Hämeenlinna oli paikka, jossa sain katsoa vetureita, joita meilläpäin ei oltu edes nähty, kuten Hr12. Jyty peli, mutta faija sanoi Riston vetävän isomman junan liikkeelle. Trumanilla vielä isomman junan, mutta Trumania en sitten ehtinyt nähdä.
Ainakaan koneinsinööri Aatos Vuokko ei jakanut samaa näkemystä. Hän kirjoittaa Rautatieliikenne-lehdessä 6/59 Hr12-veturia esitellessään seuraavaa:
"Kuten edellä mainittiin, jokainen akseli on vetävä. Tästä johtuu, että (Hr12) veturin koko paino, 120 t, on ns. kitkapainoa, joka koituu hyödyksi junaa liikuttavan vetovoiman kehittämisessä. Höyryvetureistamme on suurin kitkapaino Tr2:lla, nim. n 87 t. Tr1:n kitkapaino on n 70 t ja Hr1:n n 53 t. Hr12-veturien kitkapaino on niin ollen 38 % suurempi kuin Tr2:n, 71 % suurempi kuin Tr1:n ja 126 % suurempi kuin Hr1:n kitkapaino. Tästä on seurauksena, että Hr12 on höyryvetureihimme nähden ja myös kitkapainoltaan kevyempiin dieselvetureihin nähden aivan ylivoimainen saamaan raskaita junia liikkeelle."