Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Helsinki-Oulu -junan vaunussa kuultua pamausta ja tärähdystä tutkitaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #25 : Tammikuu 24, 2019, 19:47:47 »

MTV:n uutisten haastattelussa VR:n turvallisuusjohtaja:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mika-aiheutti-pamauksen-ja-nama-mystiset-jaljet-vr-n-junaan-mtv-paasi-tutustumaan-tutkijoitakin-ihmetyttaviin-vaurioihin-tallaiset-saa-aikaan-vankkarakenteinen-esine/7254462

Tällä hetkellä epäilyksenä on radalla ollut vieras esine (ei siis jää), jota edelleen etsitään. Voi olla, että se löytyy vasta lumien sulattua.

tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #26 : Tammikuu 24, 2019, 20:41:10 »

Onko kellään tietoa mikä vaunun tämä kovia kokenut yksilö on? en ole löytänyt vaunun numeroa. MTVUutisien video on niin epäselvä että siitä ei saa selvää.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #27 : Tammikuu 24, 2019, 21:08:37 »

Jos olisi ollut irrronnut (ratapölkystä)baliisi, sen puuttuminen olisi näkynyt seuraavalla junalla. Baliiseja on aina 2 kpl, liki peräkkäin. Toisen baliisin puuttuminen aiheuttaisi hyvät jarrutukset seuraavassa junassa. Turvallisuuskysymys, yksi baliisi ei anna veturilaitteelle tärkeätä suuntatietoa.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #28 : Tammikuu 24, 2019, 22:15:03 »

Onko kellään tietoa mikä vaunun tämä kovia kokenut yksilö on? en ole löytänyt vaunun numeroa. MTVUutisien video on niin epäselvä että siitä ei saa selvää.
Ed 28007, näkyy selvästi MTV:n videolla  1.27 min. kohdalla.
tallennettu
Martti Pulkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #29 : Tammikuu 24, 2019, 23:53:43 »

Tänään kuulin eräältä Ilmalan mieheltä että olivat  huomanneet kyseisen rungon yhden vaunun päässä olevan 1500V muuntajalaatikon suojan, joka on 3-4 millistä plootua,  olleen kadoksissa. Jälki vaunun pohjassa sopisi kyllä tämän aiheuttamaksi.  Kyseistä suojaa ei ole kuitenkaan löydetty radalta eikä sen läheisyydestä. Saas nähdä löytyykö keväällä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1760


« Vastaus #30 : Tammikuu 25, 2019, 14:44:17 »

Nysse on löytynyt, mutta dosentti Nurmi ei halua vielä paljastaa mitä on löytynyt.

Mystisen junatömähdyksen aiheuttaja löytynyt? ”Kun saamme varmuuden, tulemme julkisuuteen”

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4dfb9f2a-6a1d-4f45-a85c-e9cd70251899
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2193


« Vastaus #31 : Tammikuu 28, 2019, 13:29:03 »

Yleisradion Yle-uutisten sivuilla kerrotaan, että vaurion on aiheuttanut vaunusta irronnut suojalevy, joka on pyöriessään kiilautunut ratapölkkyjen ja vaunun alustan väliin. https://yle.fi/uutiset/3-10617321
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #32 : Tammikuu 28, 2019, 13:38:17 »

Eli aika nappiin meni mun arvaus mitä olis voinu olla,onneksi ei sentään mitään pahempaa tapahtunu.
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #33 : Tammikuu 28, 2019, 13:39:44 »

Yleisradion Yle-uutisten sivuilla kerrotaan, että vaurion on aiheuttanut vaunusta irronnut suojalevy, joka on pyöriessään kiilautunut ratapölkkyjen ja vaunun alustan väliin. https://yle.fi/uutiset/3-10617321

Tässä vielä OTKES:in tiedote: https://turvallisuustutkinta.fi/...20.1.2019.html

// linkki lyhennetty
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2019, 14:53:35 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 948


« Vastaus #34 : Tammikuu 28, 2019, 20:46:37 »

Miten ihmeessä ruuvikytkin on voinut irrota ilman että koko juna katkeaa? Järkyttynyt

Ja toinen kysymys, jos junaa todella veti Sr1 eli nopeus korkeimmillaan 140, niin olisiko suojalevy voinut tulla "lattiasta läpi" jos veturina olisi ollut Sr2 ja nopeutta 200?

t. Rainer
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2343


« Vastaus #35 : Tammikuu 28, 2019, 21:35:36 »

Miten ihmeessä ruuvikytkin on voinut irrota ilman että koko juna katkeaa? Järkyttynyt

Väleissä on kaksi ruuvikytkintä joista toinen on aina irti. Päädyssä on lepokoukku, johon irti oleva ruuvikytkin ripustetaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1433


« Vastaus #36 : Tammikuu 28, 2019, 23:23:30 »

Veturina oli Sr1, jossa SA3, joten vaunut on kytketty apulenkillä (vaunun ruuvikytkin on ollut tarpeeton tässä tilanteessa).
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Helsinki-Oulu -junan vaunussa kuultua pamausta ja tärähdystä tutkitaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina