Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tytyrin ja Lohjanjärven asema  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Leo Kolev
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« : Huhtikuu 16, 2020, 12:39:22 »

Onko Tytyrin (ent. Lohjan Kauppalan) ja Lohjanjärven asemilla ollut VR:n säännöllistä junaliikennettä? Ja jos on ollut, millä reitillä ne junat kulkivat? Menivätkö ne vain Lohjan keskustaan vai aina Hyvinkään ja Karjaan asti?
tallennettu

Maaseudun liikennepaikkojen puolustaja
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2020, 13:14:56 »

Onko Tytyrin (ent. Lohjan Kauppalan) ja Lohjanjärven asemilla ollut VR:n säännöllistä junaliikennettä? Ja jos on ollut, millä reitillä ne junat kulkivat? Menivätkö ne vain Lohjan keskustaan vai aina Hyvinkään ja Karjaan asti?

Ei ole ollut säännöllistä liikennettä. Pelkästään satunnaista. Viimeisin virallinen juna oli porvoon museorautatien lättähattukyyti, joka suoritettiin vaihtotyönä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2020, 13:36:11 »

Ei ole ollut säännöllistä liikennettä. Pelkästään satunnaista. Viimeisin virallinen juna oli porvoon museorautatien lättähattukyyti, joka suoritettiin vaihtotyönä.

Luulisi kyllä, että säännöllistä liikennettä olisi ollut, esim. http://vaunut.org/kuva/130284
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2020, 13:42:16 »

Ei ole ollut säännöllistä liikennettä. Pelkästään satunnaista. Viimeisin virallinen juna oli porvoon museorautatien lättähattukyyti, joka suoritettiin vaihtotyönä.

Luulisi kyllä, että säännöllistä liikennettä olisi ollut, esim. http://vaunut.org/kuva/130284

Matkustajaliikennettä oli toisen maailmansodan aikaan säännöllisesti ilmeisesti. Muuten oli silloin kun oli tarvetta junalle, niin liikennettä.

Pienenä hauskana faktana se, että karstuntien tasoristeyksen vieressä on ilmeisesti ajettu. Kiskoissa oli pientä kiiltoa viimeksi kun kävin katsomassa. Ilmeisesti ollut puimuri.
tallennettu
Pauli Ruonala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #4 : Marraskuu 18, 2020, 11:35:09 »

Säännöllinen leveäraiteinen matkustajaliikenne alkoi 10.1.1930, juna ajoi reittiä Karjaa-Lohjan asema-Lohjan kauppala (nykyinen Tytyri). Kalustona oli alussa moottorivaunu Bm1 nro 2. VR:n matkustajaliikenne Lohjan kauppalaan loppui 1936.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2020, 20:29:19 kirjoittanut Pauli Ruonala » tallennettu
Kari Juntunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #5 : Maaliskuu 28, 2021, 07:15:15 »

Viimeisessä Suomen Kulkuneuvot-aikataulussa josta junaliikenne Lohjan kauppalaan löytyy ollen voimassa 14.5.1936 asti, on kolme junavuoroa kumpaankin suuntaan.
Lohjalta Lohjan kauppalaan on lähdöt 9:15, 12:53, 21:42 ja Lohjan kauppalasta Lohjalle 9:35, 15:04, 22:00. Välissä on Lohjanmoision seisake, jossa kaikki junat pysähtyivät tarvittaessa.
Junissa on 2. ja 3. luokka mikä seikka ei sovi moottorivaunuihin.
Aikataulusta voi päätellä että kaksi ensimmäistä junavuoroa Lohjan kauppalasta jatkoivat Karjaalle, ja kaksi jälkimmäistä vuoroa Lohjalta Lohjan kauppalaan ovat tulleet Karjaalta. Junien numerot kuitenkin vaihtuvat Lohjalla, suunnassa Lohja-Lohjan kauppala ne ovat yksinkertaisesti 1, 3 ja 5, ja paluusuuntaan taas 2, 4 ja 6.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Tytyrin ja Lohjanjärven asema  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina