Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr3?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 | Siirry alas Tulostusversio
Seppo Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #300 : Huhtikuu 02, 2015, 21:12:41 »

Tässä se kuitenkin on. Luulisin, että kuvassa on tahallaan vihreä-valkoinen värit nurin päin. Silloin veturi näyttäisi edes hiukan järkevämmän väriseltä.


* VR_Group_Sr3_sahkoveturi.jpg (136.37 kilotavua, 1527x1079 - tarkasteltu 627 kertaa.)
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #301 : Huhtikuu 02, 2015, 21:27:18 »

Ei ole virallinen ulkoasu ei. Oikeaa saadaan vielä hetki odotella
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #302 : Huhtikuu 02, 2015, 21:46:48 »

Puutteineen, aloin jotenkin lämmetä tuolle kokovihreälle. Saksassa ja Sveitsissä veturit ovat kokopunaisia ja vaunut melko vaaleita, Ruotsissa Green Cargon kapineet kokovihreitä, mikä missäkin..tuo valkoinen on koko ajan näyttänyt silmääni hieman mitäänsanomattomalta. Saammeko seuraavaksi vihreät veturit?
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #303 : Huhtikuu 02, 2015, 21:55:33 »

Kyllä valkoinen pohja vihreillä merkinnöillä on selkeästi parempi. Jokuhan voisi kääntää kokeilun vuoksi värit päinvastoin tuosta kuvasta?

Tuo katto minua eniten häiritsee, se tuo mieleen venäläisen kaluston. Mistähän syystä se on noin korkea. Samoin näyttää, että sivuikkunaa ei juurikaan olisi, vaan tuossa olisi joku ehkä etäisesti peilin tapainen..
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #304 : Huhtikuu 03, 2015, 00:17:41 »

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Sr3-vetureihin takapään tarkkailua varten tulevat peilit, eivätkä kamerat. InnoTrans messuilla Berliinissä 2012 ( http://vaunut.org/kuva/77665 ) pääsi tehtaan edustajalta lipsahtamaan tieto, että VR:n mahdollisesti tilaamien vetureiden ulkoasu saattaisi olla normaalista hieman poikkeava.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #305 : Huhtikuu 03, 2015, 02:58:17 »

Tiistaina veturia joka tapauksessa Veturi-uutiskirjeen mukaan esitellään medialle Helsingin päärautatieasemalla, missä se on nähtävillä noin kello 11-14. Olisiko tuo VR:n palvelimella nähtävillä ollut kuva julkaistu vahingossa liian aikaisin? Miksi Vektorit eivät voisi olla pääväriltään vihreitä? Eikös kuvan veturi muistutakin jo pelottavan yhdennäköisesti VR:n tilaamia: On suomalaiset virroittimet, eri maski ja pakoputkikoneiston takia korotettu keskiosa verrattuna nyt Suomessa testattavana ja nähtävillä olevaan Vectroniin verrattuna...!

No... Tiistai-iltana kannattanee katsoa tv-uutisia ja keskiviikkona lukea sanomalehtiä, Vectron kun pääsee oletettavasti ainakin STT:n välityksellä jokaisen päivälehden palstoille.
tallennettu

Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #306 : Huhtikuu 03, 2015, 08:54:10 »

Kyllä valkoinen pohja vihreillä merkinnöillä on selkeästi parempi. Jokuhan voisi kääntää kokeilun vuoksi värit päinvastoin tuosta kuvasta?

Tuo katto minua eniten häiritsee, se tuo mieleen venäläisen kaluston. Mistähän syystä se on noin korkea. Samoin näyttää, että sivuikkunaa ei juurikaan olisi, vaan tuossa olisi joku ehkä etäisesti peilin tapainen..

Luultavasti katon korkeus johtunee dieselmoottorista.
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #307 : Huhtikuu 07, 2015, 17:50:46 »

Liike-järjestelmän kalustotiedoista löytyy kalustolaji Sr3 ja numero 3300. Eli ilmeisesti tämän koeveturin suomalainen tunnus?
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #308 : Huhtikuu 07, 2015, 18:17:38 »

Liike-järjestelmän kalustotiedoista löytyy kalustolaji Sr3 ja numero 3300. Eli ilmeisesti tämän koeveturin suomalainen tunnus?
Mikäs onkaan viimeinen veturisarja, jonka ensimmäinen yksilö on numeroitu 00:ksi? Dr12 - onko edes muita sarjoja aloitettu 00:sta?

Mutta eipä taida muuallakaan maailmassa taida olla tyylinä aloittaa veturisarjan numerointia 00:sta. Olisiko Sveitsi ainoa maa, jossa on harrastettu tuollaista numerointia laajemmassa mittakaavassa?
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #309 : Huhtikuu 07, 2015, 18:21:25 »

Olihan eka Sr1 3000, mutta nykyään se tunnetaan nimellä 3112. Tosi asiassa 3000 oli koeveturi vuodelta 1972, joka sai uuden numeron 1996.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #310 : Huhtikuu 07, 2015, 18:41:22 »

Olihan eka Sr1 3000, mutta nykyään se tunnetaan nimellä 3112. Tosi asiassa 3000 oli koeveturi vuodelta 1972, joka sai uuden numeron 1996.

Itse asiassa vain veturin kori ostettiin Suomeen ja siitä rakennettiin runsaan varaosavaraston avulla veturi 3112. 3111 rakennettiin samalla tavalla.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #311 : Huhtikuu 19, 2015, 19:08:17 »

Liike-järjestelmän kalustotiedoista löytyy kalustolaji Sr3 ja numero 3300. Eli ilmeisesti tämän koeveturin suomalainen tunnus?
Liikenneviraston mukaan kyseessä EI OLE Sr3, koska kyseinen veturi poikkeaa tulevasta Sr3-sarjasta. Jos tain täältä luin että USr3 tunnus on käytössä vain Vorgissa joten mikä on tämän testiveturin oikea merkintä?
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #312 : Toukokuu 21, 2015, 12:43:03 »

Mihinköhän juniin Sr3 ensimmäisenä laitetaan? Mielestäni niitä olisi hyvä laittaa Riihimäen ja Lahden suunnan veturivetoisiin lähijuniin. Saataisiin matka-aikoja lyhyemmäksi. Esim. Helsingistä 16.19 lähtevällä R-junan matka-ajan 49 minuuttiin.
tallennettu
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 233


« Vastaus #313 : Toukokuu 21, 2015, 13:05:28 »

Liikenneviraston mukaan kyseessä EI OLE Sr3, koska kyseinen veturi poikkeaa tulevasta Sr3-sarjasta. Jos tain täältä luin että USr3 tunnus on käytössä vain Vorgissa joten mikä on tämän testiveturin oikea merkintä?
Epäilisin, että "USr3"-veturilla ei ole ollenkaan suomalaista sarjamerkintää, vaan siitä käyetään samaa (91806193971), mitä Saksassakin, onhan kyseinen veturi kirjoilla Saksassa, eikä ole varsnaisesti ollenkaan koeveturi.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #314 : Toukokuu 21, 2015, 14:32:14 »

Mihinköhän juniin Sr3 ensimmäisenä laitetaan? Mielestäni niitä olisi hyvä laittaa Riihimäen ja Lahden suunnan veturivetoisiin lähijuniin. Saataisiin matka-aikoja lyhyemmäksi. Esim. Helsingistä 16.19 lähtevällä R-junan matka-ajan 49 minuuttiin.

Jos nyt ei kuitenkaan...
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #315 : Toukokuu 21, 2015, 19:01:04 »

Mihinköhän juniin Sr3 ensimmäisenä laitetaan? Mielestäni niitä olisi hyvä laittaa Riihimäen ja Lahden suunnan veturivetoisiin lähijuniin. Saataisiin matka-aikoja lyhyemmäksi. Esim. Helsingistä 16.19 lähtevällä R-junan matka-ajan 49 minuuttiin.

Jos nyt ei kuitenkaan...

Koska niissä on sähköttömillä raiteilla tarpeelliset diesel-kiukaat mukana, epäilen tavarajunakäyttöä...esimerkiksi Jämsässä voisi onnistua noutaa vaunut tehtailta asti, myös rapuletkat saa sivuraiteilta mukaan?
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #316 : Toukokuu 21, 2015, 20:09:08 »

Niin, nopeudella 10-20 km/h? Miksi Sr3 veturit ovat sitten yhteensopivia Edojen ja Sr2:en kanssa? Jos Sr3 olisi suunniteltu pelkästään tavaraliikenteeseen, niin tuskin siihen tulisi kyseisiä ominaisuuksia...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #317 : Toukokuu 21, 2015, 20:22:01 »

Niin, nopeudella 10-20 km/h? Miksi Sr3 veturit ovat sitten yhteensopivia Edojen ja Sr2:en kanssa? Jos Sr3 olisi suunniteltu pelkästään tavaraliikenteeseen, niin tuskin siihen tulisi kyseisiä ominaisuuksia...

