Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« : Joulukuu 09, 2018, 20:54:24 » |
|
Veturikko viivästyttää Oulusta Helsinkiin matkalla olevan Intercity 70 -junan kulkua noin 2,5 tuntia, kertoo VR:n viestintäpäivystäjä Taina Kuitunen.
Junan piti alun perin saapua Helsinkiin kello 21.40.
–Valitettavan pitkä myöhästyminen, Kuitunen sanoo.
Juna on pysähdyksissä Kajaanin ja Sukevan välillä rataosuudella, joka on Kuitusen mukaan ”keskellä metsää”. Lähimpänä ollut korvaava veturi saapuu paikalle Iisalmesta.
Tapahtuneen vuoksi myös vastaantuleva juna, Helsingistä Ouluun matkalla oleva Intercity 65, myöhästyy noin 30 minuuttia aikataulustaan. Iltalehti uutinen Sama runko oli eilen Ic-65 myöhässäKouvolasta lähtien 70min Edossa oleva vian takia
|
|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2018, 22:07:55 kirjoittanut Reijo Kankkunen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #1 : Joulukuu 09, 2018, 21:48:54 » |
|
Näyttää olevan huonompi päivä tänään. Myös IC 27 näyttää olevan ongelmissa, joskin liikkuu sentään. 28 odotellut 42 minuuttia Kokkolassa ilmeisesti henkilökuntaa tuosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 271
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 09, 2018, 22:05:26 » |
|
Tänään olisi tarjolla kuvattavaa: IC 70 tulee Pieksämäeltä etelään kolmella Sr1-veturilla.Lisäksi IC 27:ssä on kahdeksan kerrostalon lisäksi mukana Tampereen vararunko, joten junalla on mukavasti kokoa ja näköä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 09, 2018, 22:09:07 » |
|
Ompas Ic-70 vetureita vaikka muille antaa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1436
|
« Vastaus #4 : Joulukuu 10, 2018, 01:04:16 » |
|
Heppoisia ovat nuo kytkennät nykyään, syynä IC70:n myöhään jääntiin Mi-Kv välillä "junan katkeaminen" kaksi kertaa? Näköjään myös IC27 on kärsinyt "junan katkeamisesta". Kuinkahan yleinen syy tuo lopulta on nykyään matkustajajunissa? (Vai onko helpoin "näppylän" painallus, kuten "myöhästyminen ulkomailta")?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 205
|
« Vastaus #5 : Joulukuu 10, 2018, 10:04:20 » |
|
Heppoisia ovat nuo kytkennät nykyään, syynä IC70:n myöhään jääntiin Mi-Kv välillä "junan katkeaminen" kaksi kertaa? Näköjään myös IC27 on kärsinyt "junan katkeamisesta". Kuinkahan yleinen syy tuo lopulta on nykyään matkustajajunissa? (Vai onko helpoin "näppylän" painallus, kuten "myöhästyminen ulkomailta")?
Eipä noita katkeamisia enään? Juliassa näy: https://julia.dy.fi/timetables?s=70&d=9.12.2018 ja https://julia.dy.fi/timetables?s=27&d=9.12.2018
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #7 : Joulukuu 10, 2018, 19:45:24 » |
|
Tänään olisi tarjolla kuvattavaa: IC 70 tulee Pieksämäeltä etelään kolmella Sr1-veturilla.Lisäksi IC 27:ssä on kahdeksan kerrostalon lisäksi mukana Tampereen vararunko, joten junalla on mukavasti kokoa ja näköä.
Ahaa, mikähän tuohon vararungon mukanaoloon on syynä, ja minne menossa? Jännä, ettei sitä näy kulkutiedoissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 271
|
« Vastaus #8 : Joulukuu 10, 2018, 20:08:11 » |
|
Myöhään allejäännin vuoksi jääneeen S 145:n vaihtomatkustajat pohjoiseen jatkoivat IC 27:n kyydissä Tampereelta. IC 27 oli loppuunmyyty eikä asiakkaille olisi löytynyt tilaa. Samoin seuraavat S 47/51 oli lähes loppuunmyyty. Tampereella vararunko kytkettiin IC 27:n perään, jolloin kaikki saatiin kyytiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #9 : Joulukuu 10, 2018, 21:03:53 » |
|
Myöhään allejäännin vuoksi jääneeen S 145:n vaihtomatkustajat pohjoiseen jatkoivat IC 27:n kyydissä Tampereelta. IC 27 oli loppuunmyyty eikä asiakkaille olisi löytynyt tilaa. Samoin seuraavat S 47/51 oli lähes loppuunmyyty. Tampereella vararunko kytkettiin IC 27:n perään, jolloin kaikki saatiin kyytiin.
Okei, no tuohan selittää tilannetta Missähän vararunko on nyt menossa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1243
|
« Vastaus #10 : Joulukuu 11, 2018, 01:52:50 » |
|
Myöhään allejäännin vuoksi jääneeen S 145:n vaihtomatkustajat pohjoiseen jatkoivat IC 27:n kyydissä Tampereelta. IC 27 oli loppuunmyyty eikä asiakkaille olisi löytynyt tilaa. Samoin seuraavat S 47/51 oli lähes loppuunmyyty. Tampereella vararunko kytkettiin IC 27:n perään, jolloin kaikki saatiin kyytiin.
Okei, no tuohan selittää tilannetta Missähän vararunko on nyt menossa? Vararunko palautettiin Tampereelle viime yönä junassa 272, eli lie Tampereella, ellei ole käynyt käsky johonkinpäin maata...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #11 : Joulukuu 11, 2018, 09:35:22 » |
|
IC 27:n perässä ollut Tampereen vararunko palautettiin Oulusta P 272:n perässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #12 : Joulukuu 11, 2018, 17:43:06 » |
|
Niinpä näkyy olleen... Kiitos. Sitten tässä meikäläinen alkaa pohtia, että olisiko tuon voinut muuten hoitaa Esim. lisätä 27:aan vararungosta vain Ed ja Edb, jolloin se olisi voinut ajaa nopeampaa. Tai sitten vetää vararunko 27:lla vain Seinäjoelle, ja vetää se sieltä Ouluun 27:n perässä muutenkin hiilostaneella vet 11811:llä (ja näin välttää 27:n ylimääräiset pysähdykset). No tokihan nämäkin toimet aikaa veisi, mutta täyden 27:n matkustajat voisi olla aiemmin perillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 316
|
« Vastaus #13 : Joulukuu 11, 2018, 18:17:54 » |
|
Niinpä näkyy olleen... Kiitos. Sitten tässä meikäläinen alkaa pohtia, että olisiko tuon voinut muuten hoitaa Esim. lisätä 27:aan vararungosta vain Ed ja Edb, jolloin se olisi voinut ajaa nopeampaa. Tai sitten vetää vararunko 27:lla vain Seinäjoelle, ja vetää se sieltä Ouluun 27:n perässä muutenkin hiilostaneella vet 11811:llä (ja näin välttää 27:n ylimääräiset pysähdykset). No tokihan nämäkin toimet aikaa veisi, mutta täyden 27:n matkustajat voisi olla aiemmin perillä. Ko. asiaa tarkemmin tuntematta eivät vaihtajat ehkä olisi mahtuneet Edb:n ja Ed:n kyytiin. Oma juna taas olisi sitonut henkilökuntaa ja myöskin Seinäjoelle olleiden matkustajien erottelu pidemmälle menevistä olisi varmaan ollut haasteellista. Yksinäinen veturikin oli matkalla kiertonsa mukaisesti jonnekin ja vaunut olisi pitänyt jotenkin palauttaa Helsinkiin. Tampereella lienee myös henkilökuntaa joilta kytkennät sujuu joutuisasti. Runkoja ei varmaan mieluusti myöskään pilkota. Joka tapauksessa Isossa pajassa varmaan pohdittu pariin otteeseen kiireessä eri vaihtoehtoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|