siitäkin on mennyt kuusi vuotta? Hyvänen aika sentään. On jo aikakin putsata ja tsekata taas kiskoautojen konehuoneet.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Matti Kokkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 10
|
« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2018, 19:33:49 » |
|
Hiukan provosoiva mielipide, mutta eipä mikään suurempi menetys olisi, jos nuo häviäisivät liikenteestä kokonaan. Matkustusmukavuus lähinnä tyydyttävä. Kaikki 90-luvun alusta eteen päin uudemmat turistibussit pesevät nuo miellyttävyydessä mennen tullen. Kiskobussi on meluisa, epäluotettava, kesällä kuuma, ahdas, ala-arvoiset istuimet ja huonokuntoisella radalla kulkuominaisuudet levottomat (Lieksa-Nurmes -väli).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #20 : Lokakuu 16, 2018, 19:59:35 » |
|
Olen ajanut kiskobusseissa vain ehkä runsaat kymmenen kertaa. Minusta ne ovat ihan mukavia. Positiivisena asiana pidän sitä, että niissä saa ikkunat auki, ei tarvitse kesällä kärsiä toimimattomasta "ilmastoinnista" kuten kaupunkibusseissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 285
|
« Vastaus #21 : Lokakuu 16, 2018, 21:03:01 » |
|
Hiukan provosoiva mielipide, mutta eipä mikään suurempi menetys olisi, jos nuo häviäisivät liikenteestä kokonaan. Matkustusmukavuus lähinnä tyydyttävä. Kaikki 90-luvun alusta eteen päin uudemmat turistibussit pesevät nuo miellyttävyydessä mennen tullen. Kiskobussi on meluisa, epäluotettava, kesällä kuuma, ahdas, ala-arvoiset istuimet ja huonokuntoisella radalla kulkuominaisuudet levottomat (Lieksa-Nurmes -väli).
Dm7 täytti aikanaan kaikki nuo epämukavuuden kriteerit lisättynä tekonahkajakkaroilla ja dieselin käryllä, mutta niissä mahtui jaloittelemaan, vessassa ei tarvittu akrobatiaa ja virvokkeita (Pasilan vettä vuodelta 196x) oli koko ajan saatavilla hienosta lasipullosta. Eräällä ikimuistoisella reissulla Vuokatista Joensuuhun Lättä puski vesiletkun irti kesäkuumalla pian Vuokatin jälkeen ja pikakorjauksen jälkeen vettä lisättiin kaikin välinein, Pasilan vesikin meni syyläriin ja jopa konnarin virkalakilla kannettiin lisää viereisestä ojasta, minkä jälkeen matkaa jatkettiin matkustamon lämpö täysillä, paljeovet ja ikkunat selällään eikä Sn 95 rajoittanut menoa, kulkuominaisuudet olivat lievästi levottomat P-K:n korvessa vauhdin huidellessa 3-numeroisissa lukemissa. Siihen aikaan sentään jatkoyhteys odotti ja oltiin miltei aikataulussa Joensuussa, välillä tosin piti vähän peruutella, kun Lättä ei suostunut pysähtymään seisakkeelle, jossa pussihousupappa huitoi salkkuineen, mutta starikka takimmaiseen vaunuun ja Linnavuorten kierrokset yli tappinsa ja taas mentiin. Osasyynä kiireeseen oli varmaan se, että 2/3-osa matkustajista oli VR:n lomalaisia Vuokatista ja heidät oli pakko palauttaa koteihinsa ajoissa, ettei Etelä-Suomen junaliikenne olisi pysähtynyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2
|
« Vastaus #22 : Lokakuu 17, 2018, 00:04:49 » |
|
Eiköhän ne Joroisista tulleet sammuttamaan paloa. Jos laittaa google mapsiin ekaksi osoitteeksi Huutokosken ja toiseksi Joroisten paloaseman osoitteen Urheilutie, tulee matkaksi 8.6 kilometriä.
Joroisista ja Varkaudesta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|