Kari Haapakangas
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 145
|
« : Toukokuu 03, 2019, 11:38:58 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Risto Sollo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 104
|
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2019, 14:52:17 » |
|
Veturi on niin kolossaalinen että se on saranoitu,muuten se vetäisi mutkat suoriksi...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuomo Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 32
|
« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2019, 19:03:20 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 285
|
« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2019, 20:16:06 » |
|
Katselin läjän videoita ja suurimmassa osassa junarungon toisessa päässä oleva diesel määrää tahdin, ilmankos tuossa on lepuutusventtiilit koko ajan auki. No, tänään alkavalla reissulla on myös 844, se ainakin toimii.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 351
|
« Vastaus #4 : Toukokuu 04, 2019, 22:25:37 » |
|
Big Boylle tehtiin melko laaja korjaus.. Ja mitä annettiin ymmärtää koeajoa ei kovin paljoa tehty ennen tätä pidempää yleisöajoa.
Lienee varmaan täysin mahdollista että koneessa on vielä säädettävää ja/tai jotain vielä korjattavaakin.. Ainakin näkyisi etummaisesti sylinterit vähän vuotavan. Ja videosta kuuluu kyllä selvää kolkotusta koneistosta.. Lieneekö säätöä tehtävänä vaiko ominaista..
Dieselveturihan on ollut aina mukana UP:n museoajoissa, tai ainakin lähes aina. Toki kun ajellaan suurelta osin yksiraiteisella päärataverkolla, ei oikein tule kysymykseen vikaantumisen aiheuttama tukos. Eli dieselin avulla sentään päästään linjalta pois ja kaiketi ihan luonnollista säästää höyryjä vähän kovissa nousuissa tarpeen vaatiessa.. Vaikkapa jos on kuiva kausi ja ruohikko- / metsäpalovaaraa ei tarvitse revityttää kipinöitä kovin paljoa..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 285
|
« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2019, 09:10:09 » |
|
Tänään on netti pullollaan videoita ja yhdessäkään ei höyryistä oteta tehoja, diesel röhkii perässä täysillä. Vettä toki keitetään sen verran, että sylintereihin saadaan voitelu ja paljon höyryä kuvaajien iloksi, mutta ainoatakaan työiskua ei kuulu edes 844:sta, joka on toimiessaan melko äänekäs kone. Äänimaailmaa pilaa sekin, että diesel on heti höyryjen takana eikä viimeisenä.
Koneiston kilkatus kuuluu asiaan jenkkikoneissa, aikalaisten kertoman mukaan Truman kuullosti jo kaukaa laumalta hollantilaisia tanssimassa peltikatolla kun taas Ristosta kuului vain poistohöyryn kumea puhina.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 610
|
« Vastaus #6 : Toukokuu 05, 2019, 16:44:41 » |
|
Samaa kampikoneiston kolinaa kuunneltiin Riihimäellä, Kun "jenkkipässit" päivystivät.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|