Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Pieniä kysymyksiä, pieniä vastauksia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #125 : Toukokuu 11, 2015, 01:08:42 »

Liikenneviraston tilaama liikenne tässä tapauksessa Emma

Tässä tapauksessa kyllä, mutta on niitä muitakin näkynyt Iskee silmää

Toki jos numero on 70000-sarjaa ja päättyy "51", niin silloin on Emma...
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 452


« Vastaus #126 : Toukokuu 11, 2015, 04:45:51 »

Toki jos numero on 70000-sarjaa ja päättyy "51", niin silloin on Emma...

Numero voi välillä olla myös 52-päätteinen, ainakin jos liikkuu muuttuneella aikataululla. Esim: http://junat.dy.fi/liikenne/juna/73052/2015-04-27
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #127 : Toukokuu 11, 2015, 20:56:07 »

Numero voi välillä olla myös 52-päätteinen, ainakin jos liikkuu muuttuneella aikataululla. Esim: http://junat.dy.fi/liikenne/juna/73052/2015-04-27

Katsopas vain. Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #128 : Toukokuu 18, 2015, 21:01:47 »

Mitä ovat Oerlikon GSE, Knorr M, Knorr M3, Knorr M3d ja Knorr MGS? Ilmeisesti jotain sinisten vaunujen tekniikkaan liittyvää?
tallennettu
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 110


« Vastaus #129 : Toukokuu 18, 2015, 21:08:00 »

Oerlikon ja Knorr haiskahtaa vahvasti jarruilta
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #130 : Toukokuu 22, 2015, 12:15:23 »

Onko Sr1- ja 2-vetureissa apukytkimiä Sm1-Sm6 sarjoille? Sm3 ainakin, mutta muissa? Osaako foorumin veturinkuljettajat esim. kertoa?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #131 : Toukokuu 22, 2015, 13:59:12 »

Mitä ovat Oerlikon GSE, Knorr M, Knorr M3, Knorr M3d ja Knorr MGS? Ilmeisesti jotain sinisten vaunujen tekniikkaan liittyvää?
Luistonestolaitteita.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #132 : Toukokuu 22, 2015, 17:15:15 »

Onko Sr1- ja 2-vetureissa apukytkimiä Sm1-Sm6 sarjoille? Sm3 ainakin, mutta muissa? Osaako foorumin veturinkuljettajat esim. kertoa?

Vetureiden omaan varustukseen kuuluu pelkkä kaksoislenkkikytkin (tunnetaan myös mm. ystävyyssiteenä).
Sm1-2:ssa ei ole ollenkaan apukytkimiä junan kyydissä, Sm3:ssa ja Sm6:ssa on SA-3:een sopiva apukytkin ja Sm4:ssä sekä muistaakseni Sm5:ssä on Sm1-2:een sopiva apukytkin.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 720


« Vastaus #133 : Toukokuu 29, 2015, 16:34:28 »

Tulipa seuraava kysymys mieleen kun odotin Ilomantsin junaa turhaan. Mitä kaikkea perillä tehdään kun viedään vaunut ja otetaan toiset, ja siihen menee pari-kolme tuntia, ja Tuupovaarassa vielä toista tuntia (http://vaunut.org/kuva/101235)? Ja välillä sama käy tosi nopeasti, ainakin Niiralassa ei toisinaan aikailla.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #134 : Toukokuu 29, 2015, 21:07:45 »

Tulipa seuraava kysymys mieleen kun odotin Ilomantsin junaa turhaan. Mitä kaikkea perillä tehdään kun viedään vaunut ja otetaan toiset, ja siihen menee pari-kolme tuntia, ja Tuupovaarassa vielä toista tuntia (http://vaunut.org/kuva/101235)? Ja välillä sama käy tosi nopeasti, ainakin Niiralassa ei toisinaan aikailla.

Meneehän siinä aikaa kun vekslataan vaunut eri raiteille ja pidempään seisoneeseen runkoon pitää pumpata ilmaa jarrujärjestelmää varten ja sitten kun on saatu täydet vaunut lähtöraiteelle, niin tehdään 'jarrutus' eli jarrujen tarkastus. Siihen vielä henkilökunnan tauko väliin...  Virnistää

Niiralassa on omaa henkilökuntaa paikalla ja lähtevät rungot varmaan muuten kunnossa. Tiedä sitten kauanko naapurista tuodut rungot joutuvat seisomaan ja odottamaan kotimaista vetäjää, taitavat vielä vuotaa kahta enempi ilmoja pihalle...  Virnistää

Mutta noin yleistäen: Ilomantsin radalla kun ei ole hirveästi muuta liikennettä, niin eipä siellä oli kiirettä junan kanssa. Niiralasta tullessa liitytään karjalan baanalle jossa liikkuu jokunen IC juna silloin tällöin ja muitakin rahteja kuten niitä ahkerasti kuvanneena tietänet... (Hienoja kuvia kanssa ja...)   Hymyilee leveästi
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #135 : Kesäkuu 01, 2015, 16:12:18 »

Pari kysymystä:

Onko CEmt-vaunussa ollut joskus ykkösluokan makuuosasto?

Mitkä olivat loppuaikojen väritykset vaunuissa Rty, Einy, Chfty, Foty ja Rtx?

Onko VRn virkatarvevaunuista tehty koskaan kalustolistaa?

