Volvo DuettLiittyy keskusteluun
https://vaunut.org/kuva/173230 Suomen erityisolosuhteista (piilofarmarit yms en tiedä, joten niillä saattaa olla jotain vaikutusta yleiskuvaan)
1952 saakka PV445 sai tehtaalta vain alustana ja koritehdas sai tehdä sille oman viritelmänsä
1953 Volvo tajusi, että tässä sillä on helppo tapa lajentaa valikoimaansa. PV445 alustamyynti jatkui vuoteen 1960.
1953 lähtien Volvo tarjosi:
- sivuikkunafarmarin 445PH
- pienillä ikkunoilla ja apuistuimilla 445DH
- ilman sivuikkunoita paku 445DS
Duett oli tarkoitettu Volvon mielestä lähinnä tavara-autoksi, joten 44 hv:n B4B-moottori sai riittää.
Farmariversion myynti yllätti ja sen tehoa nostettiin 1955 ensin 51 hv:aan ja sitten 60 hv:aan. Pohjois-Amerikkaan tarjottiin 70 hv:n B14A moottori.
1958 moottoriksi tuli B16.
Duett seurasi henkilöautojen PV444 ja PV544 kehitystä parin vuoden viiveellä. Yksiosainen tuulilasi tuli henkilöautoon 1958 ja farmariin/pakuun 1960, jolloin siihen tuli myös 4-vaihteinen vaihteisto. Mallinimeksi tuli aluksi PV544 Duett ja sitten P210 Duett.
1962 moottoriksi tuli B18 ja samalla 12V sähköjärjestelmä.
1960-luvulla muutokset olivat vähäisiä ja mallin valmistus loppui 1969.