Kai niissä on monenlaiseen käyttöön sopivia ominaisuuksia, eikä niitä varmaan kaikkia käytetä tavarajunissa mutta ainakin suurinta osaa, veikkaisin. Ei nyt pelkästään tavaraliikenteessä tietenkään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #318 : Toukokuu 21, 2015, 21:08:32 »

Uskoisin että Sr 3-vetureita käytetään samoihin tarkoituksiin kuin Sr 1-vetureita eli tavarajunissa ja joissakin IC-junissa.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #319 : Toukokuu 21, 2015, 21:24:34 »

Käsitykseni mukaan Sr3 ja Sr2 kierrot tullaan yhdistämään, jolloin kummatkin palvelevat kaikissa junissa. Tämä on vain muistikuva että joku olisi joskus näin sanonut.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #320 : Toukokuu 21, 2015, 21:29:39 »

Jos tarkoitus on yhdistää Sr2 ja Sr3 kierrot samassa käytössä, miksi ihmeessä on sitten ostettu diesel-varustellut versiot?
Tuntuu hullulta, että kömyytinominaisuus olisi vain ajolankavikojen tai sähkökatkojen vuoksi.
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #321 : Toukokuu 21, 2015, 23:05:42 »

Jos tarkoitus on yhdistää Sr2 ja Sr3 kierrot samassa käytössä, miksi ihmeessä on sitten ostettu diesel-varustellut versiot?
Tuntuu hullulta, että kömyytinominaisuus olisi vain ajolankavikojen tai sähkökatkojen vuoksi.
Dieselmoottorit ovat nimenomaan sitä varten.

http://yle.fi/uutiset/sahkokatko_ei_pysayta_vrn_uusia_sahkovetureita__apumoottoreina_dieselkoneet/6997094  Lue tämä, niin ymmärrät.

http://www.sahkoveturi.fi/fi/sahkoveturi/tehokkuutta-kuljetuksiin/ Tuossa taas lukee, että dieselmoottorien pääasiallinen käyttö on sähköistämättömillä ratapihoilla.

Noin alhainen nopeus tuskin tulee kysymykseen muussa liikenteessä, paitsi vikatilanteissa,
tallennettu
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 134


« Vastaus #322 : Toukokuu 22, 2015, 00:24:25 »

Jos tarkoitus on yhdistää Sr2 ja Sr3 kierrot samassa käytössä, miksi ihmeessä on sitten ostettu diesel-varustellut versiot?
Tuntuu hullulta, että kömyytinominaisuus olisi vain ajolankavikojen tai sähkökatkojen vuoksi.
Dieselmoottorit ovat nimenomaan sitä varten.

http://yle.fi/uutiset/sahkokatko_ei_pysayta_vrn_uusia_sahkovetureita__apumoottoreina_dieselkoneet/6997094  Lue tämä, niin ymmärrät.

http://www.sahkoveturi.fi/fi/sahkoveturi/tehokkuutta-kuljetuksiin/ Tuossa taas lukee, että dieselmoottorien pääasiallinen käyttö on sähköistämättömillä ratapihoilla.

Noin alhainen nopeus tuskin tulee kysymykseen muussa liikenteessä, paitsi vikatilanteissa,

Mitkä muuten ovat ratapihojen nopeudet dieseleillä.?? Mielestäni ei suuret. Se on todellakin halvempaa käyttää tätä uutta veturia esim. Hakemassa puuta Kemijärveltä. Saatika siellä pitäisi olla diesel istumassa turhan panttina. Kyllä toi diesel tuo säästöjä rutkasti näissä Sr3 vetureissa. Ei sillä tietysti Toijalasta kannata Valkeakoskelle lähteä. Luulen Sr2 pysyvän IC junien pää veturina.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #323 : Toukokuu 22, 2015, 04:33:08 »

Paljonkos IC-runkoja on yhteensä?

Voisin vakioveikata, että ensimmäiset Sr3:t korvaavat Sr1:ä henkilöjunissa pääreiteillä mihin ei ole Sr2:t riittäneet, sen jälkeen kun niitä alkaa olemaan tarpeeksi siihen alkaa tämä tavaraliikenne ja dieselien hyödyntäminen.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #324 : Toukokuu 22, 2015, 11:59:45 »

Paljonkos IC-runkoja on yhteensä?

Voisin vakioveikata, että ensimmäiset Sr3:t korvaavat Sr1:ä henkilöjunissa pääreiteillä mihin ei ole Sr2:t riittäneet, sen jälkeen kun niitä alkaa olemaan tarpeeksi siihen alkaa tämä tavaraliikenne ja dieselien hyödyntäminen.

Jokainen päivystyksessä rouskuttava deeveri varmasti korvataan Sr3:n käytöllä lyhyissä vaihtotöissä, myös isotvaaleet on liipasimella.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Sr3?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina