Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #125 : Toukokuu 11, 2015, 01:08:42 » |
|
Liikenneviraston tilaama liikenne tässä tapauksessa Emma Tässä tapauksessa kyllä, mutta on niitä muitakin näkynyt Toki jos numero on 70000-sarjaa ja päättyy "51", niin silloin on Emma...
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #126 : Toukokuu 11, 2015, 04:45:51 » |
|
Toki jos numero on 70000-sarjaa ja päättyy "51", niin silloin on Emma...
Numero voi välillä olla myös 52-päätteinen, ainakin jos liikkuu muuttuneella aikataululla. Esim: http://junat.dy.fi/liikenne/juna/73052/2015-04-27
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #127 : Toukokuu 11, 2015, 20:56:07 » |
|
Katsopas vain.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #128 : Toukokuu 18, 2015, 21:01:47 » |
|
Mitä ovat Oerlikon GSE, Knorr M, Knorr M3, Knorr M3d ja Knorr MGS? Ilmeisesti jotain sinisten vaunujen tekniikkaan liittyvää?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 110
|
« Vastaus #129 : Toukokuu 18, 2015, 21:08:00 » |
|
Oerlikon ja Knorr haiskahtaa vahvasti jarruilta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #130 : Toukokuu 22, 2015, 12:15:23 » |
|
Onko Sr1- ja 2-vetureissa apukytkimiä Sm1-Sm6 sarjoille? Sm3 ainakin, mutta muissa? Osaako foorumin veturinkuljettajat esim. kertoa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #131 : Toukokuu 22, 2015, 13:59:12 » |
|
Mitä ovat Oerlikon GSE, Knorr M, Knorr M3, Knorr M3d ja Knorr MGS? Ilmeisesti jotain sinisten vaunujen tekniikkaan liittyvää?
Luistonestolaitteita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 304
|
« Vastaus #132 : Toukokuu 22, 2015, 17:15:15 » |
|
Onko Sr1- ja 2-vetureissa apukytkimiä Sm1-Sm6 sarjoille? Sm3 ainakin, mutta muissa? Osaako foorumin veturinkuljettajat esim. kertoa?
Vetureiden omaan varustukseen kuuluu pelkkä kaksoislenkkikytkin (tunnetaan myös mm. ystävyyssiteenä). Sm1-2:ssa ei ole ollenkaan apukytkimiä junan kyydissä, Sm3:ssa ja Sm6:ssa on SA-3:een sopiva apukytkin ja Sm4:ssä sekä muistaakseni Sm5:ssä on Sm1-2:een sopiva apukytkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #133 : Toukokuu 29, 2015, 16:34:28 » |
|
Tulipa seuraava kysymys mieleen kun odotin Ilomantsin junaa turhaan. Mitä kaikkea perillä tehdään kun viedään vaunut ja otetaan toiset, ja siihen menee pari-kolme tuntia, ja Tuupovaarassa vielä toista tuntia ( http://vaunut.org/kuva/101235)? Ja välillä sama käy tosi nopeasti, ainakin Niiralassa ei toisinaan aikailla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #134 : Toukokuu 29, 2015, 21:07:45 » |
|
Tulipa seuraava kysymys mieleen kun odotin Ilomantsin junaa turhaan. Mitä kaikkea perillä tehdään kun viedään vaunut ja otetaan toiset, ja siihen menee pari-kolme tuntia, ja Tuupovaarassa vielä toista tuntia ( http://vaunut.org/kuva/101235)? Ja välillä sama käy tosi nopeasti, ainakin Niiralassa ei toisinaan aikailla. Meneehän siinä aikaa kun vekslataan vaunut eri raiteille ja pidempään seisoneeseen runkoon pitää pumpata ilmaa jarrujärjestelmää varten ja sitten kun on saatu täydet vaunut lähtöraiteelle, niin tehdään 'jarrutus' eli jarrujen tarkastus. Siihen vielä henkilökunnan tauko väliin... Niiralassa on omaa henkilökuntaa paikalla ja lähtevät rungot varmaan muuten kunnossa. Tiedä sitten kauanko naapurista tuodut rungot joutuvat seisomaan ja odottamaan kotimaista vetäjää, taitavat vielä vuotaa kahta enempi ilmoja pihalle... Mutta noin yleistäen: Ilomantsin radalla kun ei ole hirveästi muuta liikennettä, niin eipä siellä oli kiirettä junan kanssa. Niiralasta tullessa liitytään karjalan baanalle jossa liikkuu jokunen IC juna silloin tällöin ja muitakin rahteja kuten niitä ahkerasti kuvanneena tietänet... (Hienoja kuvia kanssa ja...)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #135 : Kesäkuu 01, 2015, 16:12:18 » |
|
Pari kysymystä:
Onko CEmt-vaunussa ollut joskus ykkösluokan makuuosasto?
Mitkä olivat loppuaikojen väritykset vaunuissa Rty, Einy, Chfty, Foty ja Rtx?
Onko VRn virkatarvevaunuista tehty koskaan kalustolistaa?
Mitä sinisiä seisoo tällä hetkellä romuletkoissa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #136 : Kesäkuu 01, 2015, 16:25:05 » |
|
Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 145
|
« Vastaus #137 : Kesäkuu 01, 2015, 17:33:35 » |
|
Pari kysymystä:
Onko CEmt-vaunussa ollut joskus ykkösluokan makuuosasto?
Onhan se tallella edelleen eli kaikki hytit olivat tarvittaessa 1. tai 2. luokkaa. Toisen luokan lipulla pääsi kolmen vuoteen osastoon, ensimmäisen luokan lipulla kahden (tai yhden). Ainoastaan myöhemmin lisätty kahden vuoteen hytti, jossa on paikat 34 ja 35, oli toista luokkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 190
|
« Vastaus #138 : Kesäkuu 03, 2015, 14:35:20 » |
|
Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
Kehäradalla ajetaan pelkillä Flirteillä radan jyrkkien nousujen takia, niihin tarvitaan tehoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 236
|
« Vastaus #139 : Kesäkuu 03, 2015, 16:16:55 » |
|
Ja eikös ne tunneliosuudet vaikuttanu asiaan kans. Siis lähinnä siinä on jotain sähköjuttuja. Näin muistan jostain joskus lukeneeni.
Eihän vuosaaren tunnelissakaan voi noiden sähköongelmian takia ajaa Sr1:llä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #140 : Kesäkuu 03, 2015, 19:36:11 » |
|
Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
Kehäradalla ajetaan pelkillä Flirteillä radan jyrkkien nousujen takia, niihin tarvitaan tehoa. Joojoo, sen ymmärrän. Tarkoitin, tuleeko kehäradan junille tiukempi aikataulu, esim. Ilmala-Pasila 1 min, tai sinne päin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #141 : Kesäkuu 03, 2015, 22:45:31 » |
|
Onko kehäradan junilla tiukempi aikataulu, kun muilla pääradan junilla, kun ne kerta ajetaan pelkästään Flirteillä? Jos näin on, tarkoittaako tämä enemmän prosentteja kiihdytystehoissa?
Kehäradalla ajetaan pelkillä Flirteillä radan jyrkkien nousujen takia, niihin tarvitaan tehoa. Joojoo, sen ymmärrän. Tarkoitin, tuleeko kehäradan junille tiukempi aikataulu, esim. Ilmala-Pasila 1 min, tai sinne päin? En usko kun ei noi nytkään meinaa ainakaan M-junissa pysyä aikataulussa Pääradalla pysytään suht hyvin taulussa, mutta eipä sitä ole varaa kiristää ollenkaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #142 : Kesäkuu 04, 2015, 21:14:20 » |
|
Mitä eroa on PAI ja SAA (saatto)-tunnuksilla? Onttolan päivystäjä on tänään ollut SAA 65554.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #143 : Kesäkuu 05, 2015, 13:43:56 » |
|
Mitä eroa on PAI ja SAA (saatto)-tunnuksilla? Onttolan päivystäjä on tänään ollut SAA 65554.
Saatot ovat matkustajavaunurunkojen saattoja (!) aseman ja (osiin jaetun) liikennepaikan toisen osan, esim. varikon tai sataman, välillä. Päivystäjät taas ovat, no, päivystäjiä jonka merkityksen ehkä jo tiedätkin. Mm. vaihtotyöt ja vaunujen siirtely. En ymmärrä miksi selvälle päivystysveturivuorolle olisi annettu saatto-tunnus, muuta kuin vahingossa.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #144 : Kesäkuu 18, 2015, 13:52:29 » |
|
Miksi Malmin aseman nurkille on ilmestynyt 80 km/h nopeusrajoitus? Kuskit osannee sanoa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #145 : Kesäkuu 18, 2015, 17:40:23 » |
|
Miksi Malmin aseman nurkille on ilmestynyt 80 km/h nopeusrajoitus? Kuskit osannee sanoa?
En ole veturinkuljettaja, mutta arvelen, että Sn 80 vois johtua esim ratatyöstä tms.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomas Savela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 28
|
« Vastaus #146 : Kesäkuu 19, 2015, 19:50:02 » |
|
Miksi Malmin aseman nurkille on ilmestynyt 80 km/h nopeusrajoitus? Kuskit osannee sanoa?
Yläpuolella olevan siltatyön vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 76
|
« Vastaus #147 : Heinäkuu 02, 2015, 00:54:30 » |
|
Jostain luin, että kehäradalla olisi ainakin tunneliosuudella ns. jarrutusmerkit. Minkä näköiset nämä merkit ovat ja kuinka monta metriä ne sijaitsevat ennen laiturin alkupäätä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elias Murto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #148 : Elokuu 01, 2015, 17:40:56 » |
|
Minkälainen lippu pitää/kannattaa ostaa, jos aikoo matkustaa kehäradan ympäri? Entä silloin jos haluaa poiketa väliasemilla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #149 : Elokuu 01, 2015, 18:15:24 » |
|
Minkälainen lippu pitää/kannattaa ostaa, jos aikoo matkustaa kehäradan ympäri? Entä silloin jos haluaa poiketa väliasemilla?
Kehäradalle tarvii seutulipun, joka on Helsingin ja Vantaan alueella voimassa. Kertaseutulippu (aikuiselta 5€) on voimassa 1,5 tuntia, joten sillä ei ehdi poiketa väliasemilla. Väliasemien läpikäymiseen ja tutkimiseen suosittelen vuorokauden seutulippua (12€)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|