Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 | Siirry alas Tulostusversio
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #100 : Lokakuu 10, 2020, 17:04:12 »

Operail ottaa Koverharin hiilitransiton haltuun marraskuun alusta. Ko.yhtiö tulee olemaan iso toimija Venäjän transitoliikenteessä.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #101 : Lokakuu 10, 2020, 17:11:42 »

https://juliadata.fi/timetables?s=7306&d=2.11.2020

Lappohjaan näyttäisi kulku olevan kuukauden päästä ja junana.

Eikä jää ihan yksittäiseen junaan: https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.11.2020-&type=T&operator=3803&via=lpo
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #102 : Lokakuu 11, 2020, 21:17:09 »

Operail ottaa Koverharin hiilitransiton haltuun marraskuun alusta. Ko.yhtiö tulee olemaan iso toimija Venäjän transitoliikenteessä.

Samalla Operail saa Viron menetyksiä takaisin Suomen puolella.
tallennettu
Jan-Erik Andelin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #103 : Lokakuu 14, 2020, 23:47:41 »

Tänään (15.10) Hufvudstadsbladetin jutussa Operailin tj Ilkka Seppänen sanoo, ettei Koverharin hiilitransito ole vielä kaikkien osapuolten kanssa sovittu paketti, vaan että kerrottavaa on vastaa "marraskuun alussa". Juliadatassa hänen mukaan vain "alustava kapasiteettivaraus".
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #104 : Lokakuu 15, 2020, 15:05:56 »


ja perjantaina testausta Lohjalle ?
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #105 : Lokakuu 16, 2020, 08:30:52 »

Veturi on varsinainen rumilus jo syntyessään eikä uus värityskään /logot varsinaisesti kaunista sitä:


* Dr19 Operail uusi väritys 151020.jpg (277.56 kilotavua, 960x1280 - tarkasteltu 596 kertaa.)
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #106 : Lokakuu 21, 2020, 11:13:49 »


Marraskuun puolessa välissä tavarajuna ajoja Pori-Mäntyluoto välillä ?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #107 : Lokakuu 21, 2020, 17:09:20 »


Marraskuun puolessa välissä tavarajuna ajoja Pori-Mäntyluoto välillä ?

Vaikuttaisi olevan hiilijunien tärinäkoeajoja ja Operail napannut myös Tahkoluodon kuljetukset?

Nehän ovat toistaiseksi vain kapasiteettivarauksia ensimmäistä sopimusta ja liikennettä odotellessa. Tai ainakin näin voisi tilannetta tulkita. Hymyilee leveästi
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #108 : Lokakuu 29, 2020, 21:32:54 »

Su 1.11. Operailin käynti Vainikkalassa (T7301/T7302) peruttu?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #109 : Lokakuu 30, 2020, 21:34:12 »

2.11. Operailin T7306/T7305 (Kvla-Lpo-Kvla) peruttu. Kulussa VR:n T53678/T53677 (Ri-Lpo-Ri).
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #110 : Marraskuu 01, 2020, 07:32:17 »


Taitaa olla Operaililla vaikeuksia saada lupaa veturilleen, kun vieläkin jatkavat testauksia.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #111 : Marraskuu 01, 2020, 12:22:51 »

Näyttäisi kyllä siltä, että testausvaihe ohi jos kerta tänään kulussa jo tavarajuna Vainikkalasta.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #112 : Marraskuu 01, 2020, 13:32:22 »

Näyttäisi kyllä siltä, että testausvaihe ohi jos kerta tänään kulussa jo tavarajuna Vainikkalasta.

Joo, tätä kirjoitellessa on jo VET 17303 menossa noutamaan junaa T 7302 Vainikkalasta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #113 : Marraskuu 01, 2020, 17:56:23 »

Onko kenelläkään tietoa, mitä vaunuja tässä kulki?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Joona Aspegren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #114 : Marraskuu 01, 2020, 18:28:29 »

Onko kenelläkään tietoa, mitä vaunuja tässä kulki?

Parikymmentä Vokkia oli junassa, tiistain Lappohjan-junan vaunusto saapui siis hieman yllättäen jo tällä junalla.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #115 : Marraskuu 02, 2020, 07:36:47 »

Näyttäisi kyllä siltä, että testausvaihe ohi jos kerta tänään kulussa jo tavarajuna Vainikkalasta.

ajavat poikkeusluvalla.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #116 : Marraskuu 04, 2020, 15:06:48 »


uutinen kuljetuksista

https://operail.com/en/news/operail-has-begun-railway-operations-finland-and-cooperation-rau/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #117 : Marraskuu 06, 2020, 07:53:03 »


Suomessa aloittanut open access-operaattori

https://www.railwaygazette.com/freight/operail-begins-open-access-freight-operations-in-finland/57737.article
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #118 : Marraskuu 06, 2020, 22:20:54 »

Lieneekö Operaililla ongelmia - Lappohjan juna (T7306/T7305) oli peruttu tänään.
tallennettu
Jussi Kortman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #119 : Marraskuu 06, 2020, 23:30:21 »

Vainikkalastakin tuli vain 7 vaunun juna T7302 Kouvolaan.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #120 : Marraskuu 30, 2020, 20:43:09 »

Ihan mielenkiintoinen kone on tämä Dr20. Olen nyt niitä tässä yrittänyt vähän seurailla ja kyllähän siinä tehoa tuntuisi olevan. Tänään menin Muijalaan kattelemaan hiilijunan etenemistä, taisi olla mäkeen jääminen lähellä. Jäiset ja lumiset kiskot asetti omat haasteensa, kiskojen kirskunta kuului jo matkan päästä kun veturi kiskoi junaansa mäkeä ylös, no olihan siinä n.37 lastattua vaunua. Nuo pitävät omalaatuista ulinaa kun on iso veto päällä, tuolla ei sitä ulinaa kuulunut joten tehon puutteesta tuskin oli kysymys.

Tuntuvat dieselit pitävän melko samanlaista ääntä kuormitustilanteesta riippumatta, eli olisiko näissä joku vakiokierrosgeneraattori. Useimmiten eivät savuta lainkaan, mutta joissain tilanteissa hormista kyllä saattaa musta nokipilvi pölistä. Oma fiilispohjainen näkemys mustasta savusta olis, että kun tehot tiputetaan pois niin puskee mustaa. En kyllä käsitä miten se olisi mahdollista, ehkä joku ruiskutukseen ja/tai tehonsäätöön liittyvä juttu.

Noin yleisesti kysyn, että mitä tuon kokoluokan moottoreiden pakokaasupäästöjen hallitsemiseksi on tehty? Autopuolelta tiedän kyllä mitä on tehty ja tehtävissä ja sama erilaisissa traktoreissa ja semmosissa, mutta ovat eri kaliiperin saastepyssyjä.
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #121 : Marraskuu 30, 2020, 23:18:52 »

Onkohan T7306 (Kvla-Lpo) jäänyt mäkeen Karjaalta lähtönsä jälkeen (Kr 13;44 - Dragsvik 15;08, myöhässä reilun tunnin)? Dragvivikissä kohdattava H387 (Hnk - Kr) on saapunut Karjaalle aikataulussaan. Liekö Operailin juna painatettu Karjaalle uutta yritystä varten, jotta "paikku" saatu ajoissa perille?
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #122 : Joulukuu 01, 2020, 01:41:20 »

Näin on käynyt. Eikä mikään ihme. Toisella yrityksellä menikin sitten heittämällä, eikä mikään ihme kun raidevarauksia katselee... Tulevaisuudessa nämä mäkeenjäännit Karjaalla todennäköisesti sen kuin lisääntyvät mahdolliseen Sr1-kalustoon siirryttäessä. Ehkäpä jonain päivänä saadaan rantaradan liikennekin hetkeksi seis Karjaan ja Turun väliltä tämän upean ratateknisen toteutuksen ansiosta!  Virnistää
tallennettu

Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #123 : Joulukuu 01, 2020, 02:37:47 »

Nää Op:t tuntuvat ajavan erityisen taloudellisesti. Tässä mun kohdilla ei tunnu nopeutta olevan juuri lainkaan, eli rallattelevat menemään hissukseen. Kun menee se ton Muijalan mäen alaspäin vaikka rullaten. Se mäki on nykyään pahempi Hyvinkään suunnasta, ennen kai oli toisin. Tossa Myllylammen sillan kohdilla nuo joskus ulisevat kuin sudet, keräävät kai nopeutta.

Tolla vaunustolla ja junalla taitaa olla nopeusrajoituksia täälläpäin, ja se ei tietenkään tee hyvää kun ei ole alkunopeutta. Ne rajoitukset on kyllä paikallaan, vaikka en junien tärinästä ole koskaan halunnut valittaa, enkä oikestaan nytkään valita, mutta oli se outoa herätä omasta sängystä, kun tuntui että olit merellä. Silloin VR ajoi nämä hiilikipot keskellä yötä 80km/h.
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #124 : Joulukuu 01, 2020, 02:57:13 »

Toisaalta Lohjalta lähtevät VR:n junat kyllä rykii mäen ylös ihan kunnialla Hyvinkään suuntaankin. Ehkä Operailin pitäis tilata ihan oikeita jenkkivetureita. Voihan sekin olla mahdollista, että sähköiset osaset lämpiää liikaa kun ajellaan hiljaa. Noi nestevetoiset tuntuu olevan ylikuormitatteassa kestäviä, veto loppuu ennenkuin jotain kärähtää Iskee silmää
tallennettu

Katujuna, ei saattana koskaan enää
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina