Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« : Maaliskuu 11, 2019, 09:28:39 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2019, 09:58:35 » |
|
Tuleekohan tästä striimiä esim IS toimesta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Välimaa
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 1456
|
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2019, 11:44:44 » |
|
Norjalainen raha hieroo taskussa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 265
|
« Vastaus #4 : Maaliskuu 11, 2019, 13:28:55 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #5 : Maaliskuu 11, 2019, 13:34:50 » |
|
Jännän toispuoleisen näköisiä edestäpäin...muutoin tulee mieleen krokotiiliveturit.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Samuel Salonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 5
|
« Vastaus #6 : Maaliskuu 11, 2019, 13:40:52 » |
|
Tuleeko nämä sitten kolarin pikajuniin Dr16 tilalle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 911
|
« Vastaus #7 : Maaliskuu 11, 2019, 13:47:35 » |
|
Hei puoli tuntia mennyt eikä ViherLakaisuKoneella ole lempinimeä!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #8 : Maaliskuu 11, 2019, 13:53:05 » |
|
Mikä on ensimmäisen veturin numero?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #9 : Maaliskuu 11, 2019, 13:56:09 » |
|
Taitaa akselipaino nousta sen verran suureksi.. Että mitenkähän mahtaa olla meneminen A-radoille... Vai onkohan odotus, että radat parannetaan ennen uusia vetureita.. Lähelle 22t
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #10 : Maaliskuu 11, 2019, 14:07:18 » |
|
Taitaa akselipaino nousta sen verran suureksi.. Että mitenkähän mahtaa olla meneminen A-radoille... Vai onkohan odotus, että radat parannetaan ennen uusia vetureita.. Lähelle 22t
Tosiaan näin on. Tästä ei tullut A-ratojen veturia, joten deevereitä tarvitaan maailman tappiin. Tai sitten todetaan "ei kannata" ja suljetaan ratoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #11 : Maaliskuu 11, 2019, 14:19:49 » |
|
Taitaa akselipaino nousta sen verran suureksi.. Että mitenkähän mahtaa olla meneminen A-radoille... Vai onkohan odotus, että radat parannetaan ennen uusia vetureita.. Lähelle 22t
Tosiaan näin on. Tästä ei tullut A-ratojen veturia, joten deevereitä tarvitaan maailman tappiin. Tai sitten todetaan "ei kannata" ja suljetaan ratoja. Tai sitten pienemmät operaattorit hoitavat pääratojen varteen letkat kevyemmällä kalustolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #12 : Maaliskuu 11, 2019, 15:03:17 » |
|
Taitaa akselipaino nousta sen verran suureksi.. Että mitenkähän mahtaa olla meneminen A-radoille... Vai onkohan odotus, että radat parannetaan ennen uusia vetureita.. Lähelle 22t
Mutkuputku ku A-radoilla saa liikennöidä vaihtotyönä raskaammillakin akselipainoilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 362
|
« Vastaus #13 : Maaliskuu 11, 2019, 15:05:48 » |
|
Hei puoli tuntia mennyt eikä ViherLakaisuKoneella ole lempinimeä!
Miten olisi Iso Vihree, erotuksena Iso Vaaleesta/Kalpeesta
|
|
|
tallennettu
|
Don't panic.
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #14 : Maaliskuu 11, 2019, 15:22:27 » |
|
Mikä on ensimmäisen veturin numero?
Onkos 2900-sarja vapaana? Tosin tulee Sr1 vastaan jos optiot toteutetaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2349
|
« Vastaus #15 : Maaliskuu 11, 2019, 16:02:54 » |
|
Hei puoli tuntia mennyt eikä ViherLakaisuKoneella ole lempinimeä!
Miten olisi Iso Vihree, erotuksena Iso Vaaleesta/Kalpeesta Puupäähuumorilla tästä väännetään heti Iso Virhe.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #16 : Maaliskuu 11, 2019, 17:35:18 » |
|
Hei puoli tuntia mennyt eikä ViherLakaisuKoneella ole lempinimeä!
Miten olisi Iso Vihree, erotuksena Iso Vaaleesta/Kalpeesta Puupäähuumorilla tästä väännetään heti Iso Virhe. Jotenkin sivukuvasta tulee mieleen chopatut jenkkilohnat, ne pyöreäkulmaiset saippualaatikot.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #17 : Maaliskuu 11, 2019, 19:49:13 » |
|
Jännän toispuoleisen näköisiä edestäpäin...muutoin tulee mieleen krokotiiliveturit. Päätynäkymän toispuoleisuuteen varmaankin tottuu aikaa myöten. Vaunuihin kiinni ajamista ajopöytien eteen levitetyt konepeitot eivät helpota, joskin radio-ohjauskuljettajat voivat ajella käkättimellä päädyn sillalta; linjakuljettajat junan nokalle ajellessaan vaikka sitten vastakkaisen suunnan pöydästä. Tehoa ja kitkapainoa veturissa ainakin riittää.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 724
|
« Vastaus #18 : Maaliskuu 11, 2019, 20:01:35 » |
|
Hei puoli tuntia mennyt eikä ViherLakaisuKoneella ole lempinimeä!
Miten olisi Iso Vihree, erotuksena Iso Vaaleesta/Kalpeesta Puupäähuumorilla tästä väännetään heti Iso Virhe. Jotenkin sivukuvasta tulee mieleen chopatut jenkkilohnat, ne pyöreäkulmaiset saippualaatikot. Lahna tulee mieleen lempinimeksi... Muuten ihan kohtuuasiallisen näköinen, mutta toispuoleinen konepeitto on outo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 294
|
« Vastaus #19 : Maaliskuu 11, 2019, 20:35:58 » |
|
Hei puoli tuntia mennyt eikä ViherLakaisuKoneella ole lempinimeä!
Äänestän lempinimeksi lakaisukonetta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 205
|
« Vastaus #20 : Maaliskuu 11, 2019, 20:50:09 » |
|
Kyllähän uusille dieselvetureille varmasti on tarvetta. Mitä akselipainoon tulee niin Ilomantsin-, Ämmänsaaren- ja Keitelepohjan -radoille oli vähäliikenteisten ratojen selvityksessä suunniteltu perusparannusta. Sitten ei jää A-rataa kuin Ristiinaan, Otanmäkeen ja Niinisaloon.
Veturin kuvasta tulee väkisin mieleen Valmet 1502 traktori jota kutsutaan lennonjohtotorniksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 643
|
« Vastaus #21 : Maaliskuu 11, 2019, 21:10:28 » |
|
Veturi on myös kaksoiskoneistoinen, joten ilmeisesti kokemukset Hr11- ja Dr13-vetureista eivät olleet täysin kielteisiä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 249
|
« Vastaus #22 : Maaliskuu 11, 2019, 22:24:45 » |
|
Jos VR seuraa aiemmin hahmoteltuja suunnitelmia, uudishankinnalla korvataan vetureita Dr16- ja Dv12-sarjoista. Jos hankinta jää 60 veturiin, ei mitenkään ole mahdollista että kaikki Dv12-sarjalaiset poistuisivat, vaikka enemmistö lähtisikin. Olettaen siis, etteivät liikennemäärät aivan romahda. Lisäksi on käsittääkseni niin, että Dr14 korvataan uudishankinnalla vasta myöhemmin. Veturityyppi ei kylläkään ole aivan ideaali linja-ajoon, mutta ehkä Ristiina, Otanmäki ja Niinisalo silti ovat sellaisia tehtäviä, joista niiden voisi olettaa suoriutuvan (ilman lisäpainoja).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1801
|
« Vastaus #23 : Maaliskuu 11, 2019, 22:33:54 » |
|
Ehkä korvaaminen alkaa poistamalla 27-sarjan Dv12:t ja Dr16:t ja etenee sitten muihin Dv12-sarjoihin. Ehkä vihertyneet 26-sarjalaiset poistuvat viimeisinä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #24 : Maaliskuu 11, 2019, 23:53:22 » |
|
Siinähän se optio.
Sinällään dieselveturikalustoa vähentää sähköistys ja mitä esimerkiksi menee seuraavaksi sähköistyksen alle? Onko vielä liikennevirtoja joilla Sr3 korvaakin apudieselkäytöllään Dv12:n? Uudet veturithan on liki tuplat teholtaan Dv12-sarjaan, joten tavallaan yksi korvaa kaksi. Ja voiko Fenniarail kalustollaan vallata jonkun Dv12:n tehtävät.
Että sinällään alkuun 60 on mielestäni sopiva määrä ja sitten katsotaan onko optiolle tarvetta jatkossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|