Mikähän nyt on aiheuttanut jarrujen kuumenemista.. Levyjarruissahan yleensä kai vika siinä, että jarru ei vapaudu vaan jää laahaamaan. Mikä tuon sitten aiheuttaa, jumitusta paloissa/satulassa, vaiko jossain kauempana mikä pitää painetta jarruissa?
Mahtaako huolto-ohjelmassa olla jarrupalojen/satuloiden putsausta/voitelua yms.. Tai voiko tämä takatalven pöllyävä lumi päästä väärään paikkaan ja aiheuttaa haastetta..
Jos näitä saa kuitenkin hinattua, jarrut saanee tavalla tai toisella auki...
Jarrusylinterissä on vapautusjousi, jonka on tarkoitus vetää kitkapalat irti jarrulevyistä. Eli ilman painetta jarrut on auki. Jarrupaine kumoaa tuon jousivoiman ja painaa kitkapalat kiinni jarrulevyihin. Näin voisi ajatella, että järjestelmään on jäänyt painetta pidemmäksi aikaa. Puolen tunnin ajo jarruja vasten riittää savumerkkeihin.