Mitä sinisiä seisoo tällä hetkellä romuletkoissa?
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #136 : Kesäkuu 01, 2015, 16:25:05 »

Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 145


« Vastaus #137 : Kesäkuu 01, 2015, 17:33:35 »

Pari kysymystä:

Onko CEmt-vaunussa ollut joskus ykkösluokan makuuosasto?


Onhan se tallella edelleen eli kaikki hytit olivat tarvittaessa 1. tai 2. luokkaa. Toisen luokan lipulla pääsi kolmen vuoteen osastoon, ensimmäisen luokan lipulla kahden (tai yhden). Ainoastaan myöhemmin lisätty kahden vuoteen hytti, jossa on paikat 34 ja 35, oli toista luokkaa.
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #138 : Kesäkuu 03, 2015, 14:35:20 »

Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
Kehäradalla ajetaan pelkillä Flirteillä radan jyrkkien nousujen takia, niihin tarvitaan tehoa.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #139 : Kesäkuu 03, 2015, 16:16:55 »

Ja eikös ne tunneliosuudet vaikuttanu asiaan kans. Siis lähinnä siinä on jotain sähköjuttuja. Näin muistan jostain joskus lukeneeni.

Eihän vuosaaren tunnelissakaan voi noiden sähköongelmian takia ajaa Sr1:llä.
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #140 : Kesäkuu 03, 2015, 19:36:11 »

Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
Kehäradalla ajetaan pelkillä Flirteillä radan jyrkkien nousujen takia, niihin tarvitaan tehoa.
Joojoo, sen ymmärrän. Tarkoitin, tuleeko kehäradan junille tiukempi aikataulu, esim. Ilmala-Pasila 1 min, tai sinne päin?
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #141 : Kesäkuu 03, 2015, 22:45:31 »

Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
Kehäradalla ajetaan pelkillä Flirteillä radan jyrkkien nousujen takia, niihin tarvitaan tehoa.
Joojoo, sen ymmärrän. Tarkoitin, tuleeko kehäradan junille tiukempi aikataulu, esim. Ilmala-Pasila 1 min, tai sinne päin?
En usko kun ei noi nytkään meinaa ainakaan M-junissa pysyä aikataulussa  Hymyilee leveästi Pääradalla pysytään suht hyvin taulussa, mutta eipä sitä ole varaa kiristää ollenkaan  Pyörittää silmiään
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 720


« Vastaus #142 : Kesäkuu 04, 2015, 21:14:20 »

Mitä eroa on PAI ja SAA (saatto)-tunnuksilla? Onttolan päivystäjä on tänään ollut SAA 65554.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #143 : Kesäkuu 05, 2015, 13:43:56 »

Mitä eroa on PAI ja SAA (saatto)-tunnuksilla? Onttolan päivystäjä on tänään ollut SAA 65554.

Saatot ovat matkustajavaunurunkojen saattoja (!) aseman ja (osiin jaetun) liikennepaikan toisen osan, esim. varikon tai sataman, välillä.

Päivystäjät taas ovat, no, päivystäjiä jonka merkityksen ehkä jo tiedätkin. Mm. vaihtotyöt ja vaunujen siirtely.

En ymmärrä miksi selvälle päivystysveturivuorolle olisi annettu saatto-tunnus, muuta kuin vahingossa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #144 : Kesäkuu 18, 2015, 13:52:29 »

Miksi Malmin aseman nurkille on ilmestynyt 80 km/h nopeusrajoitus? Kuskit osannee sanoa?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #145 : Kesäkuu 18, 2015, 17:40:23 »

Miksi Malmin aseman nurkille on ilmestynyt 80 km/h nopeusrajoitus? Kuskit osannee sanoa?

En ole veturinkuljettaja, mutta arvelen, että Sn 80 vois johtua esim ratatyöstä tms.
tallennettu

Tuomas Savela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 28


« Vastaus #146 : Kesäkuu 19, 2015, 19:50:02 »

Miksi Malmin aseman nurkille on ilmestynyt 80 km/h nopeusrajoitus? Kuskit osannee sanoa?
Yläpuolella olevan siltatyön vuoksi.
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #147 : Heinäkuu 02, 2015, 00:54:30 »

Jostain luin, että kehäradalla olisi ainakin tunneliosuudella ns. jarrutusmerkit. Minkä näköiset nämä merkit ovat ja kuinka monta metriä ne sijaitsevat ennen laiturin alkupäätä?
tallennettu
Elias Murto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #148 : Elokuu 01, 2015, 17:40:56 »

Minkälainen lippu pitää/kannattaa ostaa, jos aikoo matkustaa kehäradan ympäri? Entä silloin jos haluaa poiketa väliasemilla?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #149 : Elokuu 01, 2015, 18:15:24 »

Minkälainen lippu pitää/kannattaa ostaa, jos aikoo matkustaa kehäradan ympäri? Entä silloin jos haluaa poiketa väliasemilla?

Kehäradalle tarvii seutulipun, joka on Helsingin ja Vantaan alueella voimassa. Kertaseutulippu (aikuiselta 5€) on voimassa 1,5 tuntia, joten sillä ei ehdi poiketa väliasemilla. Väliasemien läpikäymiseen ja tutkimiseen suosittelen vuorokauden seutulippua (12€)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Pieniä kysymyksiä, pieniä vastauksia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina